Gå til innhold

Min bil, E36 316 coupe'96 M-tech, Borte vekk...

Share

Anbefalte innlegg

Driver å lurer litt på hvilke dekk jeg skal kjøpe.. Står mellom:

215/40-17 foran og 245/35-17 bak

225/45-17 foran og 245/40-17 bak

225/45-17 foran og 245/40-17 bak er en org dim til e36, men det er mange som kjører med 40/35 profil på "tyskerfelger". Det hele bunner vel i smak og behag. Med tanke på at du har litt plass til overs mellom dekk og hjulbue vil jeg si du burde gå for 45/40 profil. 40/35 er nesten 5% mindre rulleomkrets, altså helt på grensen til det som er tillatt. Speedometermisvisning og drivstofforbruk blir også påvirket, bilen din er jo ikke akkurat høyt gira i utgangspunktet.

235/40 med et 35 høres ut som trøbbel med mindre du har valsa foran.

Mulig det kan gå med Falken/Toyo dekk da.

Angående farger er de pene som de er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden drivhjulene er bak er det 245/35 eller 245/40 som avgjør det :wink: Men ja, bedre akselerasjon. Men til gjengjeld vil du ha over 3000rpm i 100km/t. Plagsomt over lengre tid synes nå jeg.

Har kjørt med 245/35 selv en kort periode og det var gøy det, men ikke praktisk synes jeg. Det var da med høyere utveksling enn du har.

Det du kan gjøre er å bruke de dekkene du har og kaste på en 325 diff med brems. Da vil du få samme aks som org, lavest mulig bil og minst mulig gummi. I tillegg blir bilen mye bedre på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk og takk:)

Er ikke så masse nytt for tiden..Byttet en bærearm i forbindelse med eugodkjenning, også skal jeg forhåpentligvis få godkjent senkesett i løpet av uken.

Har vel ikke lagt ut noen skikkelige bilder av den nye bakfangeren og eksosen heller :)

Gleder meg til å sette sommerfelger på snart, så får det bli litt bilder også :)

Er litt enig ang 18", er sykt kult med 10*18 el 18" generelt. Men syntes det er så håpløst dårlig å kjøre med i forhold til 17"

Keskin kt1 har vel vært drømmefelgene mine siden første gang jeg såg dem, men jeg er stadig innom felg-salgstråden her for å se om noen vil bytte med meg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Liten update!

Var på biltilsynet idag for etterkontroll etter pkk samt godkjenning av felger og senking..

Jeg har nå fått skrevet senkingen inn i vognkortet, samt alternative felger og dekk.

8.5*17 ET35, 235/40-17 foran

10*17 ET30, 245/40-17 bak(Rettet feil 13.05.09)

Jeg hadde på pkk fått anmerkning for sotefilmen på siderutene foran, men den ble alikevel godkjent med dennte på. (ja fortsatt hos biltilsynet)

Bare litt fornøyd nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Liten update!

Var på biltilsynet idag for etterkontroll etter pkk samt godkjenning av felger og senking..

Jeg har nå fått skrevet senkingen inn i vognkortet, samt alternative felger og dekk.

10*17 ET30, 245/45-17 bak

Jeg hadde på pkk fått anmerkning for sotefilmen på siderutene foran, men den ble alikevel godkjent med dennte på. (ja fortsatt hos biltilsynet)

Gratulerer med lykke hos biltilsynet! :D ble for et år stoppet på teknisk kontroll av biltilsynet i loddefjor (på testbanen) da hadde jeg den lyseste sotingen man kan få kjøpt hos Bilexstra men måtte alikevel ta det av på stedet :cry: men fikk godskjent en del ting hos biltilsynet da :lol:

eksoss, senking, felger 17tommere, sideskjørt, gt leppe, og e46 bakfanger 8) hadde aldri trodd jeg skulle få gjenom dette på biltilsynet i bergen!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Liten update!

10*17 ET30, 245/45-17 bak

Hvorfor har du 45-profil bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...