Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei.. utrolig bra bil du har nå!

lurte på dette sway bar kittet (lilla, tidligere i forum) fra eiback du har kjøpt. skjenner du forskjellen mye? hvor kjøpte du det, leter på nettet men finner ikke. har en 93 mob e36 325i coupe. skal ha et sånt. har de det på gs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. utrolig bra bil du har nå!

lurte på dette sway bar kittet (lilla, tidligere i forum) fra eiback du har kjøpt. skjenner du forskjellen mye? hvor kjøpte du det, leter på nettet men finner ikke. har en 93 mob e36 325i coupe. skal ha et sånt. har de det på gs?

Takker :)

Kjenner forskjellen veldig godt ja, enda da har jeg de på slakkeste settingen. Må få meg uniball lenkestag for å sette de på strameste settingen foran, hvis ikke så holder nok ikke lenkestagene lenge. De blir stående i vinkel sånn det er nå.

GS skaffer dette :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommer for et besøk hoss ESS Performance for justeringer.

Det startet dårlig med at det kom opp feilkode på vanosen.Feilen ble slettet, målere ble koblet opp og det var klart for prøvekjøring for å se verdiene. Bilen fikk faktisk for mye bensin, dette fant de ut av skyltes at jeg på et tidligere tidspunkt har fjernet det finmaskede nettet i luftmassemåleren. Noe som medførte at luftstrømmen loopet i luftmassemåleren. Nettet ble satt på plass, bilen gikk like bra og bensinforbruket var senket 20% :) Da var turen kommer for bremsing i benken, men desverre meldte feilen seg på vanos igjen. Noe som medførte et fall i effekten mellom 4000-5000 o/min og som også gjør at bilen ikke yter som den skal :cry: Resultatet på benken fortalte dette med gi meg et resultat på 10Hk mindre enn jeg hadde for 2 år siden. Og etter dette er jo en del mer modifisert...

Så det ble desverre ikke noe justering i benken pga vanosen. Så nå tyder det på at jeg må en helt ny vanos-enhet før justeringen kan foretas ](*,):evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk uflaks når man driver og ordner seg selv mer hk i bilen og legger alt i det!

Hadde håpet på og se en dyno måling på rundt 250hk jeg nå :evil:

Vanos enhet høres ikke akkurat billig ut heller?

Ja ikke sant,typisk. Merker det ikke på bilen når jeg kjører, men sees tydelig på grafene på benken. Eneste trøsten er at jeg nå vet at jeg kan gasse som jeg vil med U.S kammene ettersom bensintilførselen er ok på de forskjellige belastningene.

(Singel)-Vanosen koster litt ja, men den er billig i forhold til dobbelvanosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant,typisk. Merker det ikke på bilen når jeg kjører, men sees tydelig på grafene på benken. Eneste trøsten er at jeg nå vet at jeg kan gasse som jeg vil med U.S kammene ettersom bensintilførselen er ok på de forskjellige belastningene.

(Singel)-Vanosen koster litt ja, men den er billig i forhold til dobbelvanosen

Vanosen til 330'n min kosta ikke så mye når jeg sjekka sist, 3-4000 tror jeg.

Angrer du på at du ikke gadd å få diagnoseprogrammet installert av meg? Sikker på at det ikke er US-kammene som gjør at DME'n slenger en feilkode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Singel)-Vanosen koster litt ja, men den er billig i forhold til dobbelvanosen

Vanosen til 330'n min kosta ikke så mye når jeg sjekka sist, 3-4000 tror jeg.

Angrer du på at du ikke gadd å få diagnoseprogrammet installert av meg? Sikker på at det ikke er US-kammene som gjør at DME'n slenger en feilkode?

Bilen ble sjekket for feilkoder etter montering av U.S kammene og hadde ingen feillagringer da.Men nå er den jo blitt kjørt litt, så...

Men det var også andre ting som kanskje kunne indikere at vanos ikke justerte, så er rimelig sikker på at det ikke er kammene som lager problemet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min tvil til den fjerningen av det nettet i luftmassemåleren egentlig. Har gjort det selv også, og takket være deg vet jeg nå at den må tilbake. Var vel han Alpina 527 som fant på dette idiotisk påfunnet? Ikke første gang det kommer frem at han ikke vet helt hva han driver med.

Hvem var det som byttet kamaksler egentlig? Ble Vanos kalibrert etterpå?

Luftstrømmen går i loop i luftmassemåleren? Det vil jeg gjerne se. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt min tvil til den fjerningen av det nettet i luftmassemåleren egentlig. Har gjort det selv også, og takket være deg vet jeg nå at den må tilbake. Var vel han Alpina 527 som fant på dette idiotisk påfunnet? Ikke første gang det kommer frem at han ikke vet helt hva han driver med.

Hvem var det som byttet kamaksler egentlig? Ble Vanos kalibrert etterpå?

Luftstrømmen går i loop i luftmassemåleren? Det vil jeg gjerne se. :wink:

En kammerat av meg byttet kammene, han har jobbet med BMW i 12år.Så det er nok i orden :wink:

Loop er vel bare et ordvalg, mer enn hva som egentlig skjer. Det er bare at luftstrømmen ikke går rett frem, men bøyer av(blir en form for turbulens).Ergo får massmåleren problemer med å måle luftmengden som passerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hvorfor skulle man ta av det gitteret i det hele tatt?

Det er ikke mye luftstrøm det stopper uansett!

E36 M3 har ikke dette gitteret i det hele tatt :wink:

Så på en måte skulle en tro at det ikke gjorde noe å fjerne det, men dette er nok kontruksjonsbetinget tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...