Gå til innhold

hva er forskjellen på M42 og M44?

316I
 Share

Anbefalte innlegg

så på motorguiden og kikket på de forskjellige motorene.. så at M42 og M44 har akkurat samma beskrivelsen.. Noen som kan si meg forskjellen? og om den passer i 92 mod E36 uten store omgjøringer? Vurderer å sette inn en 1.9L hvis ei ikke får lån i banken til å kjøpe meg ny bil:)

M42:

1.9,M42/B19

M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS

M44

1.9,M44/B19

M42 - 1.9L DOHC-16v/L4+ Al block/VANOS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i boring og slaglengde... 84x81 vs. 85x83.5 for M44. M42 er en mer påkostet motor med bl.a en smidd veivaksel. M44 er imidlertid en mer moderne motor med bl.a LMM... den har også et bedre moment på lavt turtall fordi motorvolumet er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell i boring og slaglengde... 84x81 vs. 85x83.5 for M44. M42 er en mer påkostet motor med bl.a en smidd veivaksel. M44 er imidlertid en mer moderne motor med bl.a LMM... den har også et bedre moment på lavt turtall fordi motorvolumet er større.

hvilken av de 2 motorene vil være den beste erstatningen til min nåværende M40 med tanke på slitasje over lengre tid? nå ser jeg bort fra alt som har med dreiemoment og hestekrefter og alt det der... er bare interessert i en motor som skal tåle normalt bruk. er det ikke sånn at du kan øke motorstørrelsen mellom 10-15% uten å forbedre bremser og understell? har jo ikke hatt jobb siste året pga militærtjeneste, så ser ikke på muligheten til å få lån som en selfølge.. :) å da blir det vanskelig å kjøpe seg ny bil til mye penger...

EDIT: hvilken modeller har M44 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken av de 2 motorene vil være den beste erstatningen til min nåværende M40 med tanke på slitasje over lengre tid? nå ser jeg bort fra alt som har med dreiemoment og hestekrefter og alt det der... er bare interessert i en motor som skal tåle normalt bruk. er det ikke sånn at du kan øke motorstørrelsen mellom 10-15% uten å forbedre bremser og understell? har jo ikke hatt jobb siste året pga militærtjeneste, så ser ikke på muligheten til å få lån som en selfølge.. :) å da blir det vanskelig å kjøpe seg ny bil til mye penger...

EDIT: hvilken modeller har M44 motoren?

M44 motoren... den vil jeg tro går rett inn i din E36 uten større problemer. M44 motoren ble levert til E34 og E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...