Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på med kjølingen på en e34 525ix noen dager. Har prøvd det meste med oppover bakker osv. Så jeg tror jeg har fått luften ut. Og varme i varmeaparatet. Det varer en liten stund så dabber den av og tempraturen øker. Slangen som går fra radiatoren til termostaten er da tom... Kan det da være vannpumpen som bare funker til tider?? Noen forslag? Termostat er byttet.

Skrevet

Hele systemet er fult med vann før jeg starter.. Men den blir lissom tom etterhvert.. Akkurat som det ikke er noe sirkulasjon.

Skrevet

Har jo vore masse problem med vannpumper.. Har skifta fleire både på E34 og E39 pga. skovlehjulet(plast) løsner frå akslingen i pumpa. Dette fører til at akslingen i pumpa går rundt men skovlehjulet som skal pumpe vann rundt i systemet står i ro. Tipper dette er problemet ditt. De fleste nye pumper eg har montert har hatt skovlehjul av stål.

• 3 weeks later...
Skrevet

På E-36 er også vannpumpen et stort problem...samme kompositt/plastikk skovler. Noen som vet hvilken vannpumpe som står i M3 3,0 motoren (S50b30)? Er det samme problemer med disse også?

• 3 weeks later...
Skrevet

Har det problemet at jeg må fylle sinnsykt med vann på bilen et par ganger i uka. Så tidligere i kveld at det drypper litt under slange nr 2, nesten nede ved den blå skrua på radiatoren. Symptomene jeg har er at etter et par dager siden siste etterfylling, freser det vilt med damp fra lufteskrua.

Også i varmeapparatet er det litt tull. Med nok vann på bilen får jeg KUN kaldluft når bryteren står i "blås i trynet" posisjon, men det kommer varmluft så snart jeg vrir lufta opp mot ruta igjen.

Da står både temp.hjulet og AC bryterene på blått.

Er det vannpumpa som kødder? Da skulle vel bilen kokt uansett vann-nivå i radiatoren? Har bestilt ny radiator, men må nok kanskje ta en liten runde å sjekke slanger og diverse, før jeg evt. bruker 2200,- på en ny.

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har liknende problem med kjølevannet.

Jeg har nettopp kjøpt en E34 hvor kjølevannet låg rett under minimumsmerket.

Jeg fylte opp til rett under max, men dagen etterpå var det tilbake til rett

under minimum.

Nå lurer jeg på om dette kan være ventilene til varmeapparatet som omtalt tidligere eller om det kanskje er vannpumpa :?

Det er ikke tegn til fuktighet inne i bilen, tvert om virker det som om varmen står på fullt hele tiden selv om alt står på blått. Dette kan jo være ventilene

sin skyld, men skal dette forårsake at kjølevannet forsvinner ???

Skrevet

Hvis kjølevannet forsvinner så fort er det ikke så mange muligheter:

1. Du har en lekkasje og den er såpass stor at du enkelt kan lokalisere hvor det kommer ifra.

2. Hvis den ryker svært mye og hvitt går det kjølevann inn i sylindrene. Skift toppakning.

3. Sjekk om du får hvit/beige-aktig gugge i olja. Hvis du har det så er det nok et tegn på gåen toppakning.

Skrevet

Jo alle 3 er bra punkter, men jeg har hverken synlige lekkasjer, hvit eksos

eller unormal olje. :shock:

Fatter ikke hva det kan være. Er redd det muligens lekker inn i bilen gjennom

varmeapp.registeret. :(

Men med en slik mengde burde det jo være vått på gulvet og dugg på rutene,

men rutene er fine og gulvet er tørt så vidt jeg har sett/kjent.

Skal gå over alle ting en gang til og se om jeg blir noe smartere av det :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...