Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

pleier dere å jorde forsterkeren ??, setter dere joringskabelen på pluss el. minus polen hvis ja ??? er d egentlig noen vits, har spilt litt uten...

Skrevet

whatafack? pleier dere å fylle bensin på bilen?? jeg har kjørt litt uten...hehe?!?!! den skjønte jeg ikke. lønner seg vel og jorde på minus, men ikke på batteri, helst chassi jord! hilsen mowz

Skrevet
pleier dere å jorde forsterkeren ??, setter dere joringskabelen på pluss el. minus polen hvis ja ??? er d egentlig noen vits, har spilt litt uten...

Kan du forklare meg hvordan du har fått til det?

Skrevet

hvordan jeg har fått til å spille uten å jorde forsterkeren ?? bare kobla til strømmen, remoten, sub w, linja og kobla forsterkeren til basskassa..... Stod ikke en drit i manualen om jording, synes d var litt rart, derfor spør jeg dere !!!

Skrevet

nei, det viste jeg ikke, :) trodde jordingen fungerte slik at hvis et komponent ble overbelastet, så ledet jordinga bort strømmen... Har ikke erfaring med el. anlegg i bil !!!

Skrevet
hvorfor ikke direkte på batteriet?

Fordi all jord skal gå gjennom karosseriet for å ha lik spennning. Jorder du gjennom batteri kan du få annen spenning enn hva spilleren har og dermed dynamo støy eventuelt defekt spiller.

Skrevet
hvorfor ikke direkte på batteriet?

Fordi all jord skal gå gjennom karosseriet for å ha lik spennning. Jorder du gjennom batteri kan du få annen spenning enn hva spilleren har og dermed dynamo støy eventuelt defekt spiller.

Skillz! :shock: Hvor bør man jorde i en båt? :oops: (Sorry ot)

Skrevet

Hvsi forsterkeren er skrudd rett i chassiset vel å merke med metallskruer), så er vel rammen på forsterkeren jordet og du vil da kunne spille uten å koble til jordingskabelen. Dette mener eg at eg har gjort i førstebilen min..

Skrevet
Hvsi forsterkeren er skrudd rett i chassiset vel å merke med metallskruer), så er vel rammen på forsterkeren jordet og du vil da kunne spille uten å koble til jordingskabelen. Dette mener eg at eg har gjort i førstebilen min..

Dette funket på gamle forsterkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...