Gå til innhold

Bilen min. E38 750iL


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har blitt opps på et tuning sett til M73 motoren her inne på nettet. Dette fristet veldig da man får de "samme" (kanskje) prestanda som en Alpina B12 6.0 E-Kat. Lurer på om dette innebærer å bore opp, eller om man slipper dette?

Sikkert noen som har mere peiling her inne, som kan svare meg på dette. Må nok skrive en liten mail til de som selger dette å spørre hva sette koster.

http://www.noellemotors.de/6_1l_engine_ ... c3a.0.html

bild50-hubraum.jpg

NM-2.150-6.1l-Diagramm_04.gif

Engine Description 2.150

6,1l engine (basis BMW M70 M73)

for the following BMW models:

BMW E38 750i saloon

BMW E31 850i /850CSI

manual and automatic gearbox

modifications to standard engine / scopes of delivery:

1 crankshaft

12 pistons

2 camshafts

2 e-proms for engine motronic

1 e-prom for EML

technical engine dates:

cylinders 12

bore 86,40 mm

stroke 86,20 mm

effective capacity 6062 ccm

compression ratio 10,0

engine power:

max. HP 438 HP/5400 min-1 (BMW 750i series 326 HP/5000 min-1)

max. torque 620 Nm/4300 min-1 (BMW 750i series 490 Nm/3900 min-1)

(The engine has to be factory standard)

maximum speed:

BMW E38 saloon 312 km/h

BMW E31 850i /850CSI 301 km/h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe anlegg utenom det orginale er ikke å foretrekke, men felgene var veldig kledelige :)

Det er puttet inn 2 frontsett fra focal, de synes ikke. Audison 6 kanals forsterkeren er gjemt bort. Så det er bare pioneerspileren med navi som er synelig. Har ikke subb i bilen nå, men de fire orginale i hattehyllen blir byttet ut med 4 fra focal. Så det er ikke så synelige forandringer, men det koster litt penger...hehe Mulig jeg vil ha orginal 16:9 med MKIV, så selger jeg Pioneer'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg akkurat gått til anskaffelse av 2 pioneer Lcd AVD-W6200

6200_large.jpg

De grå sjermene kommer til å passe perfekt i nakkestøttene på bilen siden int. mitt er grått også. Eller hva tror dere? Barna kommer iallefal til å like det!

2 pioneer høretelefoner

sem280_medium.jpg

1 Pioneer SDV-P7 som han hev med på kjøpet.

sdv_p7_medium.jpg

Noen som vet om monteringsramme til å felle inn sjermene, hvor jeg får kjøpt det?

De heter Pioneer AD-HM6002 å jeg trenger 2 av dem.

Er også på utkikk etter en AV velger, Pioneer CD-VS33 kanskje noen her har en brukt de vil selge meg for en billig penge.

cd_vs33_e_medium.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt opps på et tuning sett til M73 motoren her inne på nettet.

...

http://www.noellemotors.de/6_1l_engine_ ... c3a.0.html

...

technical engine dates:

cylinders 12

bore 86,40 mm

stroke 86,20 mm

I følge kilder jeg har funnet på nettet så har din motor (M73B54) følgende boring og slaglengde originalt: 85x79, så det er i hovedsak slaglengden som økes med denne trimmingen, men noe boring/honing må påregnes da det skiller 1,4 mm i diameter (0,7 mm radius) på original sylinder.

Uansett så tror jeg dette blir en dyr oppgradering!

Artig nok så holder firmaet - noelle motors - til i Buchloe, samme by som Alpina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mottat en liten pakke i dag....

dsc00343mc5.jpg

dsc00344kl6.jpg

Jeg har ikke funnet noen som selger de festene som skal til for å felle de inn i nakkestøtten så de får være som de er nå, til jeg får de andre.

1rqjr6lq30dfq8snn0um.jpg

Tror ungene kommer til å like seg baki der nå...

5m97sq1vavguh82v31et.jpg

Jeg må bare koble de opp, og skjule noen ledninger som dere ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du må borre opp for det kittet der.

Org:

technical engine dates:

cylinders 12

bore 85,0 mm

stroke 79.0 mm

effective capacity 5379 ccm

Noelle:

technical engine dates:

cylinders 12

bore 86,40 mm

stroke 86,20 mm

effective capacity 6062 ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Andreas, du har jo PDC? Har PDC på min også, foran og bak, og ser ingen behov for ryggekamera. Syns PDCen fungerer helt topp.

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal montere det. Prisen på det var såppas billig at jeg har mulighet til å selge det videre...

Vist noen har et større behov en meg, men det skal siest at PDC min ikke funker akkurat nå. En eller flere sensorer som er gå en. Å jeg har gått rundt å hørt på alle mens bilen står i revers, men synns alle tikker. Så må nokk lese feilkodene på bilen tenker jeg. Kan være det er styreboksen til PDC`n å. Den står på To Do List`n min.

Jeg er også litt glad i dingser...hehe, så vi får se hva jeg gjør når jeg får pakken.

"The system also provides you with “parking guidelines”; on-screen markers to help you get into those difficult spaces; making reverse parking far more easier (see screenshot below):"

NDBC20PA_screenshot.jpg

Greit å ha for dama, hu som gerier å skrape opp felgene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monteres denne i den originale tv`en du har i midtkonsollen?eller er det separat skjer?og hvor skal du montere kameraet?

uff..bilen din seriøst RÅ!!!

Takker for det...

Kameraet blir montert rett over skiltet, mellom skiltlysene. Bildet får jeg opp på Pioneer spilleren min. Alt av ledninger blir sjult, så det er bare kameraet som syns. Det hår også an å modifisere litt så man feller kameraet inn i fangere, så det går i et med pdc min. Blir bare et hull ekstra i pyntelisten. Trykk på bilde så ser du hvor jeg vurderer å ha det. (gammelt bilde foreste)

7ne25h5vds0hg4dd4efz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart stor gadget faktor i å ha rygge kamera :)

Du må nesten sette det i bakfangeren, alt annet vil se feil ut syntes jeg.

Ja det er nokk det jeg kommer til å gjøre, vist jeg ikke selger det... Bmw har jo ryggekamera de å, ettermonteringsett. Må nesten kikke litt på hvor de setter kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...