Fredrik Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Det hjelper svært lite at selger skriver at de ikke ønsker kommentarer. Har sett opptil flere annonser med det og folk kommenterer likevel.. Jeg har til og med opplevd at folk har kommentert mine advarsler mot deres tidligere utidige kommentarer... ... Akkurat slike innleg sletter jeg nesten uten å tenke meg om... ... Admin/moderatorene både har og bør ha siste ord i en diskusjon vedr. hva som er gjeldende praksis her inne. Hvis noen evt. føler seg dårlig behandlet bør de sende Gunnar en mail eller en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Det er vel mest innlegg som disse som er irriterende.."ALFOR DYRT!!" "Stygge lykter" "Få av vinga" "Åhh jeg skulle hatt penger" "Fæle felger men ellers ok til den prisen" "Jeg byr 200 kr "(prisant 25.000) Det er slike ting som er unødvendig. når du vet at de innleggene kommer så skjønner jeg ikke hvorfor du lar deg irritere. gi beng i å legge ut ting for salg her da. bruk FINN Det var vel ikke akkurat det det var snakk om vel? Det var jo ikke snakk om at han lar seg irritere eller ikke, i utgangspunktet så var vel greia at slike inlegg ødela salgstråder. Det var ikke irritasjonsmomentet det var snakk om. Følte du deg truffet kanskje? Kjenner du deg igjen på de kommentarene der? For min egen del så syns jeg egentlig det ikke skulle gått ann å replye på salgstrådene, det burde vært disablet. Så kunne heller de som virkelig var intressert ringt da, og spurt visst det var noe de lurte på. Da hadde vi slipt disse usakelige inleggene som propan nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 føler meg ikke truffet nei. er mer irriterende at folk poster "hvilken olje skal jeg bruke" hver uke synes nå jeg. foreslo jo nettop å stenge dem også så hvorfor kommer du med samme forslag..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 føler meg ikke truffet nei.er mer irriterende at folk poster "hvilken olje skal jeg bruke" hver uke synes nå jeg. foreslo jo nettop å stenge dem også så hvorfor kommer du med samme forslag..? Altså det kommer altid nye folk til forumet som nettop har eller ønsker å skaffe seg bmw. Da er det flott å ha denne siden som man kan lese\søke og spørre folk som har peiling om hva som helst å få seriøse svar! Tror alle har lurt litt på hva di skal bruke første gang de bruker olje. Spør bare en gang vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Det er en ting som forundrer meg litt og det er det gjennomgående faktum at i dette forumet skal selger på død og liv ikke få igjen det man ga for varen, og han skal iallefall ikke tjene noe på salget. Hvorfor vet jeg ikke, men det går iallefall igjen... Jeg ser ingen problemer med at de som har feilkjøpt, har ubetydelig brukte deler eller som bare ønsker best mulig pris annonser varen for det de ønsker. Det gjelder jo det aller meste innen kjøp og salg. Det er vel ikke værre enn at varen ikke vil bli solgt eller må bumpes et par ganger? Eller så kan man vel bare gi et bud og da blir det jo opp til selger allikevel. Dette er overhodet ikke personlig og jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som skrev det, men her er et eksempel på hva jeg synes er litt unødvendig; "Ikke for å ødelegge salget, men den koster 795 i en annen kjent nettbutikk.." Jo, man ødelegger faktisk salget ved å skrive slik. Hyggelig at man tipser andre brukere i forumet, men eventuelle kjøpere kan vel sjekke i andre nettbutikker selv også. Han driver i følge signaturen butikk og jeg vil gjette på figuren er mer interressert i å tjene penger enn å drive veldedighet? Et annet eksempel er Peoplez røde 520i hvor andre diskuterer opp og ned i hans salgstråd hvor mye gutten tjener/taper på bilen sin ( http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29008 ). En sak er at han har vurdert å selge den lenge, men hva f*** har de i forumet her med å blande seg i hva han ga for bilen og skrive det i salgstråden? Så vidt jeg vet ønsket han ingen økonomianalyse, men å annonsere salget. Han har som de fleste her trolig kostet på noen kroner, og ønsker sikkert å få igjen mest mulig. Da hjelper det lite at man over flere sider diskuterer hans biløkonomi akkurat i den tråden. Det er faktisk flere enn de faste brukerne i forumet som leser annonsene på bimmers.no. Det dere oppnår ved å skrive slik tull er at dere ikke bare fucker opp mulighetene for selger å selge til brukerene i forumet, men også til utenforstående som sjekker kjøp/salg i forumet før de kjøper noe. (Til Peoplez, -jeg trengte et eksempel og kom på bilen din. Ikke personlig ment) . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 går ann å søke i forumet også.. da får man kanskje tusen treff og lesestoff for en hel dag om noe som er spesifisert i instruksjonshåndboka. er skrevet mye bra om emnet her som sikkert ikke kommer opp på nytt hver gang. blir bare 5-18 svar med "jeg bruker *** og synes **** er dritt" når dere ser folk fucker salgstrådene så kan vel dere andre skrive noen hat inlegg til de gjeldene da,så gir vel folk seg..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 hva med å lage salgstrådene slik at de bare kan leses, og ikke svare på, og så kan videre kontakt foregå via PM, Telefon mail osv. Blir på en måte litt som finn.no. jeg finner selvsagt forståelse for at det ikke bare er å gå hen og lage et slikt system, men det kan jo kanskje være en god ide ? Så kan man samtidig beholde det gammle systemet ved siden av, og så kan de som ønsker respons få både positiv og negativ på gjennom den gammle metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-AmunD- Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Syns folk som ikke skal kjøpe noe ikke trenger å skrive noe i salgsannonser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jelpoole Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 jeg har ikke forsøkt å selge noe her men jeg syns alikevel at det er dumt med folk som sier negative ting om produkter ve burde få et advarsels system som de har på mage andre forum 5 advarsler og du er ute for en liten stund man kan gi flere advarsler ettersom hva personen gjør detta var min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Jeg kan enkelt sette det opp slik at brukere kun har rettigheter til å starte nye tråder, og ikke til å svare på tråder, i kjøp&salg-delen. Det går an å gjøre et forsøk med det. Grunnen til at det ikke er slik allerede, er at jeg synes det er fint at man kan spørre spørsmål som alle kan få svar på samtidig. Slipper å svare på det samme spørsmålet på PM 10 ganger.. men alle disse som kommenterer så forbanna mye i salgstråder er helt klart et problem (det er en del nick som går igjen her..), på tross av at vi sletter en god del allerede, så jeg kan være villig til å gjøre et forsøk en periode med å fjerne svar-rettigheter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Det er en ting som forundrer meg litt og det er det gjennomgående faktum at i dette forumet skal selger på død og liv ikke få igjen det man ga for varen, og han skal iallefall ikke tjene noe på salget. Hvorfor vet jeg ikke, men det går iallefall igjen... Jeg ser ingen problemer med at de som har feilkjøpt, har ubetydelig brukte deler eller som bare ønsker best mulig pris annonser varen for det de ønsker. Det gjelder jo det aller meste innen kjøp og salg. Det er vel ikke værre enn at varen ikke vil bli solgt eller må bumpes et par ganger? Eller så kan man vel bare gi et bud og da blir det jo opp til selger allikevel. Dette er overhodet ikke personlig og jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som skrev det, men her er et eksempel på hva jeg synes er litt unødvendig; "Ikke for å ødelegge salget, men den koster 795 i en annen kjent nettbutikk.." Jo, man ødelegger faktisk salget ved å skrive slik. Hyggelig at man tipser andre brukere i forumet, men eventuelle kjøpere kan vel sjekke i andre nettbutikker selv også. Han driver i følge signaturen butikk og jeg vil gjette på figuren er mer interressert i å tjene penger enn å drive veldedighet? Et annet eksempel er Peoplez røde 520i hvor andre diskuterer opp og ned i hans salgstråd hvor mye gutten tjener/taper på bilen sin ( http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29008 ). En sak er at han har vurdert å selge den lenge, men hva f*** har de i forumet her med å blande seg i hva han ga for bilen og skrive det i salgstråden? Så vidt jeg vet ønsket han ingen økonomianalyse, men å annonsere salget. Han har som de fleste her trolig kostet på noen kroner, og ønsker sikkert å få igjen mest mulig. Da hjelper det lite at man over flere sider diskuterer hans biløkonomi akkurat i den tråden. Det er faktisk flere enn de faste brukerne i forumet som leser annonsene på bimmers.no. Det dere oppnår ved å skrive slik tull er at dere ikke bare fucker opp mulighetene for selger å selge til brukerene i forumet, men også til utenforstående som sjekker kjøp/salg i forumet før de kjøper noe. (Til Peoplez, -jeg trengte et eksempel og kom på bilen din. Ikke personlig ment) . Siden det var jeg som skrev kommentaren om prisen på alkoholtesteren så får jeg kanskje forklare meg litt da: Jeg synes det er mer riktig at en mulig kjøper blir gjort oppmerksom på at denne varen kan kjøpes billigere et annet sted i stedet for å kjøpe den til "overpris" her på forumet.. Hvis jeg hadde vurdert å kjøpt den alkoholtesteren via forumet og så blitt gjrt oppmerksom på at man kan spare 100-200 kr ved å kjøpe et annet sted så hadde i hvertfall jeg vært takknemlig for det. Jeg synes forresten at salgs-kategoriene her på forumet burde forebeholdes "private salg" i stedet for å brukes av firmaer (som for øvrig har fått tilbud om å reklamere på høyre siden her på forumet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hannepanne Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Hvis man ikke er interessert i å kjøpe det som legges ut for salg kan man bare klikke seg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Å fjerne rettighetene kan fort bli litt for tungvint for oss som faktisk skal undersøke litt mer teknisk omkring delen. F.eks hvis noen selger en motor, la oss si M20B25 og selger kommer med litt mangefull informasjon (som OFTE skjer, (ny problemstilling?). Jeg vil finne ut følgende; er det en pre 88 eller ikke?, km stand, oljeforbruk, hva eksakt følger med osv. De fleste som er i markedet for en motor vil gjerne har tekniske spesifike opplysninger om motoren. Da slipper alle som er intr i den å sende PM om de samme spørsmålene og kan da lett hoppe videre til neste tråd hvis det ikke er dette de er ute etter. MEN, jeg forstår (og er også lei) problemet med at folk kommenterer vanvittig utover det som er nødvendig og "normalt". Mitt forslag: Lag et mal på et skjema som man knoter inn opplysninger. Vedlagt ligger det også en veiledende liste over hva man "burde" fylle inn, som f.eks på en motor: Årsmod, km stand, oljeforbruk, tikking,hva som følger med, defekter ol, hvor den befinner seg i landet og prisantydning. Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre? Men igjen, hvis man tillater kommentarfelt så vil det jo bli det samme problemet med unødige og usaklige kommentarer gjenta seg? Funker det å stenge de "verste" brukere fra å kunne svare på kjøp/salg kategorien på samme linje at mod/admin har "tilgang" til sitt eget forum/avlukk/rettigheter ? (Vet ikke om det er tilfelle på dette forumet..) Altså å "degradere" en brukers rettigheter? Er ihvertfall sterkt uenig i å stenge av reply muligheten i den NÅværende kjøp salg delen slik den er satt opp idag. Dette vil i mine øyne bli tungvint.. Synd enkelte skal ødelegge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Å fjerne rettighetene kan fort bli litt for tungvint for oss som faktisk skal undersøke litt mer teknisk omkring delen. F.eks hvis noen selger en motor, la oss si M20B25 og selger kommer med litt mangefull informasjon (som OFTE skjer, (ny problemstilling?). Jeg vil finne ut følgende; er det en pre 88 eller ikke?, km stand, oljeforbruk, hva eksakt følger med osv. De fleste som er i markedet for en motor vil gjerne har tekniske spesifike opplysninger om motoren. Da slipper alle som er intr i den å sende PM om de samme spørsmålene og kan da lett hoppe videre til neste tråd hvis det ikke er dette de er ute etter.MEN, jeg forstår (og er også lei) problemet med at folk kommenterer vanvittig utover det som er nødvendig og "normalt". Mitt forslag: Lag et mal på et skjema som man knoter inn opplysninger. Vedlagt ligger det også en veiledende liste over hva man "burde" fylle inn, som f.eks på en motor: Årsmod, km stand, oljeforbruk, tikking,hva som følger med, defekter ol, hvor den befinner seg i landet og prisantydning. Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre? Men igjen, hvis man tillater kommentarfelt så vil det jo bli det samme problemet med unødige og usaklige kommentarer gjenta seg? Funker det å stenge de "verste" brukere fra å kunne svare på kjøp/salg kategorien på samme linje at mod/admin har "tilgang" til sitt eget forum/avlukk/rettigheter ? (Vet ikke om det er tilfelle på dette forumet..) Altså å "degradere" en brukers rettigheter? Er ihvertfall sterkt uenig i å stenge av reply muligheten i den NÅværende kjøp salg delen slik den er satt opp idag. Dette vil i mine øyne bli tungvint.. Synd enkelte skal ødelegge. Denne støtter jeg til fulle... Enkelt å greit. Kunne ikke sagt det bedre selv. Håper dette er noe som kan la seg gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 9, 2006 Share Skrevet September 9, 2006 Å fjerne rettighetene kan fort bli litt for tungvint for oss som faktisk skal undersøke litt mer teknisk omkring delen.MEN, jeg forstår (og er også lei) problemet med at folk kommenterer vanvittig utover det som er nødvendig og "normalt". Mitt forslag: Lag et mal på et skjema som man knoter inn opplysninger. Vedlagt ligger det også en veiledende liste over hva man "burde" fylle inn, som f.eks på en motor: Årsmod, km stand, oljeforbruk, tikking,hva som følger med, defekter ol, hvor den befinner seg i landet og prisantydning. Jeg vet ikke om dette lar seg gjøre? Men igjen, hvis man tillater kommentarfelt så vil det jo bli det samme problemet med unødige og usaklige kommentarer gjenta seg? Er ihvertfall sterkt uenig i å stenge av reply muligheten i den NÅværende kjøp salg delen slik den er satt opp idag. Dette vil i mine øyne bli tungvint.. Synd enkelte skal ødelegge. Kunne ikke sagt det bedre selv. Funker det å stenge de "verste" brukere fra å kunne svare på kjøp/salg kategorien på samme linje at mod/admin har "tilgang" til sitt eget forum/avlukk/rettigheter ? (Vet ikke om det er tilfelle på dette forumet..) Altså å "degradere" en brukers rettigheter? ikke fullt så enig der. det som er så fint med dette forumet er att vi alle stiller "likt". om vi skal begynne å skue hunden på håra. så blir det litt feil føler jeg, da blir dette forumet her mer og mer likt andre forum. jeg liker det som det er jeg. men, vi burde få en ordning i dette med salgstråder. absolutt. dette med å sette opp en slags "mal" hadde vel kanskje vært det beste. også får man bare bruke vanlig folkeskikk. hvis du ikke har planer om å kjøpe objektet som er til salgs. da gir du rett og slett bare faan i å kommentere noe i tråden også! takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå