Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har bytta kjølerør til servo på E39 noen gang?

Lurer litt på om det er ett helv....arbeid, og om noen har ett par tidsbesparende triks på lager :)

Tror de ligger mellom ett par radiatorer i front, så spørs om jeg må ut med en radiator eller 2 for å komme til!? Tips mottas med takk.

• 6 months later...
Skrevet

Tar opp igjen denne tråden, i håp om at noen har vært borti dette i mellomtida.

Lurer mest på om dette er en svakhet på E39, og om det er koblingene, eller om det er gnag på røra som gjør at dette begynner å lekke.

Skrevet

Hei.

Har nettop bytta kjølerøra. På mine var det hull i røyra.

Du må av med vifte og deksel rundt den. og så må du dytte radiator mot motoren og skifte kjølerøyra. dei sit klipsa fast i radiatorn framfor. e grei jobb men få med ein medhjelper til evt holde radiator. hugs og skifte o-ringane i skøyten på røyra.

Håper dette kan hjelpe.

Skrevet

Takk skal du ha :D

Da går jeg ut ifra at det er hull i røra med meg også, siden jeg ikke ser fersk olje rundt koblingene.

Er det vifta som bør av først, før dekselet rundt? Mener det er vanskelig å få av dekselet uten, hvis jeg ikke tar feil.....

På GS sa de at det ikke var o-ringer på koblingene, noe jeg synes er ganske rart!

Så spørs om jeg får ringe noen andre enn de!

• 1 month later...
Skrevet

Har nå omsider fått bytta dette kjølerøret.

Gikk faktisk bedre enn forventet. Slapp ut med både radiator og vifte, men demonterte viftehuset. (Plastdekselet rundt kjølevifta)

Presset så radiator mot vifte, og klipset av kjølerøret, for så å montere det nye.

På 525DAT, fantes ingen o-ringer eller pakninger på denne delen. Så man trenger bare å kjøpe inn selve røret.

Linken til tegninga som ligger i innlegget ovenfor her, gjelder nok for en 525 TDS.

Mulig dette er en svakhet på disse bilene, for det var sprekk/hull i røret like ved et festeklips. Sikkert etter gnag fra festeklipset.

Her er linken til den rette tegningen:

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22197.gif

Skrevet
Etter hva jeg har erfart er det ofte lakasje fra kjølerøret til automatkassa..Det sitter på samme sted mellom radiator og ac kjøler.

Høres ikke bra ut....

Får håpe jeg slipper unna det da. Kan ikke ha slik uflaks at det er hull på begge 2 samtidig.

Jeg får vel bare følge med, for å se om det drypper mer på garasjegulvet.

Skrevet

Litt dumt sp, men er det ikke ganske vanlig at det drypper kondens ned på bakken fra biler med AC når man parkerer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...