Gå til innhold

5 kammers bass kasse????


 Share

Anbefalte innlegg

Har ett søsken barn som han laget en *5 kammers* bass kasse med to 12" pioneer subben vendt mot hverandre. trykket kommer ut fra fire 4" rør på øversiden! gjennom hatthyllen!

Jeg har ikkje peiling på stereo! lurte på om det er noe som heter det?

Om jeg har hørt feil?

veit i alle fall at den kasse trykker helt sinnsykt!

ved full gass blir synet uklart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra www.bilradiospes.no

BÅNDPASS

En båndpass kasse er en kasse med flere kammer. Det finnes et utall forskjellige båndpass løsninger, men felles er at subwooferen står montert inne i et av disse kammerene. Lyden kommer kun ut av porten og vil være i et smalt frekvensområde. P.g.a det smale området og den krappe kurven, vil disse kassene være "super effektive" - altså de som kan spille høyest. Deres noe hissige lyd egner seg for hard rock og rap musikk. bakdelen med denne løsningen er at de dessverre er vanskelige å beregne, bygge, og dekker kun et begrenset frekvensområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hvilket element?? Ikke akkurat noe en bør begynne med dette.

Hva mener du med at det ikke er noe man bør begynne med?

Mener du at det ikke er noe å satse på første gang man bygger, eller at det ikke er verdt å gå i gang med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassen skulle du nok altids klare å lage, men mener at det er en vanskelig kasse å få bra. Du bør vite frekvensen på bilen osv. For å finne toppen. Så det blir ett mer eller mindre prøv og feil prosjekt vil jeg tro. Lukket kasse skuffer som regel ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det durer å braker sikkert i begge bilene...men samenligner du den kassen med vanlig bassrefleks eller lukket med samme elementa så vil du nok legge merke til at eneste man får ut av en bandpass er nemlig trøkk..som oftast, mulig å få litt musikk ut av de men trenger litt planlegging, som nautilus mener..

er bare min mening...har jo bygd noen bandpass i min tid...

og hvor får han de 5kammera fra med bare 2element...?-merkeli....hehe..vil nok tro den er enten 2 kammer eller 3 kammer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...