Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det hele står forøvrig HER-->

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... etsmerke&&

Se nederst (§ 2-13. Nasjonalitetsmerke)

Og her står det hvordan det skal se ut ;)

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... html#39-11

(tilfelle noen skulle lure)

Joda, men poenget er at det aldri er noen som sjekker om du har merket bak på bilen eller ikke. Jeg har kjørt bil rundt omkring i Europa i over 20 år og jeg har aldri kommet ut for en kontroll der nasjonalitetsmerker har vært et tema... :wink:

Skrevet

hehe. Misforså meg rett, bmwE9, jeg er jo selvsagt enig med deg.

Jeg bare tenkte på bl.a. Sainsbury:

Er det bare jeg som ikke har fått med seg at enn "må" ha N-merke på bilen for å kjøre i utlandet?

...og alle andre som evt var usikre på dette. :)

Jeg bare tenkte på å henvise til at det faktisk er (sovne?) regler for dette. Er også vica versa for bilister som er i Norge med sin utenlandske bil. De må også ha slikt.

Skrevet
hehe. Misforså meg rett, bmwE9, jeg er jo selvsagt enig med deg.

Jeg bare tenkte på bl.a. Sainsbury:

Er det bare jeg som ikke har fått med seg at enn "må" ha N-merke på bilen for å kjøre i utlandet?

...og alle andre som evt var usikre på dette. :)

Jeg bare tenkte på å henvise til at det faktisk er (sovne?) regler for dette. Er også vica versa for bilister som er i Norge med sin utenlandske bil. De må også ha slikt.

Wann ich verstanden habe... sind wir eigentlich geeinigt... :D ... Det var dagens norsk-tyske kommentar... :lol:

Skrevet

Må vel vere lovene i det aktuelle landet som bestemmer om utanlandske bilar skal ha eit sånt klistremerke? Norske lover har vel lite eller ingenting dei skulle ha sagt i utlandet... :roll:

Og skulle eg hatt eit sånt merke måtte det blitt å feste det med tape e.l. i bakruta slik at det lett kunne fjernast etterpå, eller så hadde det blitt å klistre det på ein sånn "L" som du brukar til lærekøyring, dermed har du ein N med magnet som er enkel å ta av og på :)

Skrevet
Må vel vere lovene i det aktuelle landet som bestemmer om utanlandske bilar skal ha eit sånt klistremerke? Norske lover har vel lite eller ingenting dei skulle ha sagt i utlandet... :roll:

Det er en EØS & EU-ting.

Så... kjører du i Tajikistan, så trenger du kanskje ikke 'N' på bilen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...