fre Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Sharif familien kom til Norge når faren til Tommy flyttet dit for å tjene penger til å kjøpe traktor hjemme i Pakistan. Dette er en ABRBEIDSFAMILIE som har jobba døgnet rundt for å komme dit de er idag. Tommy starta som avisbud før de fikk dekkbutikken, som forøvrig var i garasjen først.. Og de har starta på NULL og jobba seg dit de er idag. De kjører helt vanlige småbiler til vanlig(10-30000 kroners klassen), bor alle generasjoner under samme tak i en helt standard bolig i et helt standard strøk på nedre Romerike. Dette er ikke folk som viser sin rikdom på noen som helst måte. Ikke tror jeg de ER rike heller. Bilen er helt sikkert kun PR. De tjener på dekk og eiendommer. Og Sharif er billigst i Norge(selvfølgelig med unntak på enkelte dekk), trenger ikke å si 40% rabatt for ditt og datt som alle andre sjapper gjør, og likevel er DYRERE. Sharif er også billigere enn de du finner i Danmark, som daekonline.dk som du har nevnt her før. Tror ikke du kjenner historien og fakta og realiteter her, så da er det kanskje best å la være og stadig uttale seg så negativt? Takk! Og grunnen til at Sharif er billigere og tjener mer enn de andre kjedene er at han importerer direkte, uten fordyrende mellomledd. Og det er en familiebedrift! Hvorvidt Sharif er etnisk norsk eller etnisk pakistaner... eller fra en arbeiderfamilie... eller bor i et alminnelig hus... eller om jeg ikke kjenner alle fakta vedr. familien Sharif (noe jeg naturligvis ikke gjør)... har svært lite med dekkprisene i Norge å gjøre. Dekk koster for mye i Norge og mitt eksempel fra Danmark var nettopp kun et eksempel blandt mange. Dekkonline er forøvrig ikke alltid billigst i Danmark, men de har absolut lave priser på dekk... jevnt over også tildels betydelig lavere enn hva den tilsvarende tjenesten i Norge kan tilby. Det er heller ingen stor kunst å importere varer selv uten fordyrende grosister... det gir deg bare større marginer vis a vis dine konkurrenter og dermed mer penger i lommen. Danske Hi-Fi Klubben gjorde konseptet berømt for 25-30 år siden... Greit det, men du kjenner jo ikke til Sharif som dekkbutikk heller. Han er billigere enn alt jeg har sett i Danmark, både på nett og ute rundt omkring Så hvis du syns Dekkonline har lave priser, så kan du ikke si at Sharif har høye. Avsporing.. Bredbånd virker svært dyrt her i Danmark. Tips til leverandører?? Helst minst 10mbit.. Til nå har jeg kun funnet fullrate.dk som matcher norske priser og hastigheter, men de er ikke i Århus ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Sharif reduserte forøvrig prisene i stedet for å putte det i lomma Tar ut svært lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Greit det, men du kjenner jo ikke til Sharif som dekkbutikk heller. Han er billigere enn alt jeg har sett i Danmark, både på nett og ute rundt omkring Så hvis du syns Dekkonline har lave priser, så kan du ikke si at Sharif har høye. Avsporing.. Bredbånd virker svært dyrt her i Danmark. Tips til leverandører?? Helst minst 10mbit.. Til nå har jeg kun funnet fullrate.dk som matcher norske priser og hastigheter, men de er ikke i Århus ennå.. Mange kan selge dekk fra Asia billig (inkl. Sharif), men få selger premiumdekk til sympatiske priser... og det er der problemet egentlig ligger. Når folk skal ha store 18" og 19" dekk koster premiumdekk for mye... ergo kjøper de bare et eller annet som passer til felgene... og det var denne nisjen Sharif oppdaget tidligere enn de fleste andre. Pakkeløsninger med kopifelger eller alternative felger i store størrelser med en oppsetning billige matchende dekk... og i tillegg sideimportert fra Kina eller midtøsten. Sharif er en god kremmer det skal han ha, men det er viktig at vi holder orden på hva slags produkter som er tema i tråden... vi snakker ikke om BBS CH felger med en oppsetning Dunlop SP Sport Maxx dekk... eller noe i den duren... Bredbånd i Danmark er en storpolitisk klisje der TDC har jokeren. Danmark ligger år etter Sverige og Norge på dette området og vi forbrukere er gisler i et politisk spill som avgjøres på Christiansborg i nær fremtid. Jeg tror vi bare må vente å se hva som skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Eneste med Sharif, at det er klin umulig å få kontakt på telefon! Men billig er det. Husker jeg var å skulle ha noen OZ 17 felger. Dette var ikke noe han hadde inne så han gikk inn på felgimport.no og slo av masse på prisen der og bestilte til meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 jeg tror ikke folk skjønner hvor viktig det er å ha gode og (innefor rimelighetens grenser) nye dekk på bilen. Jeg kunne aldri tenkt meg å bytte til noe som ikke satt skikkelig på veien, og det var derfor jeg kjøpte Bridgestone Potenza RE050 til E60'en da de gammle dekkene var utslitte.. Spar heller penger på felger, og kjøp skikkelige dekk... det gjelder sommerdekk og vinterdekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 jeg tror ikke folk skjønner hvor viktig det er å ha gode og (innefor rimelighetens grenser) nye dekk på bilen. Jeg kunne aldri tenkt meg å bytte til noe som ikke satt skikkelig på veien, og det var derfor jeg kjøpte Bridgestone Potenza RE050 til E60'en da de gammle dekkene var utslitte.. Spar heller penger på felger, og kjøp skikkelige dekk... det gjelder sommerdekk og vinterdekk... Dette er jeg naturligvis helt enig i og jeg kunne i tillegg heller aldri tenkt meg å spare penger på og kjøpe billige felger. Med mindre intensjonen ikke er å skifte felger hver vår ser jeg det som helt avgjørende å kjøpe skikkelig kvalitet... og da holder det ikke med noen billige kopifelger som er produsert i østen. For min del kjøper jeg heller kvalitetsfelger og kjører på de felgene i de 3-4 årene jeg har bilen. Jeg kjører også helt bevisst på 15" felger om vinteren nettopp fordi kvalitetsdekk i den dimensjonen er så billige at jeg dermed kan kjøpe nye vinterdekk hvert år. Litt av den samme tankegangen gjelder forøvrig også 16" sommerfelgene... Pirelli, Dunlop, Continental eller andre testvinnere (vedr. alminnelig bruk) er de dekkene jeg har på min bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 men det er gøy å ha noe som gripper litt ekstra da... jeg må si jeg syns de Potenza-dekkene sitter mye bedre enn de Dunlop-dekkene som fulgte med bilen.. det er skjelden jeg pusher hardt når jeg kjører 530'en men de gangene man kjører på en svingete vei og koser seg er det ok å ha noen gode dekk. Jeg er helt enig med deg (E9) mht dimensjoner og Vinterdekk, men jeg syns likevel det ser ufattelig kjipt ut med 15" uansett hvor godt det er på vinterføre. Vil du prioritere noen litt sprekere dekk når du kjøper deg 325'en din da? (altså når man går til anskaffelse av en bil som yter mer enn en "normal" bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 men det er gøy å ha noe som gripper litt ekstra da... jeg må si jeg syns de Potenza-dekkene sitter mye bedre enn de Dunlop-dekkene som fulgte med bilen.. det er skjelden jeg pusher hardt når jeg kjører 530'en men de gangene man kjører på en svingete vei og koser seg er det ok å ha noen gode dekk. Jeg er helt enig med deg (E9) mht dimensjoner og Vinterdekk, men jeg syns likevel det ser ufattelig kjipt ut med 15" uansett hvor godt det er på vinterføre. Vil du prioritere noen litt sprekere dekk når du kjøper deg 325'en din da? (altså når man går til anskaffelse av en bil som yter mer enn en "normal" bil) Ja... når den nye E91 325´en (usikker på om det blir en "d" eller "i") står på gårdsplassen blir det vei i vellinga. Den kommer til å få 16" vinterfelger (15" felger passer ikke) og 17" sommerfelger (muligens 18" felger, men den kombinasjonen må jeg først prøve et par tre dager)... med alminnelige kvalitetsdekk. Altså svinger jeg utenom de såkalte "run-flat" dekkene som stadig ikke er helt utviklet ennå... og jeg har ingen planer om å være testperson/kunde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 jeg syns run-flat dekkene fungerer kjempefint.... ser ingen problemer med å ha de bortsett fra den føles litt hard når man kjører over Oslos slitte gater. Men tro meg.. når du punkterer og det er sent på kvelden en kald dag er det veldig greit å kunne kjøre hjem helt uten problemer, for så å fikse dekket en tid det passer bedre. Forresten... kjøp en 325i... alle skal ha diesel i disse dager... jeg skal ha bensin-bil neste gang... det er i alle fall helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Jeg tror merke og pris på sommerdekk har utrolig lite å si for veigrepet. Hvertfall på tørt underlag. På vått har det vist seg i tester at det er litt forskjell mellom de dyre og billige. Alder på sommerdekk har også utrolig lite å si. På vinterdekk er saken en annen. Det er mange andre dekkforhandlere som importerer selv. Men som jeg prøvde å fortelle i stad har de en helt annen strategi. Nemlig å tjene mest mulig på få enheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Forresten... kjøp en 325i... alle skal ha diesel i disse dager... jeg skal ha bensin-bil neste gang... det er i alle fall helt sikkert. Ja... og nettopp det faktum bekymrer meg som kjent. Jeg tror imidlertid ikke at E91 325d blir en volumselger akkurat... til det blir den for dyr, men det faktum at den forbrenner diesel kan komme til å vise seg og bli kostbart om noen år. Dieselprisen er på full fart mot harmonisering i forhold til bensinprisen... sogar til og med dyrere enn bensin... både pga. en markant høyere etterspørsel etter dieselbiler, men også fordi leveringssituasjonen på diesel er kritisk. Man kan ikke bare omstille fordelingen av produsert diesel og bensin... og de fleste landbaserte militære fremkomstmidler bruker som kjent diesel eller relatert drivstoff. Det er liten tvil om at vesten på et eller annet tidspunkt må finne en løsning på problemet Iran/Syria... og inntill den løsningen er funnet stabiliseres ikke dieselmarkedet med diesel og/eller olje fra de militære og sivile beredskapslagrene rundt omkring i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Til opplysning: Sharif selger både premium dekk og felger også! Bredt utvalg, og jeg tipper at han matcher enhver pris for å være billigst. BBS CH er blant de originale felgene han selger ja. Og ingen vinterdekk har vist seg bedre enn siste Nokian RSI og Conti VC3. Han skaffer begge til billigst pris. Og for baneentusiastene. Jeg var der og handlet for en. Toyo Proxes R-dekk(mye brukt på BMWCCN sine treff). Var ca halve prisen av nest billigste tilbud. E9: Synd med internett da. Lønner det seg å vente mener du? eller gå for det som er "best" pr idag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Til opplysning: Sharif selger både premium dekk og felger også! Bredt utvalg, og jeg tipper at han matcher enhver pris for å være billigst. BBS CH er blant de originale felgene han selger ja. Og ingen vinterdekk har vist seg bedre enn siste Nokian RSI og Conti VC3. Han skaffer begge til billigst pris. Og for baneentusiastene. Jeg var der og handlet for en. Toyo Proxes R-dekk(mye brukt på BMWCCN sine treff). Var ca halve prisen av nest billigste tilbud. E9: Synd med internett da. Lønner det seg å vente mener du? eller gå for det som er "best" pr idag? Det er vanskelig å etterprøve Sharif´s priser iom. at han ikke ønsker å offentliggjøre de aktuelle dagsprisene (forøvrig en tvilsom praksis og neppe noe forbrukerrådet anbefaler)... gad vite den som hadde akseptert tilsvarende på f.eks bildeler/rekvisita. Jeg tviler også på om han selger større mengder av f.eks BBS felger og premiumdekk... de er nok heller såkalte komplimenteringsprodukter... så butikken ikke får et alt for billig preg. Misforstå meg ikke... Sharif er en dyktig kremmer, men la oss kalle en spade for en spade når det gjelder butikkens forretningside. Vedr. bredbånd i Danmark tror jeg du enten må betale det det koster (dyrt) eller vente å se om myndighetene virkelig ønsker mer konkurranse på dette markedet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Kollega kjøpte 19" BBS CH med Dunlop SP dekk hos han. Jeg har kjøpt alt fra Falken, Dunlop, Continental, Bridgestone etc hos han. Skaffer det aller meste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Kollega kjøpte 19" BBS CH med Dunlop SP dekk hos han. Jeg har kjøpt alt fra Falken, Dunlop, Continental, Bridgestone etc hos han. Skaffer det aller meste! Poenget handler etter min mening ikke om hva Sharif kan skaffe eller ikke skaffe (som en god kremmer skaffer han sikkert det meste), men om hvor salgsvolumet ligger (i relasjon til butikkens forretningside)... og som han har tjent seg rik på. Vi er jo ikke uenige om at Sharif er billigere på felger/dekk enn de fleste i Norge, men man kan kanskje diskutere hvorvidt det er Sharif som er billig eller bare hans konkurrenter som er for dyre. Jeg tviler sterkt på at en samlet felg/dekkbransje i Norge bare står og ser på at Sharif tar over hele markedet. Jeg tviler også på at Sharif er en slags barmhjertig samaritan og selger dekk felger og dekk billigere enn han behøver. Ergo... mener jeg at det burde være åpenbart for de aller fleste at det handler om store marginer når det gjelder salg av dekk og felger i Norge... forøvrig som med nesten alt annet som selges i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå