RWDF Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Hvis denne Tommy Sharif får god Public Relation (les: PR... eller et godt image blandt folk flest) kun fordi han kan og ønsker å betale uforskammet mange penger på en bil forteller det meg minst to ting. Først og fremst forteller det meg at mange mennesker i dag har problemer med å se forskjell på en relativt simpel økonomisk disposisjon og virkelige verdier. Dernest forteller det meg at det ikke er økonomisk fordelaktig for meg å kjøpe dekk av Sharif... han kan umulig være spesielt billig på dekk... ellers ville de fleste dekkforhandlere i Norge være mangemillionærer... og det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Jeg tror absolut at Sharif er en god forretningsmann, men jeg ser allikevel ikke helt relasjonen mellom meg og Sharif´s bil, båt, hus, hytte, klær, kone, smykker, barn, hva han spiser, hvor han spiser osv... Mener jeg leste at Sharif hadde tjent masse på eiendomsinvesteringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 Mener jeg leste at Sharif hadde tjent masse på eiendomsinvesteringer? Som han har fått råd til ved å tjene rått på dekk og felgsalg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 han kjøper jo ikke akkurat denne bilen fordi han skal kjøre til og fra jobb da.. han kjøper den for å få de magiske bokstavene PR..hvorfor tror dere Idar Volvik kjøpte en sånn i fjor og bare ga den fra seg.. det er meget sant.. men vi må likevel irritere oss litt over at han ikke kjøpte seg en bil med litt mer racing pedigree... sikkert genialt å bruke den som PR, men han er jo litt sent ute da.. er han sent ute? vi sitter jo her på bimmers å snakker om den hehe er PR det også Håkon jeg tenkte bare på den andre forretningsmannen som faktisk var først ute med å kjøpe seg en slik bil som et PR stunt har du glemt han allerede ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 når folk sier brus så popper cola opp i skallen,men jeg kjøper ikke cola alikevel. selv om noen har greid å kytte navnet sitt til et produkt så handler vi vel ikke blindt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 når folk sier brus så popper cola opp i skallen,men jeg kjøper ikke cola alikevel.selv om noen har greid å kytte navnet sitt til et produkt så handler vi vel ikke blindt det? bare nesten.. interessant at du nevner Cola, for blindtester og smaksteser av Cola mot Pepsi viser at de fleste faktisk prefererer Pepsi, rent smaksmessig, mens når det kommer til å velge i butikken velger man Cola pga den sterkere merkevare. Merkelige saker det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 bare nesten.. interessant at du nevner Cola, for blindtester og smaksteser av Cola mot Pepsi viser at de fleste faktisk prefererer Pepsi, rent smaksmessig, mens når det kommer til å velge i butikken velger man Cola pga den sterkere merkevare. Merkelige saker det der.. Jeg husker en historie fra da jeg gikk på Oslo Handelshøyskole. John Scully var akkurat utnevnt til administrerende direktør for PepsiCo Inc. da han møtte Steven Jobs (les: Apple Computer Inc.). Steven Jobs ønsket å headhunte Scully så han kunne lede Apple... og Steven Jobs innledet samtalen med Scully på følgende måte: "Do you want to sell sugar water for the rest of your life, or do you want to change the world?"... Dette var i 1983 og resten av historien kjenner vi... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet August 28, 2006 Share Skrevet August 28, 2006 når folk sier brus så popper cola opp i skallen,men jeg kjøper ikke cola alikevel.selv om noen har greid å kytte navnet sitt til et produkt så handler vi vel ikke blindt det? bare nesten.. interessant at du nevner Cola, for blindtester og smaksteser av Cola mot Pepsi viser at de fleste faktisk prefererer Pepsi, rent smaksmessig, mens når det kommer til å velge i butikken velger man Cola pga den sterkere merkevare. Merkelige saker det der.. eneste stedet jeg drikker cola er hos mormor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Hvis denne Tommy Sharif får god Public Relation (les: PR... eller et godt image blandt folk flest) kun fordi han kan og ønsker å betale uforskammet mange penger på en bil forteller det meg minst to ting. Først og fremst forteller det meg at mange mennesker i dag har problemer med å se forskjell på en relativt simpel økonomisk disposisjon og virkelige verdier. Dernest forteller det meg at det ikke er økonomisk fordelaktig for meg å kjøpe dekk av Sharif... han kan umulig være spesielt billig på dekk... ellers ville de fleste dekkforhandlere i Norge være mangemillionærer... og det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Jeg tror absolut at Sharif er en god forretningsmann, men jeg ser allikevel ikke helt relasjonen mellom meg og Sharif´s bil, båt, hus, hytte, klær, kone, smykker, barn, hva han spiser, hvor han spiser osv... Kanskje fordi "alle" handler dekk av han? Må ikke være så misunnelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Er jo ikke noen hemmelighet hvor Sharif har pengene sine fra. Han har tjent mye på salg av dekk og felg og like mye på noen eiendommer han eide ved siden av dekksjappa si som han har solgt. Han kjøpte de vel rimelig og har nå solgt de for mye mer. Til bla MC Donalds. Men han er ikke så rik som man skulle tro. Mesteparten av formuen hans går nok til denne bilen. Sharif har uansett bidratt til mye lavere dekk/felg priser i Norge (selv om de er alt for høye). Man kan tjene mye på å selge billig også. Er på en måte slik Ikea, Biltema, Elkjøp filosofi om å selge i store kvanta med lav inntjening i stedet for den gammel norske filosofien om å loppe mest muig penger av folk på ett salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Sharif har uansett bidratt til mye lavere dekk/felg priser i Norge (selv om de er alt for høye). Man kan tjene mye på å selge billig også. Er på en måte slik Ikea, Biltema, Elkjøp filosofi om å selge i store kvanta med lav inntjening i stedet for den gammel norske filosofien om å loppe mest muig penger av folk på ett salg. Problemet er at dekk som tilsynelatende er billige i Norge ikke er billige allikevel når man ser hva dekk koster på kontinentet. Sharif solgte kanskje dekk billigere enn mange andre i Norge, men direkte billig i ordets rette forstand var han altså allikevel ikke. Ergo ble han rik når salgsvolumet i tillegg var stort... kjempesalg med relativt store marginer. Jeg kan objektivt ikke se noen grunn til at f.eks dekk skal være billigere i Danmark enn i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 for noen kjøtthuer som møter opp for å se på overleveringen av bilnøkklene!gjør de det samme ved overlevering av hytter og båter i samme prisklasse? folk trenger å få seg et liv tydeligvis Folkene var der i forbindelse med et TV program på TV2, ikke bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Hvis denne Tommy Sharif får god Public Relation (les: PR... eller et godt image blandt folk flest) kun fordi han kan og ønsker å betale uforskammet mange penger på en bil forteller det meg minst to ting. Først og fremst forteller det meg at mange mennesker i dag har problemer med å se forskjell på en relativt simpel økonomisk disposisjon og virkelige verdier. Dernest forteller det meg at det ikke er økonomisk fordelaktig for meg å kjøpe dekk av Sharif... han kan umulig være spesielt billig på dekk... ellers ville de fleste dekkforhandlere i Norge være mangemillionærer... og det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Jeg tror absolut at Sharif er en god forretningsmann, men jeg ser allikevel ikke helt relasjonen mellom meg og Sharif´s bil, båt, hus, hytte, klær, kone, smykker, barn, hva han spiser, hvor han spiser osv... Sharif familien kom til Norge når faren til Tommy flyttet dit for å tjene penger til å kjøpe traktor hjemme i Pakistan. Dette er en ABRBEIDSFAMILIE som har jobba døgnet rundt for å komme dit de er idag. Tommy starta som avisbud før de fikk dekkbutikken, som forøvrig var i garasjen først.. Og de har starta på NULL og jobba seg dit de er idag. De kjører helt vanlige småbiler til vanlig(10-30000 kroners klassen), bor alle generasjoner under samme tak i en helt standard bolig i et helt standard strøk på nedre Romerike. Dette er ikke folk som viser sin rikdom på noen som helst måte. Ikke tror jeg de ER rike heller. Bilen er helt sikkert kun PR. De tjener på dekk og eiendommer. Og Sharif er billigst i Norge(selvfølgelig med unntak på enkelte dekk), trenger ikke å si 40% rabatt for ditt og datt som alle andre sjapper gjør, og likevel er DYRERE. Sharif er også billigere enn de du finner i Danmark, som daekonline.dk som du har nevnt her før. Tror ikke du kjenner historien og fakta og realiteter her, så da er det kanskje best å la være og stadig uttale seg så negativt? Takk! Og grunnen til at Sharif er billigere og tjener mer enn de andre kjedene er at han importerer direkte, uten fordyrende mellomledd. Og det er en familiebedrift! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Og han heter selvfølgelig ikke Tommy, men noe annet på T som er mye vanskeligere for oss nordmenn å si. og han har tatt Tommy fra sin store helt, og tidenes Lillestrøm-spiller, med etternavn Lund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Hvis denne Tommy Sharif får god Public Relation (les: PR... eller et godt image blandt folk flest) kun fordi han kan og ønsker å betale uforskammet mange penger på en bil forteller det meg minst to ting. Først og fremst forteller det meg at mange mennesker i dag har problemer med å se forskjell på en relativt simpel økonomisk disposisjon og virkelige verdier. Dernest forteller det meg at det ikke er økonomisk fordelaktig for meg å kjøpe dekk av Sharif... han kan umulig være spesielt billig på dekk... ellers ville de fleste dekkforhandlere i Norge være mangemillionærer... og det er jeg temmelig sikker på at de ikke er. Jeg tror absolut at Sharif er en god forretningsmann, men jeg ser allikevel ikke helt relasjonen mellom meg og Sharif´s bil, båt, hus, hytte, klær, kone, smykker, barn, hva han spiser, hvor han spiser osv... Kanskje fordi "alle" handler dekk av han? Må ikke være så misunnelig Hvis du tror jeg er misunnelig på Sharif har du fulgt dårlig med på bimmers. Les mitt innlegg over en gang til og merk deg ordvalgene vedr. hva jeg mener er imponerende... så forstår du hva jeg mener. Å tømme en lommebok hurtig for penger klarer alle... å tjene virkelig mange penger klarer noen få... å beholde mange penger over tid er en sensasjon. Jeg blir ikke imponert over at Sharif får seg til å betale for en Königsegg, men Sharif fortjener selvfølgelig respekt for at han kan betale for en Königsegg. Mitt poeng er at jeg ikke behøver å vite hva Sharif bruker penger på... eller hvordan han ellers lever... det er unødvendige nyheter. Sharif er en god forretningsmann og en Königsegg er en imponerende bil... that´s it... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Sharif familien kom til Norge når faren til Tommy flyttet dit for å tjene penger til å kjøpe traktor hjemme i Pakistan. Dette er en ABRBEIDSFAMILIE som har jobba døgnet rundt for å komme dit de er idag. Tommy starta som avisbud før de fikk dekkbutikken, som forøvrig var i garasjen først.. Og de har starta på NULL og jobba seg dit de er idag. De kjører helt vanlige småbiler til vanlig(10-30000 kroners klassen), bor alle generasjoner under samme tak i en helt standard bolig i et helt standard strøk på nedre Romerike. Dette er ikke folk som viser sin rikdom på noen som helst måte. Ikke tror jeg de ER rike heller. Bilen er helt sikkert kun PR. De tjener på dekk og eiendommer. Og Sharif er billigst i Norge(selvfølgelig med unntak på enkelte dekk), trenger ikke å si 40% rabatt for ditt og datt som alle andre sjapper gjør, og likevel er DYRERE. Sharif er også billigere enn de du finner i Danmark, som daekonline.dk som du har nevnt her før. Tror ikke du kjenner historien og fakta og realiteter her, så da er det kanskje best å la være og stadig uttale seg så negativt? Takk! Og grunnen til at Sharif er billigere og tjener mer enn de andre kjedene er at han importerer direkte, uten fordyrende mellomledd. Og det er en familiebedrift! Hvorvidt Sharif er etnisk norsk eller etnisk pakistaner... eller fra en arbeiderfamilie... eller bor i et alminnelig hus... eller om jeg ikke kjenner alle fakta vedr. familien Sharif (noe jeg naturligvis ikke gjør)... har svært lite med dekkprisene i Norge å gjøre. Dekk koster for mye i Norge og mitt eksempel fra Danmark var nettopp kun et eksempel blandt mange. Dekkonline er forøvrig ikke alltid billigst i Danmark, men de har absolut lave priser på dekk... jevnt over også tildels betydelig lavere enn hva den tilsvarende tjenesten i Norge kan tilby. Det er heller ingen stor kunst å importere varer selv uten fordyrende grosister... det gir deg bare større marginer vis a vis dine konkurrenter og dermed mer penger i lommen. Danske Hi-Fi Klubben gjorde konseptet berømt for 25-30 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå