ChrZZ Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Det hele står forøvrig HER--> http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... etsmerke&& Se nederst (§ 2-13. Nasjonalitetsmerke) Og her står det hvordan det skal se ut http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... html#39-11 (tilfelle noen skulle lure) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 Det hele står forøvrig HER-->http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... etsmerke&& Se nederst (§ 2-13. Nasjonalitetsmerke) Og her står det hvordan det skal se ut http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... html#39-11 (tilfelle noen skulle lure) Joda, men poenget er at det aldri er noen som sjekker om du har merket bak på bilen eller ikke. Jeg har kjørt bil rundt omkring i Europa i over 20 år og jeg har aldri kommet ut for en kontroll der nasjonalitetsmerker har vært et tema... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 hehe. Misforså meg rett, bmwE9, jeg er jo selvsagt enig med deg. Jeg bare tenkte på bl.a. Sainsbury: Er det bare jeg som ikke har fått med seg at enn "må" ha N-merke på bilen for å kjøre i utlandet? ...og alle andre som evt var usikre på dette. Jeg bare tenkte på å henvise til at det faktisk er (sovne?) regler for dette. Er også vica versa for bilister som er i Norge med sin utenlandske bil. De må også ha slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 hehe. Misforså meg rett, bmwE9, jeg er jo selvsagt enig med deg.Jeg bare tenkte på bl.a. Sainsbury: Er det bare jeg som ikke har fått med seg at enn "må" ha N-merke på bilen for å kjøre i utlandet? ...og alle andre som evt var usikre på dette. Jeg bare tenkte på å henvise til at det faktisk er (sovne?) regler for dette. Er også vica versa for bilister som er i Norge med sin utenlandske bil. De må også ha slikt. Wann ich verstanden habe... sind wir eigentlich geeinigt... ... Det var dagens norsk-tyske kommentar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Menne.. De få gangene jeg har blitt stoppet på tur over grensa til finland og sverige har jeg blitt spurt: "Har ni ENnnEN!?".. Hehe.. Må nesten le hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Da lærte jeg noe nytt. Var ikke klar over at en måtte ha "N" merket ved kjøring i utlandet. Ja ja. Blir ikke satt på før noen tvinger meg til det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Må vel vere lovene i det aktuelle landet som bestemmer om utanlandske bilar skal ha eit sånt klistremerke? Norske lover har vel lite eller ingenting dei skulle ha sagt i utlandet... Og skulle eg hatt eit sånt merke måtte det blitt å feste det med tape e.l. i bakruta slik at det lett kunne fjernast etterpå, eller så hadde det blitt å klistre det på ein sånn "L" som du brukar til lærekøyring, dermed har du ein N med magnet som er enkel å ta av og på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lilla Coupe Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Det med magnet er en god ide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 Må vel vere lovene i det aktuelle landet som bestemmer om utanlandske bilar skal ha eit sånt klistremerke? Norske lover har vel lite eller ingenting dei skulle ha sagt i utlandet... Det er en EØS & EU-ting. Så... kjører du i Tajikistan, så trenger du kanskje ikke 'N' på bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå