Gå til innhold

Kjøpe bil: Hvordan unngå skabbete eksemplarer...?

p10
 Share

Anbefalte innlegg

Madammen maser stadig om at jeg må finne en konebil til henne...

Begynner å bli så plagsomt at jeg snart må se å gjøre noe med det! :D

Hun skal ha en e36 coupe... m-tech selvfølgelig!

Problemet er bare at e36 coupe ofte betyr hardkjørte, dårlig vedlikeholdte ungdomsbiler...

Spørsmålet mitt er: Hvor mye må jeg regne med å gi for et vedlikeholdt eksemplar i bruksstand? 50 000,-??

Ser at det er en god del 318is i omløp for tida, er dette brukbare biler, eller bør jeg gå for en av rekkesekserne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier selv ......

....ofte betyr hardkjørte, dårlig vedlikeholdte ungdomsbiler....

Første steg blir da å styre unna slike eksemplarer, men ingen regel uten unntak. En kan jo finne biler som er svært godt tatt vare på av "ungdom" også.

Hvis du på død og liv skal ha en m-tech utrustet bil kan det bli langt mellom trærne.. M-tech fangere og slikt kan du jo ev kjøpe til i etterkant hvis du finner et pent eksemplar uten M-tech.

Kjøpsguiden til autopower er vel også grei å ha lest igjennom...

http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på utkikk etter en E36 325i tidligere i år så hadde jeg egentlig bare det kriteriet at bilen skulle se mest mulig original ut. Om ting som er veldig lette å "style" ikker er bytta som f.eks. at orange blinkers fremdeles er montert, så tenker jeg at bilen ikke er ungdomskjørt i noen stor grad. Det er kanskje ikke riktig - men jeg tror nå det.

325iAen jeg kjøpte hadde originale felger, blinkers, interiør, verktøy i verktøykassa, reservehjul som aldri var brukt osv. Jeg var egentlig ikke på utkikk etter automat, men det er også en faktor som spiller inn tror jeg. Ungdom som driver ræserkjøring vil ha manuell kasse.

Disse tingene gjorde at jeg handla iallfall. Så får heller jeg ødelegge den med min hobbystyling etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S14 er en "uekte" bmw? ;) hehe.

Oss 4-syl.gutta må holde sammen ;)

Enig... og det gjelder vel for dieselbiler også... :wink:... Oppskriften ioctl har kommet frem til vedr. "sikre" bilkjøp er den jeg også har kommet frem til... automat og/eller relativt svak motor i de respektive seriene ser ut til å skremme ungdommer til og kjøpe en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig ikke på utkikk etter automat, men det er også en faktor som spiller inn tror jeg. Ungdom som driver ræserkjøring vil ha manuell kasse.

Madammen vil helst ha automat, så da lukes det jo ut en god del biler allerede der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Kvinner sliter jo nok med å kjøre bil fra før, tenk så mye lettere de får det om de slipper å sitte å ødelegge clutchen mens de forsøker å sminke seg.

En heller tvilsom uttalelse... og ikke så rent lite full av fordommer heller... =;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madammen vil helst ha automat

Hvorfor?

Kvinner sliter jo nok med å kjøre bil fra før, tenk så mye lettere de får det om de slipper å sitte å ødelegge clutchen mens de forsøker å sminke seg.

Automat er en hyggelig ting. Kvinner holder til på kjøkkenet, og helst under komfyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...