Dr_S Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 hadde jeg hatt muligheten til å hatt en rå bil.. så hadde jeg tatt sjansen.. dolk har muligheten til å ha en rå bil, men det er prøveskilter.. so what?? Hvem som helst kan hente seg en fet bil og fikse seg firma så man får seg prøveskilter. Sjekk priser på bil utenfor Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 hvis hvem som helst kan det så hvorfor gjør ikke hele norge det? hvorfor ikke gjøre ting lettere og billigere for seg selv da? hvis jeg får muligheten til å kjøre en bil gratis så gjør jeg jo det? hvis stoltenberg kommer til meg og sier.. kjør med rosa skilter så slipper du moms og skatt og alt det så gjør jeg jo det.. du er bare sjalu du Dr_S hvorfor må jeg kjøre en 318is når Dolk kan kjøre en Dodge Viper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Prøveskilter i metall koster vel rundt 50.000 pr år. Og da er ikke forsikringa inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Prøveskilter i metall koster vel rundt 50.000 pr år. Og da er ikke forsikringa inkludert. Prøveskiltene koster ca 2850 kr i året (Det samme som en vanlig årsavgift) Også må du betale 3-400 kr for selve skiltene når de blir laget. Også kommer forsikring i tillegg. Og for å få skiltene må du altså ha et firma som kan dokumentere et behov for slike skilter. Det var mye lettere å få slike skilter før.. Dette i følge vegvesenet da jeg ringte for 2-3 mnd siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg har i det minste råd til skilter på den bilen jeg har kjøpt. Har ikkenoe med sjalusi og gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 I Norge har vi 25% moms på alt vi kjøper, vi har arveavgift (selv på gamle hus som har vært i familien i generasjoner), vi har opptil 50% skatt av normale inntekter, vi har bilavgifter på rundt 50% som vi også betaler moms av, vi har årsavgift, vi har beskatning på fordelen av å bo i egen bolig, vi har formueskatt hvis du ikke vil bruke penga akkurat nå, vi har utbytteskatt (som er skatt på penger som allerede er beskattet i firmaet og pengene til å lage firmaet ble beskattet før de kunne opprette firmaet).Men det beste er at SV i en TV-debatt tidligere i år sa at de ikke skjønner at folk benytter mer svarte tjenester når skattetrykket er så høyt som det er nå. De mente at det ikke var noen sammenheng der. Selv Oddvar Stenstrøm (TV2) ble litt målløs da! Bilavgiftene i norge er mer enn 50%... Se på den amerikanske M5 prisen, også på den norske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Kommer litt an på om du kjøper en 0,8 liters VW Lupo eller en M6. Men rundt 50% er vel sånn ca der det ligger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 apropo å skli ut så gjør vel ikke det noe lenger når trådstarter har meldt seg ut av diskusjonen? hvis avgiftene er der for å presse folk til å kjøpe små miljøvennlige biler har ikke det plaga deg tydeligvis,med din 740i rart at dere med fete biler er så opptatt av dette? jeg som har gammel umotorisert bil med ingen utsikter til å få meg noe med over 200hk noen sinne tenker lite på det. skatt på lønn,lånerenta,strømpriser og barnehager er fokuset her. vi deltar absolutt ikke i den kjøpefesten SV har mast om at må ta slutt. ingen dyre ferier,nytt kjøkken/bad,merkeklær,mobiler eller annet snacks på oss. men er ikke misunnelig på dere med fete biler for å presisere det. man spiller med de kortene man har fått. synes bare fokuset blir litt feil når man henger seg opp i avgiftsnivået på biler i M5klassen. er andre avgifter,skatter som er kjipere og svir mer. trodde dette prøveskilt greiene var at han kjørte med gamle utgåtte klistremerke skilter,men da beklager jeg det. har han betalt dyrt for både skilter og forsikring så er det vel lovelig (skjønner ikke helt greia da,men men) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg har i det minste råd til skilter på den bilen jeg har kjøpt. Har ikkenoe med sjalusi og gjøre.. jeg skjønner enda ikke poenget ditt.. ja du har råd til skilter på bilen din men også??? han har en dodge viper og kjører med sine prøveskilter. hva gjør det deg vondt og hva er så negativt med det? jeg er liksom ikke helt med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 apropo å skli ut så gjør vel ikke det noe lenger når trådstarter har meldt seg ut av diskusjonen?hvis avgiftene er der for å presse folk til å kjøpe små miljøvennlige biler har ikke det plaga deg tydeligvis,med din 740i rart at dere med fete biler er så opptatt av dette? jeg som har gammel umotorisert bil med ingen utsikter til å få meg noe med over 200hk noen sinne tenker lite på det. skatt på lønn,lånerenta,strømpriser og barnehager er fokuset her. vi deltar absolutt ikke i den kjøpefesten SV har mast om at må ta slutt. ingen dyre ferier,nytt kjøkken/bad,merkeklær,mobiler eller annet snacks på oss. men er ikke misunnelig på dere med fete biler for å presisere det. man spiller med de kortene man har fått. synes bare fokuset blir litt feil når man henger seg opp i avgiftsnivået på biler i M5klassen. er andre avgifter,skatter som er kjipere og svir mer. trodde dette prøveskilt greiene var at han kjørte med gamle utgåtte klistremerke skilter,men da beklager jeg det. har han betalt dyrt for både skilter og forsikring så er det vel lovelig (skjønner ikke helt greia da,men men) 740i'n er fattern sin Men jeg tror nok min egen bil; 520i forurenser mer enn 740i'n til far Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Hvem som helst kan hente seg en fet bil og fikse seg firma så man får seg prøveskilter. Sjekk priser på bil utenfor Norge Ja det er enkelt som faen..Men da må du først betale 5000K i årlig avgift, så må du ha inntjening på minimum 50.000-60.00K. Ble det så jævli billi og greitt allikevel??? Kunne gjerne hatt den Viperen i garasjen og på stripa,skikkelig bra ¨penis forlenger¨, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Hvem som helst kan hente seg en fet bil og fikse seg firma så man får seg prøveskilter. Sjekk priser på bil utenfor Norge Ja det er enkelt som faen..Men da må du først betale 5000K i årlig avgift, så må du ha inntjening på minimum 50.000-60.00K. Ble det så jævli billi og greitt allikevel??? Kunne gjerne hatt den Viperen i garasjen og på stripa,skikkelig bra ¨penis forlenger¨, Treng du penis forlenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 apropo å skli ut så gjør vel ikke det noe lenger når trådstarter har meldt seg ut av diskusjonen?hvis avgiftene er der for å presse folk til å kjøpe små miljøvennlige biler har ikke det plaga deg tydeligvis,med din 740i rart at dere med fete biler er så opptatt av dette? jeg som har gammel umotorisert bil med ingen utsikter til å få meg noe med over 200hk noen sinne tenker lite på det. skatt på lønn,lånerenta,strømpriser og barnehager er fokuset her. vi deltar absolutt ikke i den kjøpefesten SV har mast om at må ta slutt. ingen dyre ferier,nytt kjøkken/bad,merkeklær,mobiler eller annet snacks på oss. men er ikke misunnelig på dere med fete biler for å presisere det. man spiller med de kortene man har fått. synes bare fokuset blir litt feil når man henger seg opp i avgiftsnivået på biler i M5klassen. er andre avgifter,skatter som er kjipere og svir mer. Jeg er 100% enig med deg og det er tidenes hykleri når folk klager på bilavgiftene uten å samtidig klage på skatten generelt... og/eller klage på at vi får for lite igjen for skattekronene (les: bl.a en lite effektiv offentlig service). Alminnelige folk bryr seg ikke om prisen på en BMW M5... knapt nok prisen på en E46 318dT eller en ny Passat 2.0 TDI. Ergo er det mye viktigere at skatten legges på forbruk og verdipapirer fremfor lønn. Hvis du tjener mer har du råd til mer... det er den amerikanske drømmen... som dessverre nesten er ødelagt her i Europa av en misforstått velferdsstat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 apropo å skli ut så gjør vel ikke det noe lenger når trådstarter har meldt seg ut av diskusjonen?hvis avgiftene er der for å presse folk til å kjøpe små miljøvennlige biler har ikke det plaga deg tydeligvis,med din 740i rart at dere med fete biler er så opptatt av dette? jeg som har gammel umotorisert bil med ingen utsikter til å få meg noe med over 200hk noen sinne tenker lite på det. skatt på lønn,lånerenta,strømpriser og barnehager er fokuset her. vi deltar absolutt ikke i den kjøpefesten SV har mast om at må ta slutt. ingen dyre ferier,nytt kjøkken/bad,merkeklær,mobiler eller annet snacks på oss. men er ikke misunnelig på dere med fete biler for å presisere det. man spiller med de kortene man har fått. synes bare fokuset blir litt feil når man henger seg opp i avgiftsnivået på biler i M5klassen. er andre avgifter,skatter som er kjipere og svir mer. trodde dette prøveskilt greiene var at han kjørte med gamle utgåtte klistremerke skilter,men da beklager jeg det. har han betalt dyrt for både skilter og forsikring så er det vel lovelig (skjønner ikke helt greia da,men men) 740i'n er fattern sin Men jeg tror nok min egen bil; 520i forurenser mer enn 740i'n til far Hvorfor har du faren din sin bil som ditt kjøretøy på signaturen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Poenget er at BIL, og alt som har med bil og gjøre, skal ha så høye avgifter og skatter. Også sier statsrottene at vi skal bruke kollektivtrafikken, derfor er avgiftene på bil så høye. Hvorfor bygger de ikke da toglinje forbi kåken min så jeg får brukt kollektiven? Her går det buss halv sju om morran, og halv fem på ettermiddagen. Man trenger bil her, men det skjønner ikke politikerne. Virker som de tror det bare bor folk i tjukkeste Oslo. Norge har masse olje og verdens dyreste bensin...Merkelige greier.. I tillegg kjører statsministeren vår som kjøpte frisørbilen sin(mini) på vår regning, en skudd/mine sikker BMW 750i med sjafør som frakter han til jobben hver dag. Godt forbilde for alle oss andre, som de skal ha til å kjøre elbiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå