Tore Diesel Skrevet August 14, 2006 Skrevet August 14, 2006 Er det noen her som har bytta kjølerør til servo på E39 noen gang? Lurer litt på om det er ett helv....arbeid, og om noen har ett par tidsbesparende triks på lager Tror de ligger mellom ett par radiatorer i front, så spørs om jeg må ut med en radiator eller 2 for å komme til!? Tips mottas med takk.
BMW_Larsen Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 jojo.. stoor peiling.. kjem ut med spett i kveld i så skrur vi..hehe..
Tore Diesel Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Haha, hvis jeg hadde fått lurt deg med en dag du var edru, så kanskje du kunne fått sett på!!
Tore Diesel Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Skrevet Mars 12, 2007 Tar opp igjen denne tråden, i håp om at noen har vært borti dette i mellomtida. Lurer mest på om dette er en svakhet på E39, og om det er koblingene, eller om det er gnag på røra som gjør at dette begynner å lekke.
joncarlos Skrevet Mars 15, 2007 Skrevet Mars 15, 2007 Hei. Har nettop bytta kjølerøra. På mine var det hull i røyra. Du må av med vifte og deksel rundt den. og så må du dytte radiator mot motoren og skifte kjølerøyra. dei sit klipsa fast i radiatorn framfor. e grei jobb men få med ein medhjelper til evt holde radiator. hugs og skifte o-ringane i skøyten på røyra. Håper dette kan hjelpe.
Tore Diesel Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Skrevet Mars 15, 2007 Takk skal du ha Da går jeg ut ifra at det er hull i røra med meg også, siden jeg ikke ser fersk olje rundt koblingene. Er det vifta som bør av først, før dekselet rundt? Mener det er vanskelig å få av dekselet uten, hvis jeg ikke tar feil..... På GS sa de at det ikke var o-ringer på koblingene, noe jeg synes er ganske rart! Så spørs om jeg får ringe noen andre enn de!
joncarlos Skrevet Mars 16, 2007 Skrevet Mars 16, 2007 Hei. Du tek av vifta og dekselet samtidigt. løsne vifta med 32 mm fastnøkkel og klipsa på vifta og dra dei opp sammen. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16623.gif Her ser du pakningane... nr 12:)
Tore Diesel Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Har nå omsider fått bytta dette kjølerøret. Gikk faktisk bedre enn forventet. Slapp ut med både radiator og vifte, men demonterte viftehuset. (Plastdekselet rundt kjølevifta) Presset så radiator mot vifte, og klipset av kjølerøret, for så å montere det nye. På 525DAT, fantes ingen o-ringer eller pakninger på denne delen. Så man trenger bare å kjøpe inn selve røret. Linken til tegninga som ligger i innlegget ovenfor her, gjelder nok for en 525 TDS. Mulig dette er en svakhet på disse bilene, for det var sprekk/hull i røret like ved et festeklips. Sikkert etter gnag fra festeklipset. Her er linken til den rette tegningen: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22197.gif
Bonden Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Etter hva jeg har erfart er det ofte lakasje fra kjølerøret til automatkassa..Det sitter på samme sted mellom radiator og ac kjøler.
Tore Diesel Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Etter hva jeg har erfart er det ofte lakasje fra kjølerøret til automatkassa..Det sitter på samme sted mellom radiator og ac kjøler. Høres ikke bra ut.... Får håpe jeg slipper unna det da. Kan ikke ha slik uflaks at det er hull på begge 2 samtidig. Jeg får vel bare følge med, for å se om det drypper mer på garasjegulvet.
sondre Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Litt dumt sp, men er det ikke ganske vanlig at det drypper kondens ned på bakken fra biler med AC når man parkerer?
Bonden Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Det er nok best det drypper under bil hvis ikke ender det opp inni bilen ,den avgir mere kondens en man skulle tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå