Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Miss Forstod absolutt ingen ting. Skrev bare at jeg ikke ble stresset av bilen jeg kjører. Kunsten er å lære seg til å være fornøyd med det man har samtidig som man beholder ambisjonene om å nå en ny høyde. Kanskje du ikke blir stresset fordi bilen ikke er din ?... ... ellers gir jeg deg rett i at det er viktig å ha ambisjoner... poenget er imidlertid å ikke bli stresset samtidig... Kanskje man skal se det å den positive siden.. kanskje det nettopp er stresset som gjør at man presterer bedre Når jeg sier at 7'ern ikke er stressende så tenker jeg mest på at det er en veldig behagelig bil, i alle situasjoner. Men det er selvsagt veldig gunstig at det ikke er jeg som eier den, for da slipper jeg å betale årsavgift. Kan jo også avklare med at grunnen til at jeg ikke kjøpte den M3'en var at jeg måtte bruke den akkumulerte kapitalen jeg hadde som egen-kapital i et firma som på den tiden var i en slitsom oppstartsfase, og derfor passet det ikke så veldig godt å kjøpe en så dyr bil. Og nå kjører jeg gratis, så da gjør jeg det så lenge som mulig. At jeg delte mine erfaringer ang den E65'en var mer for kuriositetens skyld. tenkte kanskje dere hadde interesse av å høre hvordan den var, og se litt bilder og slikt Synd man ikke kan gjøre det uten å bli trukket under tvil og bli uglesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Kan jo også avklare med at grunnen til at jeg ikke kjøpte den M3'en var at jeg måtte bruke den akkumulerte kapitalen jeg hadde som egen-kapital i et firma som på den tiden var i en slitsom oppstartsfase, og derfor passet det ikke så veldig godt å kjøpe en så dyr bil. Og nå kjører jeg gratis, så da gjør jeg det så lenge som mulig. At jeg delte mine erfaringer ang den E65'en var mer for kuriositetens skyld. tenkte kanskje dere hadde interesse av å høre hvordan den var, og se litt bilder og slikt Synd man ikke kan gjøre det uten å bli trukket under tvil og bli uglesett. Alle har alltid veldig gode unnskyldninger for det de gjør eller det de ikke gjør. Hvis ikke hadde vi alle kjørt rundt i E46 M3. Jeg lurer fortsatt på om å tilstrebe en tilværelse med dyr E46/E65 er din versjon av være-fornøyd-med-det-man-har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Finnes ikke stress når det er prosjektbil, eller småvedlikehold på bruksbilen, men hvis det plutselig oppstår noen grundige problemer med bruksbilen, f,eks gåen dynamo på en landevei midt på vinteren, tomt batteri, tom for strøm på mobil og klokka nermer seg 10 om kvelden , eller om man skal noe viktig og en stor haug med problemer plutselig melder seg, da kan jeg godt bli stressa. Ingenting er så avstressende som når bilen fungerer som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Kan jo også avklare med at grunnen til at jeg ikke kjøpte den M3'en var at jeg måtte bruke den akkumulerte kapitalen jeg hadde som egen-kapital i et firma som på den tiden var i en slitsom oppstartsfase, og derfor passet det ikke så veldig godt å kjøpe en så dyr bil. Og nå kjører jeg gratis, så da gjør jeg det så lenge som mulig. At jeg delte mine erfaringer ang den E65'en var mer for kuriositetens skyld. tenkte kanskje dere hadde interesse av å høre hvordan den var, og se litt bilder og slikt Synd man ikke kan gjøre det uten å bli trukket under tvil og bli uglesett. Alle har alltid veldig gode unnskyldninger for det de gjør eller det de ikke gjør. Hvis ikke hadde vi alle kjørt rundt i E46 M3. Jeg lurer fortsatt på om å tilstrebe en tilværelse med dyr E46/E65 er din versjon av være-fornøyd-med-det-man-har? ser at det er vanskelig for deg å forstå mine prioriteringer, og siden det egentlig ikke affiserer deg på noen måte lar jeg det ligge, men jeg vil en siste gang prøve å overbevise deg om hvor herlig E32'en er. Syns den gjør jobben på en mes tilfredsstillende og nettopp avslappende måte. Faktisk var den veldig lig dagens E65 i være-måte, og det er kanskje det jeg liker så godt ved E32. Koser meg hver gang jeg kjører den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Hvis du trives med å kjøre E32 735iA (noe jeg evt. kan forstå på alle måter) og den gir deg en solid dose av både fahrfreude og sportslighet (slik du tolker begrepet) må du være enig med meg i at "sportslighet" ikke er knyttet til ytelse i form av gode akselerasjonsprestasjoner. Bilen du disponerer er iht. BMW bl.a kun 0,2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn min E46 318dT med 115 HK... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Alle har alltid veldig gode unnskyldninger for det de gjør eller det de ikke gjør. Hvis ikke hadde vi alle kjørt rundt i E46 M3. Jeg lurer fortsatt på om å tilstrebe en tilværelse med dyr E46/E65 er din versjon av være-fornøyd-med-det-man-har? Hvis du trives med å kjøre E32 735iA (noe jeg evt. kan forstå på alle måter) og den gir deg en solid dose av både fahrfreude og sportslighet (slik du tolker begrepet) må du være enig med meg i at "sportslighet" ikke er knyttet til ytelse i form av gode akselerasjonsprestasjoner. Bilen du disponerer er iht. BMW bl.a kun 0,2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn min E46 318dT med 115 HK... hehe, luringen... nei, jeg er enig i det, men jeg syns ikke E32 er noen veldig sportslig bil ( det er da ikke E65 heller) men den er MER sportslig enn andre biler, er den ikke det da ? Mer sportslig enn en Rolls Royce fra samme tid? Uansett tror jeg din bil vil knuse 7'ern om vi satte de opp mot hverandre, for det er desverre slik at den ikke er spesielt rask lenger. Tror en del av hestene har takket for seg og funnet veien ut av motoren, om man kan si det..hehe Men selv om den ikke er veldig rask beveger den seg greit nok, og det gjør det også veldig morsomt når jeg hopper over i noe som er veldig raskt, f.eks en Porsche eller noe annet moro. Må legge til at en annen ting jeg liker veldig godt med E32 er at den er veldig robust. Den tåler veldig mye og lar seg ikke affisere av gjenstander som sperrer for veien. Min bror var så uheldig å kjøre på en container, og det resulterte i at den ble flyttet 5 cm. Bilen fikk ikke merker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 hehe, luringen... nei, jeg er enig i det, men jeg syns ikke E32 er noen veldig sportslig bil ( det er da ikke E65 heller) men den er MER sportslig enn andre biler, er den ikke det da ? Mer sportslig enn en Rolls Royce fra samme tid? Uansett tror jeg din bil vil knuse 7'ern om vi satte de opp mot hverandre, for det er desverre slik at den ikke er spesielt rask lenger. Tror en del av hestene har takket for seg og funnet veien ut av motoren, om man kan si det..hehe Men selv om den ikke er veldig rask beveger den seg greit nok, og det gjør det også veldig morsomt når jeg hopper over i noe som er veldig raskt, f.eks en Porsche eller noe annet moro. Må legge til at en annen ting jeg liker veldig godt med E32 er at den er veldig robust. Den tåler veldig mye og lar seg ikke affisere av gjenstander som sperrer for veien. Min bror var så uheldig å kjøre på en container, og det resulterte i at den ble flyttet 5 cm. Bilen fikk ikke merker. Jeg bare kødder litt... en velholdt E32 735iA er på alle måter (dog ikke når det gjelder bensinforbruket) en mer spennende bil enn min E46 318dT. Det overrasker meg faktisk at den ikke er hurtigere 0-100 Km/t enn 10,6 sekunder. Topphastigheten er imidlertid brukbar med 222 Km/t... eller det samme som dagens E90 320d med automatgear. Forøvrig mener jeg at bilene som ble bygget i perioden 1985-95 er de mest solide gjennom tidene... få BMW´er er mer slitesterke enn nettopp E32 og E34, men det har du jo funnet ut av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 hehe, luringen... nei, jeg er enig i det, men jeg syns ikke E32 er noen veldig sportslig bil ( det er da ikke E65 heller) men den er MER sportslig enn andre biler, er den ikke det da ? Mer sportslig enn en Rolls Royce fra samme tid? Uansett tror jeg din bil vil knuse 7'ern om vi satte de opp mot hverandre, for det er desverre slik at den ikke er spesielt rask lenger. Tror en del av hestene har takket for seg og funnet veien ut av motoren, om man kan si det..hehe Men selv om den ikke er veldig rask beveger den seg greit nok, og det gjør det også veldig morsomt når jeg hopper over i noe som er veldig raskt, f.eks en Porsche eller noe annet moro. Må legge til at en annen ting jeg liker veldig godt med E32 er at den er veldig robust. Den tåler veldig mye og lar seg ikke affisere av gjenstander som sperrer for veien. Min bror var så uheldig å kjøre på en container, og det resulterte i at den ble flyttet 5 cm. Bilen fikk ikke merker. Jeg bare kødder litt... en velholdt E32 735iA er på alle måter (dog ikke når det gjelder bensinforbruket) en mer spennende bil enn min E46 318dT. Det overrasker meg faktisk at den ikke er hurtigere 0-100 Km/t enn 10,6 sekunder. Topphastigheten er imidlertid brukbar med 222 Km/t... eller det samme som dagens E90 320d med automatgear. Forøvrig mener jeg at bilene som ble bygget i perioden 1985-95 er de mest solide gjennom tidene... få BMW´er er mer slitesterke enn nettopp E32 og E34, men det har du jo funnet ut av... Du har jo kjørt en så du vet jo hvordan den er. I fart ( med kickdown) går det greit, men fra 0-100 viker den veldig treig. Tror dette er pga gearingen til bilen og det faktum at Gearkassen nekter å være sportslig slik vi kjenner en automatkasse i dag. Trykker man gassen helt til gulvet ( uten kick-down) gearer den bare ned en gang, og da vil den aldri bli spesielt rask, men jeg opplever den som veldig harmonisk, og veldig avslappende å kjøre. En annen ting jeg merker veldig stor forskjell på mht automatgearet er at den ikke ligger i gear når man slipper opp gassen. med en gang man slipper gassen daler turtallet og gjør at bilen triller veldig pent uten motorbrems på noen måte. jeg liker å sammenlikne E32'en med 530d'en som jeg har kjørt veldig veldig mye, og sistnevnte gjør ikke en like god jobb på å være en avslappende bil. Jeg sitter også med følelsen av at bilene i den tids-perioden var meget slitesterke, og av en langt bedre kvalitet enn de bilene som lages i dag. Den 7'ern jeg kjører har vært eiet at samme person sinde den var ny, og denne personen har ikke brydd seg noe særlig om 7-serien da han altid hadde div andre Mercedes Benz S-klasser som han kjørte. Pga dette har bilens lakk aldri blitt behandlet på noen pen måte. Altså ikke polert siden den var ny men snarere tvert imot blitt behandlet ganske røft. Jeg dristet meg til å polere den for første gang nå i sommer, og må si jeg er mektig imponert over lakkens holdbarhet og glans. Den ser faktisk ganske pen ut den dag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Det var et artig bilde foran inngangen til rådhuset i Oslo (borggården)... ... Joda... jeg har kjørt en E32 735i (altså med manuelt gear) i Tyskland og bl.a stabiliteten i hastigheter over 200 Km/t var imponerende. Dette var i 1991 og i forhold til min Mercedes-Benz W124 230E var BMW´en av en annen verden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Det var et artig bilde foran inngangen til rådhuset i Oslo (borggården)... ... Joda... jeg har kjørt en E32 735i (altså med manuelt gear) i Tyskland og bl.a stabiliteten i hastigheter over 200 Km/t var imponerende. Dette var i 1991 og i forhold til min Mercedes-Benz W124 230E var BMW´en av en annen verden... Tror den oppleves som mye raskere med manuell gearkasse. Den er i alle fall mye raskere fra 0-100. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Litt OT. Håkon og E9: Jeg skjønner ikke helt vitsen med å qoute hvert innlegg som dere skriver.. Det blir veldig tungvint å lese. Det er helt unødvendig når det så og si bare er dere to som diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Alt i orden... jeg forsøker å begrense meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 bil kan være fryktelig stressende når problemer oppstår! fks jeg skulle legge om til sommerhjule mine i vår, ene hjulet gikk ikke av og dunka det til slutt løst men da knakk jo såklart fjæra (og datt utenfor skålen) og uten verktøy hjemme ble det litt problem heldigvis hadde jeg senkefjærer liggende så da måtte jeg skru av fjørbeinet og reise på jobb og bytte, og takk gud for at jeg jobber på verksted ellers hadde jeg ikke hatt råd til å kjøre/ha bil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg fatter ikke at du kan sammenligne E32 735ia med E60 535d. Det er jo to biler av en annen verden. Og når du i tillegg sier at E32'n har mer komfort enn E60'n, da popper det opp et stort spørsmålstegn i hodet mitt. Med andre ord sier du da at BMW gjør en mye dårligere jobb nå enn de gjorde for 15 år siden, noe jeg i grunn ikke tror. Det jeg ikke helt fatter her, er hvordan du kan kjøre en så gammel bil, når du prøvekjører porsche, nyere bmw og nyere mercedes rett som det her. Kler du på deg ei rikmannsdrakt til stadighet, da du egentlig ikke er det, eller hvordan er det? Jeg sier ikke at siden du kjører E32 så er du fattig (tvert i mot faktisk), men prisnivå på 15 år gammel BMW kontra ny Porsche, er liksom to forskjellige verdener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Derfor det er smartere å kjøre rundt i en helt vanlig bil og gi faen. En bil man kan bulke, kjøre i huller i veien med, parkere langs kantstein, parkere hvor man vil uten å være redd for den osv. Beste man kan ha er en dårlig stygg gammel bil. Jeg angrer hele tiden på at jeg kaster bort så mye tid på bil men klarer ikke la være. æsj, ødelagte ene felgen pga kantstein i en veldig stressende situasjon i går. Så nå blir det valgets kval, LCD tv + en ny felg eller et helt nytt felgsett. Har forresten merket at stressnivået avtar i takt med at jeg kjøper nyere biler og ulydene dermed forsvinner. Neste gang tror jeg det må bli helt ny bil, garanti er ganske avslappende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå