316I Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 så på motorguiden og kikket på de forskjellige motorene.. så at M42 og M44 har akkurat samma beskrivelsen.. Noen som kan si meg forskjellen? og om den passer i 92 mod E36 uten store omgjøringer? Vurderer å sette inn en 1.9L hvis ei ikke får lån i banken til å kjøpe meg ny bil:) M42: 1.9,M42/B19 M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS M44 1.9,M44/B19 M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 m42 er en 1,8. Luftmengemåler kontra masse på m44 og generelt litt grommere deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet September 2, 2006 Forfatter Share Skrevet September 2, 2006 er det da en skrive-leif i motorguiden? står at M42 kommer i B18 og B19.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 Hm. Er vel et annet innsug på M42 som står i E36 forhold til de i E30. Vet ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 m42 er en 1,8. Luftmengemåler kontra masse på m44 og generelt litt grommere deler. Forskjell luftmengdemåler kontra luftmassemåler er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 Det er forskjell i boring og slaglengde... 84x81 vs. 85x83.5 for M44. M42 er en mer påkostet motor med bl.a en smidd veivaksel. M44 er imidlertid en mer moderne motor med bl.a LMM... den har også et bedre moment på lavt turtall fordi motorvolumet er større. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet September 2, 2006 Forfatter Share Skrevet September 2, 2006 Det er forskjell i boring og slaglengde... 84x81 vs. 85x83.5 for M44. M42 er en mer påkostet motor med bl.a en smidd veivaksel. M44 er imidlertid en mer moderne motor med bl.a LMM... den har også et bedre moment på lavt turtall fordi motorvolumet er større. hvilken av de 2 motorene vil være den beste erstatningen til min nåværende M40 med tanke på slitasje over lengre tid? nå ser jeg bort fra alt som har med dreiemoment og hestekrefter og alt det der... er bare interessert i en motor som skal tåle normalt bruk. er det ikke sånn at du kan øke motorstørrelsen mellom 10-15% uten å forbedre bremser og understell? har jo ikke hatt jobb siste året pga militærtjeneste, så ser ikke på muligheten til å få lån som en selfølge.. å da blir det vanskelig å kjøpe seg ny bil til mye penger... EDIT: hvilken modeller har M44 motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 hvilken av de 2 motorene vil være den beste erstatningen til min nåværende M40 med tanke på slitasje over lengre tid? nå ser jeg bort fra alt som har med dreiemoment og hestekrefter og alt det der... er bare interessert i en motor som skal tåle normalt bruk. er det ikke sånn at du kan øke motorstørrelsen mellom 10-15% uten å forbedre bremser og understell? har jo ikke hatt jobb siste året pga militærtjeneste, så ser ikke på muligheten til å få lån som en selfølge.. å da blir det vanskelig å kjøpe seg ny bil til mye penger... EDIT: hvilken modeller har M44 motoren? M44 motoren... den vil jeg tro går rett inn i din E36 uten større problemer. M44 motoren ble levert til E34 og E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet September 2, 2006 Share Skrevet September 2, 2006 m44 i e34, nå er jeg ikke helt med, 518is... Men jeg tror du trygt kan ha m42 eller m44 i bilen din, skuddsikre motorer begge to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 m44b18/19 kom vel bare til E36 og Z3.. Ikke E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316I Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 det høres bra ut da blir det egentlig opp til banken om hva avgjørelsen blir.. ny bil, eller ny motor i gammelbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 m44b18/19 kom vel bare til E36 og Z3.. Ikke E34 Det gikk litt fort i svingene for meg her og du har naturligvis helt rett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå