Hannepanne Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Bilen ble kræsjet for nesten et år siden. En bil traff på passasjersiden og det resulterte i at døren måtte byttes. En stund etter jeg hadde fått bilen tilbake merket jeg at døren var ikke helt tett. Har coupe og har forstått det slik at det er veldig vanskelig å stille vinduet riktig. Det suser i vinduet når man kommer opp i 80 eller mer og det kommer vann inn når man vasker i vaskehall. Så det jeg lurer litt på er om jeg kan få verkstedet til å stille dette ordentlig inn uten å måtte betale? Som sagt er det nesten et år siden og jeg skal flytte snart så det haster litt. Noen som har peilig på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr_S Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Hvis det er nesten 1 år siden er nok det toget gått. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakon Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Er det et merke-verksted dette er snakk om ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Man skal vel i utgangspunktet reklamere på slikt arbeide innen rimelig tid, men div. deler skal det være to års reklamasjonsrett på. Umiddelbart høres det litt søkt ut å reklamere på et verkstedarbeide et år etter at arbeide er utført og jeg tviler derfor på om du har en god sak. Har du forhørt deg med verksmesteren... kanskje han er en hyggelig kar og kikker litt på bilen ?... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannepanne Posted August 30, 2006 Author Share Posted August 30, 2006 ja, er det er gjort hos bmw... Har ikke tatt kontakt med de enda, men kan jo prøve. Hadde bare ikke så lyst å dra dit hvis jeg ikke har rett på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Forenklet utdrag fra forbrukerkjøpsloven: Når må du klage - klagefrister Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og selger være tjent med så rask reaksjon som mulig. I tillegg til at du må reklamere innen rimelig tid, må du overholde de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år, hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder for eksempel kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Vær også oppmerksom på at selger i garanti eller lignende kan ha gitt deg lengre klagefrister enn loven. Vi anbefaler at du skaffer deg skriftlig dokumentasjon for når du reklamerte og hva det gjaldt, slik at man avskjærer tvil om klagen var fremført i tide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannepanne Posted August 30, 2006 Author Share Posted August 30, 2006 hmm.. ok! Skal ta meg en tur dit å høre hva de sier. Er jo lov å prøve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now