Christopher Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Har slitt med å ta nedi skjermen i sommer! Var på langtur med 4stk + bagasje i bilen å da tok det en del nedi. Men i dag var vi 2stk og jeg tok nedi så begynner vel å være på tide med å bytte dempere? Det er vel demperene og fjærene så gjør dette , eller kan det være mer? Takker for svar Bmw e36 318i Edit : Kjører med 225\45\17" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Har slitt med å ta nedi skjermen i sommer! Var på langtur med 4stk + bagasje i bilen å da tok det en del nedi. Men i dag var vi 2stk og jeg tok nedi så begynner vel å være på tide med å bytte dempere? Det er vel demperene og fjærene så gjør dette , eller kan det være mer?Takker for svar Bmw e36 318i Edit : Kjører med 225\45\17" Det kan være flere årsaker til problemet, men umiddelbart ville jeg ha sjekket om bakfjærene er hele eller for myke hvis bilen er senket... eller om bilen rett og slett er for mye senket i forhold til å laste nesten maksimal last. Hvis bilen er original (utover felgene) skal den kunne laste maksimalt uten at den slår ned i asfalten på dårlige veier. Da er problemet trolig at en eller begge fjærene bak er skadet. Demperne gjør som navnet sier... demper bevegelsene, men de stopper ikke bevegelsene. Ergo er problemet fjærene. En senket bil (innenfor produsentens toleranser) der fjærene og demperne er korrekt kalibrert... skal ikke ha problemer med at den slår ned i asfalten... selv når den er tungt lastet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå