Gå til innhold

Min bil, E36 316 coupe'96 M-tech, Borte vekk...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Tenkte jeg skulle oppdatere litt her..

Sist uke ble jeg litt ivrig med vaskingen, og tok en Tommy-light som resulterte i grundig vask av hjulbuene og litt ny lakk.. Caliperne ble også rengjort og lakkert lilla...

Har ikke så bra bilder, verken før eller etter, men dere ser tegningen.. :)

08122007169.jpg

08122007173.jpg

08122007172.jpg

Nye sommerfelger ble det også kjøpt idag, valget falt på Hartge Classic replica i 8.5*18 et 40 og 10*18 et 35 med 225/40-18 og 255/35-18..

Regner med en liten valsing må til bak..

Tror jeg beholder M3 cab felgene også da jeg liker de godt og de er ganske sjeldne :)

11122007177.jpg

11122007178.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bilstein B10 Powerkit...:) Jeg er iallefall kjempe fornøyd.. og så koster det ikke skjorten heller..! Veldig stivt og fint iallefall. Vet ikke helt hvordan jeg skal bedømme det :P

Skulle hatt hjulene litt mer opp i hjulbuen foran syntes jeg, men tror det ordner seg med ny-felgene. :) Selv om bilen generellt blir høyere da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette du :) Må nok frem med hjulbuevalsen skal du få på de bakfelgene!

Hva brukte du når du vaska hjulhuset?

takk :)

Vasket med whitesprit, avfetting og en oppvaskbørste... og så med rødsprit... Før jeg malte over, og hadde tectyl utenpå de stedene som ikke syntes... (bak plasten og inn mot døren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Liten update...:)

Nå som det snart blir vår har jeg en del planer jeg ønsker å få gjennomført før den tid. Har satt en deadline til 2.mars. Muligens litt tidlig å sette på sommerhjul da, men mest sannsynlig er jeg så lei av å vente da, at det får bare være :lol:

- Solfilm på bakrute (gjort på abc reklame for et par uker siden)

- Montere bakrutesenker og få den ordentlig lakkert.

(måtte fjerne den da de skjærte til solfilmen)

- Vaske resten av bilen under, male mest mulig, bytte ulike deksler.(slik som i hjulbuene foran)

- Service, med oljeskift, nye bremseklosser, bakhjulslager og litt småting.

- Muligens angeleyes. Har kjøpt men klarte å ødelegge en ring. Så mulig jeg gir opp, har uansett hørt så utrolig mange klager. Selv fra de med "de beste" settene(umnitza.com)

-Valse hjulbuer for å få på de nye felgene (kun innerkanten skal være nødvendig)

- Cd/dvd med touch screen. http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1855

- Proff rubbing/polering/forsegling. (har en venninne som driver med slikt. Dette blir også det siste som blir gjort før våren)

Har mange mange andre planer også... Men de får vi ta på sikt.... *host, motor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne tråden før, jeg. Må si at bilen din er en av de peneste E36'ene jeg har sett, dønn strøken ser det ut til :) Du har gjort helt "rette" oppgraderinger på den, blir morsomt å følge med på ditt (noe stramme?) tidsskjema frem til 2. mars ;)

Kanskje litt kjipt at det "bare" er en 316, men jeg var selv veldig godt fornøyd med den 316'a med 1,9 liter på 105 hk som jeg hadde til førstebil. De går ikke så dårlig som folk flest skal ha det til, selv om de ikke drar skinnet av pølsa. Og uansett har jo også 316 BMWs nydelige kjøreegenskaper :)

Lykke til videre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Liten update... Mye snakk og lite bilder, men skal prøve å ordne noe..

Syntes det hjelper å skrive her ikke minst bare for å huske hva jeg skal gjøre.. :lol:

Nytt siden sist er:

- Ny dørstopper førerside da den gamle "alltid" har lagd lyd.

- Nytt sluttstykke med mikrobryter førerside, da vinduet gikk litt "hardt" opp og ned da jeg lukket døren.

- Nytt bakhjulslager høyre side

- Pioneer Avh-P59000Dvd inkl Ny ipod nano og kabel til denne..

- Bmw Motorsport international emblem trim til dashbordet.

- Senkefjærskåler(10mm) ikke montert..

- Lyktesenkere(ikke montert) Liker egentlig ikke slikt, men tror det kan passe sammen med den rimelig aggressive look'en med 70mm senk og de brede felgene..

Bestilte deler:

- Bmw individual mansjetter til håndbrekk og gir. (violet)

- M3 Gt/class II Hekkspoiler

Ellers så skal jeg prøve å få valset hjulbuene bak i løpet av et par uker. Skal også kjøpe lakk til Acs bakrutesenkeren, øyelokkene og hekkspoileren.

Vil prøve å få ferdig dette til begynnelsen av mars, slik at jeg tar en helg til å rubbe/polere, montere senkeskåler og felger. Samt bytter bremseklosser framme og olje/filter..

Litt utover på listen kommer M3 bakfanger, M3 speil, Nye lister/pakninger rundt vinduene, Bmw motorsport dørhåndtak++++

Har også vurdert Xenonlys i hovedlys og så gul film på langlysreflektor og tåkelys. Og muligens sort film foran ytterglasset...(ble inspirert av en bil i E36 bildetråden)

(Så når alt er slik jeg vil ha det, så får vi se om ikke det blir noe mer fart på greiene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... greie planer :-)

kopi eller orginal vinge? hehe...

Hvilket spørsmål var dette? hehe...Har du sett prisen på org?

hehe....Gs skal vel ha over 4000kr for en uorg..

Kjøpte billig på koedk igår, skal være på vei. Så er egentlig litt spent på hvordan den ser ut og passer...

edit: Får ikke kopiert bilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...