Gå til innhold

Vil beslaglegge penger og svarte bmwer: Dagens beste nyhet..

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis de kommer og skal beslaglegge min svarte BMW for at jeg så må bevise at bilen er betalt på lovlig vis, da kan det fort være at det blir flere enn A og B-gjengen som begynner å reagere "skarpt"!

Faen heller, har ikke disse gutta begynt å kjøre mye Audi da? Hadde de brukt Volvo eller Toyota, så hadde vel overskriften ikke inneholdt noe bilmerke...

Er det noen som vet om det med BMW var et sitat av justisministeren eller om det er rent tabloid-oppgulp fra journalisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse gjengene er drevet av den samme hevnkulturen som holder på å kvele landene medlemmene av gjengene eller deres familier oprinnelig kommer fra. En forferdelig ødeleggende ukultur som vi med den jevnlige skytingen i Oslo kun ser toppen av isfjellet av. Problemet er at denne hevnkulturen er en sentral del av mange muslimers virkelighetsforståelse... familiens eller gruppens ære (slik de forstår den) må oprettholdes for enhver pris og synderen tilintegjøres... enten syndebukken er en datter eller en rival. Æren er i denne konteksten viktigere enn norsk lov for disse menneskene. Det ville ha vært rimelig interessant hvis Elden har løsningen på et flere tusen år gammelt problem... istedenfor å jatte rundt med juridiske spissformuleringer... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at dette handler om en kultur oss Nordmenn ikke forstår oss på i særlig stor grad. Og da blir det også vanskelig å forstå hvorfor disse skyteepisodene finner sted i utgnangspunktet. Det er riktig som du sier, E9, det er Ære som er problemet og det er derfor det aldri kommer til å slutte.

lurer på om norge hadde tatt in så mange pakkiser om vi da visste det vi vet nå. For det er jo en kjennsgjerning at det ikke er nordmenn som løper rundt og skal opprettholde ære.

I dag kan man ikke engang vise fingern til en taxi-sjåfør uten å bli forfulgt i en halvtime..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS: De skulle kjørt pimpa toyota avensis, eller suzuki balleno. :) Kunne blitt morsomt.

bmwE9:

Du har selvfølgelig et godt poeng, men det vil vel muligens hjelpe noe, bare de tar kun de "riktige" folka.

Om de begynner å stoppe pakistanere i lovlig kjøpte e36, som jo egentlig er en rimelig bil nå, blir det nok en del mer bråk. e36 kan jo fortsatt se dyre ut, og for massene er jo bmw en dyr bil.

Her får politiet en jobb med å skille snørr og barter, som det så fint heter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at dette handler om en kultur oss Nordmenn ikke forstår oss på i særlig stor grad. Og da blir det også vanskelig å forstå hvorfor disse skyteepisodene finner sted i utgnangspunktet. Det er riktig som du sier, E9, det er Ære som er problemet og det er derfor det aldri kommer til å slutte.

lurer på om norge hadde tatt in så mange pakkiser om vi da visste det vi vet nå. For det er jo en kjennsgjerning at det ikke er nordmenn som løper rundt og skal opprettholde ære.

I dag kan man ikke engang vise fingern til en taxi-sjåfør uten å bli forfulgt i en halvtime..hehe

Hvis du viser fingeren til meg skal jeg nok forfølge deg, men jeg plaffer deg ikke rett ned... :lol:... Problemet med ditt retoriske spørsmål er at det i dag er meningsløst å stille... vi kan ikke reversere historien... ergo må vi bare forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at vi ikke kan reversere, men man kan jo undres n[r vi ser på den utviklingen og hvilken vending den har tatt. For ikke så lenge siden diskuterte vi sikkerhet i Oslo, og jeg påstod at det var sikkert som fjell, men nu er jeg ikke sikker lenger... skyting på aker brygge er grove overtramp mot oslos befolkning og det hele stiller seg litt anderledes når det skjer midt i oslo sentrum og ikke i periferien.

For øvrig syns jeg det er en uting å følge efter hverandre i bil. veldig lite konstruktivt, og det er derfor jeg heller ikke viser fingeren til noen. ( det er i alle fall veldig skjelden) Poenget mitt var at utenlandske sjåfører er litt mer aggressive enn norske, og må på en eller annen måte altid vise at det man gjorde var feil eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2j0gbl34]bmwE9: Er situasjonen lik i danmark, eller er det mindre bråk der?

Situasjonen er nok dessverre ikke så forskjellig fra den norske, men jeg har allikevel et bestemt inntrykk av at myndighetene her nede har litt mer kontroll over de bestemte grupperingene som utøver volden. Hverken danske politikere eller ordensmakten er kjent for å ha ha på seg silkehansker når det gjelder bl.a kriminelle innvandrere og såkalte "rockere" (Hells Angeles, Bandidos etc.). Det vises ingen pardon (les: 0-tolleranse)... og folk sitter både 3 og 4 måneder i varetektsfengsel (uten en dom) hvis det er nødvendig for å roe ned gemyttene. Forøvrig blir kriminelle innvandrere som begår en alvorlig forbrytelse (inkl. f.eks. voldtekt) fratatt et evt. dansk statsborgerskap og sendt på hodet ut av Danmark... etter et lengre fengselsopphold. Så det er best at jeg passer meg... nordmenn har et dårlig rykte på seg her nede for å begå tåpelige handlinger i fylla... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":be22k7kg]Om de begynner å stoppe pakistanere i lovlig kjøpte e36, som jo egentlig er en rimelig bil nå, blir det nok en del mer bråk. e36 kan jo fortsatt se dyre ut, og for massene er jo bmw en dyr bil.

Her får politiet en jobb med å skille snørr og barter, som det så fint heter. :wink:

Politiet har vel en rimelig bra oversikt over lederene i dei aktuelle miljøene.Er vel heller dei sine biler som blir taua... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1w80bakf]hehe, deilig å være norsk i danmark!

Hørtes ut som de har forstått at de kriminelle må tas litt hardt, i forhold til her.

Er vel ikke så lett å få oppholdstillatelse der heller?

Nei... reglene for hvordan man får oppholdstillatelse ble strammet skikkelig opp for et par-tre år siden. Problemet er at det er noe sånt som en kvart million muslimske innvandrere i Danmark og integrasjonsproblemene er derfor en stor utfordring... større enn med f.eks pakistanerne i Norge. Etter 11. September 2001 og de andre alvorlige terrorhandlingene er danskene alt annet enn villige til å delta i integrasjonen. Jeg mener muslimene i Danmark på mange måter har seg selv å takke når de ikke ønsker å ta direkte avstand fra terror begått av f.eks Al-Qaida, Hizballah, Hamas etc.

Etter snart 8 år i Danmark kan jeg nå be om å få bli dansk statsborger, men det ønsker jeg selvfølgelig ikke... jeg føler meg veldig norsk på godt og vondt... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...