wolv Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Sliter litt med girkassen i bilen. Den kjennes rykete og brå ved giring fra 1-2 og 2-3(spesielt ved hurtig giring, ved å holde clutchen inne litt lenger og vente med giringen, så minker problemet ...??), fra 3 og oppover er det minimalt med rykk og den kjennes fin ut her. Noen som har erfaring med hva dette kan være?? Setter stor pris på all hjelp. Bilen er en 1994/95 540ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 hmmm. kordan greier du å clutche med en 540ia=automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolv Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 Hehe Liten skrivefeil...6 trinns manuell står det i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Hvor langt har bilen kjørt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolv Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 har gått ca 150000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Lugger clutch´en på noen måte når du skifter gear fra første til annet gear... eller bare er den brå og rykkete ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolv Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 Clutchen kjennes fin ut, kontant inn og utkobling ingen lugging som eg har kjent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Det er en såkalt demper i tilknytning til clutch´en (nettopp for å sørge for en bløt eller myk clutchbevegelse)... kanskje den er demontert (den er relativ treg og det er derfor ikke uvanlig at folk fjerner eller demonterer demperen) eller slitt ? ... jeg vet ikke svaret og tenker bare høyt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolv Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 Takker for ditt innspill...Selger fortalte meg at det var satt på sinter clutch, kan vel hende at det er noe av grunnen..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radeon Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Ja da har du nok funne svaret, de er jo regne av/på bryterene... Må jo ha egen kjøretime bare for å lære sånne clutcher. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå