Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, så det er kanskje vi to andre som må foreta den motorrensen.

Vi diskuterer fremdeles problemstillingen og skal ta oljeskift på den M52B20'en i dag eller morgen. Kanskje jeg skulle kjørt et oljeskift i samme slengen selv.

Leser jeg den artikkelen riktig så er det jo ikke noe direkte galt med at oljen ikke blir svart sånn med en gang på bensinbiler.

Skrevet

Selvsagt er det bra at oljen ikke blir svart, det betyr bare at motoren er ren. En god olje har også egenskapen med å legge drutten fra seg i filteret.

Skrevet

Ja, men hvor lenge er det naturlig at oljen er brun. Har aldri skiftet olje på en bil der oljen fremdeles har vært brun..

Skrevet

Leser jeg den artikkelen riktig så er det jo ikke noe direkte galt med at oljen ikke blir svart sånn med en gang på bensinbiler.

Vi tolker artikkelen likt og slik jeg forstår det er problemstillingen en slags naturlig bieffekt av å brenne dieselolje i en stempelmotor.

Skrevet

Mener å huske at det har vært diskutert her inne på forumet om muligheten til å sende inn brukt motorolje til analyse av motor...

Har prøvd å søke, men fant ikke tråden :(

Er det noen som vet hvem, hva, hvor??

Tror det kostet 3-400 kroner for denne tjenesten!

Kan jo sende inn en skvett olje til de :)

Er intr. i å gjøre det selv også :)

Skrevet

Slike oljeprøver sender vi ihverfall inn på jobb i regelmessige intervaller. Men det er jo snakk om litt større motorer da.... Regner med at samme firma vil kunne ta imot private prøver også, skal undersøke.

Skrevet
Mener å huske at det har vært diskutert her inne på forumet om muligheten til å sende inn brukt motorolje til analyse av motor...

Har prøvd å søke, men fant ikke tråden :(

Er det noen som vet hvem, hva, hvor??

Tror det kostet 3-400 kroner for denne tjenesten!

Kan jo sende inn en skvett olje til de :)

Er intr. i å gjøre det selv også :)

Har undersøkt og du kan sende inn oljeprøver til flere firma i her i Bergen. De jeg ringte til "Chemlab", eller noe lignende, tok 340 kroner per prøve. Bare å møte opp med en prøve i en flaske eller lignende. Dette firmaet ligger ved den ubetjente bensinstasjonen mot Sandviken. (uno x eller noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...