Gå til innhold

E36 328 suge Hk+(presse lagt på is-SELGES)


JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, Hvorfor skulle man ta av det gitteret i det hele tatt?

Det er ikke mye luftstrøm det stopper uansett!

E36 M3 har ikke dette gitteret i det hele tatt :wink:

Så på en måte skulle en tro at det ikke gjorde noe å fjerne det, men dette er nok kontruksjonsbetinget tipper jeg

Er du sikker på at M3 ikke har det gitteret at det ikke var en som var modifisert?

Ut i fra hva jeg ser så er det 3 gittere. 2 foran føleren og ett bak. Ett grovt foran av plastikk og rett bak dette ett finmasket av metall. Bak føleren sitter ett veldig grovt "sikte".

Har M3 ingen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du stod parkert på Ellingsrud i dag. Meget pen bil!! Er den like strøken som det ser ut til?

Mulig det ja, min bedre halvdel hadde bilen. Jeg hadde E91´n på garantireperasjon...

328´n er i grei stand til å være 10år i alle fall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at M3 ikke har det gitteret at det ikke var en som var modifisert?

Ut i fra hva jeg ser så er det 3 gittere. 2 foran føleren og ett bak. Ett grovt foran av plastikk og rett bak dette ett finmasket av metall. Bak føleren sitter ett veldig grovt "sikte".

Har M3 ingen av disse?

M3´n har ikke det finmaskede nettet, men de andre mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mulighetene for å skaffe noen værre klosser enn de som følger med bremsekittet?

Ikke noe problem, kittet er kompatibelt med bl.a AP racing, Ferodo, Mintex og EBC klosser bl.a.

GS bildeler skaffer Ferodo klosser som passer og er meget bra, mener de heter DS3000 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også bestilt over drive pulleys ihåp om bedre respons:D

har sendt inn spjeldhus til en i england så får tilbake et lignende som du har.. No more turbo på meg.. neste blir kompressor isåfall!

Håper du får istand bilen din snart!:D

Tok det lang tid før du fikk delene fra uuc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også bestilt over drive pulleys ihåp om bedre respons:D

har sendt inn spjeldhus til en i england så får tilbake et lignende som du har.. No more turbo på meg.. neste blir kompressor isåfall!

Håper du får istand bilen din snart!:D

Tok det lang tid før du fikk delene fra uuc?

Høres bra ut :)

Har du sendt spjeldhuset til Ian?

Delene fra UUC tror jeg tok ca. 1 uke før jeg hadde de, har du bestilt kitt?

Grunn til at jeg spør er at du trenger lengre reimer etterpå :wink:

Må si at når jeg var hoss ESS så fristet det voldsomt med Skrukompressor, blir seende nesten helt originalt ut også [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldhuset er sendt ja. Med lengere reimer og det som trengs! 8) tok meg friheten til og få tak i en clutchstopper og magnetisk oljeplugg!

Ble altfor fristet av prosjektet ditt! Har også datasprut på bilen nå. Håper på rundt 220hk etter disse bolt-on moddene er gjort!

Hvor lang tid tok det før du fikk spjeldhus tilbake? pris du betalte for det?

Har du foresten blitt noe klokkere på vanosen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldhuset er sendt ja. Med lengere reimer og det som trengs! 8) tok meg friheten til og få tak i en clutchstopper og magnetisk oljeplugg!

Ble altfor fristet av prosjektet ditt! Har også datasprut på bilen nå. Håper på rundt 220hk etter disse bolt-on moddene er gjort!

Hvor lang tid tok det før du fikk spjeldhus tilbake? pris du betalte for det?

Har du foresten blitt noe klokkere på vanosen din?

Bare å glede seg da :wink:

Jeg kjøpte innsug og spjeldhus+antispinn spjeldhus fra han i England.

Må nok skifte hele vanosenheten ja, men bilen er jo kjørbar.Er bare at jeg ikke kan hente ut noe mer effekt før det er fikset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er omsider M3 E36 mastersylinder og bremsekraftforsterker montert på plass :) Ble desverre ikke en helt rett frem jobb da det viste seg at tilkoblingene for bremserørene var annerledes på mastersylinder fra M3´n.

Måtte få laget et nytt bremserør, som har small tilkobling i ene enden og bred tilkobling i andre enden.Måtte så tilpasse/bøye til dette på bilen.

+at det ble litt trangt så jeg måtte ta ut hele ABS pumpa for å komme til.

Her er noen bilder tatt underveis:Standard deler

m3masterbrforsterker068gj5.jpg

m3masterbrforsterker069ut8.jpg Et bilde som viser litt av portingen på gass-spjeldhuset(se kanten!!)

m3masterbrforsterker069tb3.jpg

m3masterbrforsterker069dd0.jpgABS pumpa er ute..

m3masterbrforsterker069td7.jpgHer sees størrelsesforskjellen på beholderne fra 328 til M3

m3masterbrforsterker069yw7.jpgNytt bremserør med ulike koblinger i endene :)

m3masterbrforsterker070sv6.jpgDa er M3 delene på plass,ble sånn

m3masterbrforsterker071mv7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veldig fint prosjekt du har :D Var en fryd og lese alle 19 sidene :)

Spørsmål: Passer 325 innsuget rett på 328 motoren? Har en e46, men ser av bildene dine at gass spjeldet ditt er helt annerledes enn mitt. Er det slik det så ut på din 328 motor, eller er det 325 spjeldet som er helt annerledes?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veldig fint prosjekt du har :D Var en fryd og lese alle 19 sidene :)

Spørsmål: Passer 325 innsuget rett på 328 motoren? Har en e46, men ser av bildene dine at gass spjeldet ditt er helt annerledes enn mitt. Er det slik det så ut på din 328 motor, eller er det 325 spjeldet som er helt annerledes?

Takker for svar.

Takker :) Det er som Kjetil skriver, dette er ikke likt på E36 og E46.

Så da må du evnt følge "ruten" som han skrev :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har M52TU motoren, så må du ha innsug fra M54 3 Litersmotoren. Er ikke samme motoren i E36 og E46 (M52 vs M52TU).

Er dette noe du har prøvd, eller kan referere til?

Jeg finner INGEN som har gjort dette, satt innsuget fra M54B30 motorn på M52TU, selv om ESS sier at dette skal gå. Om effektøkningen er tilstede er en annen sak.

En annen ting er at jeg kommet over en kar i USA som selger ferdig ombygde kit med fuel rails fra M50 til M52TU, som ifølge han funker fint og med effektøkning... og han selger ikke bare ett han har liggende, men gjør business av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...