Gå til innhold

Hvilket senkesett skal jeg bruke og hvor mye tåler automat


Padi
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Jeg er blitt en glad eier av en e46 320 dat touring 2003 model :lol::lol: .

Men jeg synes den er for høy både framme og bak, så det jeg vil er å senke den (ca 30-40mm) men jeg synes det er finest når den er mere senket framme en bak.Jeg har ikke M-Tech understell.

Så det jeg lurer på er hva dere mener er det beste forholdet å senke bilen (40/30 ???) eller, og hvilket senkesett bør jeg kjøpe(justerbart eller ikke).

Det neste jeg lurer på er hvor mye tåler en Automatkasse når det gjelder trimming. Jeg har hørt at vist en chipper bilen får en midre nm og hk en va du ville fått i en manuel bil p.g.a at manuel tåler mere.

Håper dere kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke akkurat en simpel chiptrimming vil knekke hverken stempel eller veiv da bmw har en vane for å overdimensjonere motorer og drivverk for langt flere hester enn den orginalt leverer :)

Bilen er jo relativt fersk, så tror den godt kan tåle et chiptrimming, det er jo kun å fjerne begrensningene som ligger i hjernen så motoren kan yte sitt optimale.

Ang justerbart understell er det jo fint å kunne skru opp høyden til vinteren, spørsmålet blir vel heller om det blir gjort, hvis man ikke gidder å bry seg med å justere høyden avhengig av sommer og vinter er det lettere å ha et vanlig senkesett.

Mener å ha sett luftfjæring og ettermarkeds edc systemer for e46, justerbart vet et tastetrykk, hvis du har bilbudsjettet til Røkke altså 8) .

Automatkassene bmw produserer er jo kjent for å være like sterke som de manuelle, så ingenting å bekymre seg om det, men hør med trimchip produsent ang garanti for drivverk og motor, noen leverer det og er jo fin å ha.

Ser jo litt rått ut med nesa to tommer fra asfalten og ræva høyt opp, nesten som en funny car klasse dragster :twisted: , men e jo smak og behag dette,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta en titt på bmwmsport's biler når du vurderer senkingen - han har hatt opptil flere veldig pene 320dT/dAT'er! Jeg tror ikke det står hvor mye de er senket der, men du kan jo sikkert sende ham en PM (privat melding til 'bmwmsport') og høre om du får liv i ham.

Eks:

titan3.JPG

dat19.JPG

Her er webadr: http://www.home.no/bmwmsport/GOmine_tidligere_bmw.htm

Ellers kan du jo gjøre som P.I.B og gå for justerbart, så får du det som du vil:

p8.jpg

(http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26973)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å tenke deg godt om før du chipper motoren... trenger du virkelig mer effekt i en bil som ellers går utrolig bra ?... :?... Anyway... det er bedre å chippe 150 HK utgaven enn 136 HK utgaven av denne motoren... selvom rivstarter og brutale gearinger tar knekken på clutch´en i begge utgavene... bmwsport kan forøvrig det med å senke biler... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein E46 senka 30/30 med Eibach fjører. Er godt fornøyd med fjøringskomfort og kjøreegenskaper. Bilen hadde nok sett litt bedre ut om fronten hadde vore senka litt meir enn bakenden(evt. litt høgare bak). Men eg ville ikkje senke den meir framme, skal jo komme meg fram på vestlandsveiene og.. Min er chippet og går som et skudd(foreløpig iallefall :? ), men eg har ikkje automat.

img1780is4.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å tenke deg godt om før du chipper motoren... trenger du virkelig mer effekt i en bil som ellers går utrolig bra ?... :?... Anyway... det er bedre å chippe 150 HK utgaven enn 136 HK utgaven av denne motoren... selvom rivstarter og brutale gearinger tar knekken på clutch´en i begge utgavene... bmwsport kan forøvrig det med å senke biler... :D

Han har automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje data på chippinga, men eg har jo berre 136hk orginalt, og den går iallefall bedre enn ein 150hk.. Bilen var chippet av forrige eigar. Har problem med svart røyk ved pådrag, har snakka med fleire som seier dette er ein av bakdelane med å chippe(iallefall disse motorane) får vel litt rikelig med diesel.. Blir vel kanskje litt annerleis med ein commonrail motor. Har også litt problem med vibrasjon ved kraftig pådrag, trur det er mellomaksel opplagring som er litt for svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje data på chippinga, men eg har jo berre 136hk orginalt, og den går iallefall bedre enn ein 150hk.. Bilen var chippet av forrige eigar. Har problem med svart røyk ved pådrag, har snakka med fleire som seier dette er ein av bakdelane med å chippe(iallefall disse motorane) får vel litt rikelig med diesel.. Blir vel kanskje litt annerleis med ein commonrail motor. Har også litt problem med vibrasjon ved kraftig pådrag, trur det er mellomaksel opplagring som er litt for svak.

Ja det e viktig og mata nok diesel inn i maskinen hehe.

Røyken bryr eg meg ikke om for det e ikke eg som kjører bak meg hehe.

Men når du sier at du har problemer med vibrasjoner, e det en during som kommer ved pådrag eller ved et vist turtall.

Eg o har problemer med at eg hører vibrasjoner ved pådrag eller ved et vist turtall (ca 1500 rpm). skal inn på bavaria med dette problemet snart. :evil::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...