Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
oppstart snart då? :)

får sjå på det... fekk nye bilstein bak demperar idag.. ein del powerflex foringer, olje kjøler å div kjekke deler som ska på og..

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hvor mye tror du dette her har kosta deg da? nice prosjekt btw ;)

hehe.. nå er du på tynn is her :) bilen ble kjøpt med turbo, dog et halvgjort et med mange dumme løsninger, men noen av delene var jo brukende...

men pengene har begynt å trille nå ja etter som seriøst sprut og dyser ny turbo osv er handlet inn.. men regner med det gir valuta for pengene :D

har for lengst slutta å tenke på alle di små tusen lappene som bare flyr inn i beemer deler som heller burde vert plassert i fond :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet
På tide med en update nå! Fått fyr på Haltechet?

har ikke skjedd så mye, sprutet er kobla vertfall.. byttet triggerhjul osv. fikk problemer med olje kjøleren men har funnet en løsning på det, ellers har helgen gått med til graving for å få inn "fiberoptisk tråd" som di synger om :wink:

• 4 weeks later...
Skrevet

får slenge ut noen bilder.. har ikke skjedd så mye i det siste men.

325 innsug\spjeld er montert med bosch 968 dyser.. rekker i massevis til mitt effektmål

wty791phopttlzv57uoe.jpg

her er turboen og wg som skal monteres så snart som mulig

83vtfvia3qlsn4qqz9d3.jpg

noen 316deler

1abdf8rag82jfaiszefa.jpg

innsugspakningene passa jo ikkje heilt, måtte tilpasse litt

7oua0jkao0w1bd7m7clq.jpg

har fått skjært vekk platen som batteriet orginalt står på, batteriet skal flyttes bak tilsvarende som på 325. så nå har jeg god plass til eksos og WG

07wdhge9223wn9nkh0al.jpg

slik ser det ut pr idag.

kqbbk604h6m8j03ceoch.jpg

beklager dårlige mobil bilder.

Skrevet

har fått gjort litt idag.. fikk en god porsjon arbeidslyst idag, synd jeg ikke fik startet før kl 8 på kvelden. :D

nytt trykkrør og bend test montert. fint å jobbe med høyglanspolerte rustfrie deler :wink:

6tsiiu3vo4rem90zfd01.jpg

fått punktet DP

y9q13mh6bt36fpiib5fb.jpg

startet på å lage uttak til ekstern WG i jalla grenrøret, angrer litt på at jeg ikke handlet noe som har litt mer en sigarettpapir gods og med ferdig uttak til wg.

slik ser det vertfall ut til nå.

abqt7pv9ifu9qlb46vw1.jpg

Skrevet
begynner og bli bra nå :D

er spruter ferdig mappa, sånn att det er bare til og begynne og kjøre når du får alt oppkobla?

e mappa te ein m20b20 med 8.8i komp, mappa opp te 1.6bar. så den starte sikkert fint på den mappen.

tenke eg tar meg ein tur på rulla... :wink:

Skrevet

er spruter ferdig mappa, sånn att det er bare til og begynne og kjøre når du får alt oppkobla?

Ferdig mappa????? Den var ny!

Skrevet

les hva jeg skrev, sprutet er mappet til en 2l, og vil fungere som en start map for meg....
Skrevet

les hva jeg skrev, sprutet er mappet til en 2l, og vil fungere som en start map for meg....

Du hadde ikke posta den da jeg skrev mitt svar!

Det er derimot stor forskjell på en grunnmapp og til "bare å begynne å kjøre"

Skrevet

Hei, ser du disser det kina grenrøret der litt lenger oppe her :P

Jeg hadde et slikt et selv før jeg solgte motoren min, og jeg var av samme oppfatning som deg, men det holdt ganske bra 2 sesonger for meg i allefall. Fikk tidligere ladetrykk kontra en annen manifoil jeg hadde tidligere osv. :)

Så ikke vær så skremt, det virker mer solid en dt ser ut til.

;)

mvh Lars

Skrevet

Jeg hadde et slikt et selv før jeg solgte motoren min, og jeg var av samme oppfatning som deg, men det holdt ganske bra 2 sesonger for meg i allefall. Fikk tidligere ladetrykk kontra en annen manifoil jeg hadde tidligere osv. :)

;)

mvh Lars

når man ser på tykkelsen av manifoil flens kontra vekt så er det jo noe som ikke stemmer, er sikkert mer en godt nok flow messig.

jeg skal stive det av så mye som mulig, er tung turbo og varme\vibrasjon som tar knekken på di fleste grenrør, uansett gods og produsent..

en kompis fikk nettopp et xs power 4 cyl grenrør til en volvo, det er også kina og ser nesten helt identisk ut på sveiser og flenser. men er mye tyngre.. :roll:

sprekker det så blir det 42.4x2mm 316l...

Skrevet

;)

mvh Lars

når man ser på tykkelsen av manifoil flens kontra vekt så er det jo noe som ikke stemmer, er sikkert mer en godt nok flow messig.

jeg skal stive det av så mye som mulig, er tung turbo og varme\vibrasjon som tar knekken på di fleste grenrør, uansett gods og produsent..

en kompis fikk nettopp et xs power 4 cyl grenrør til en volvo, det er også kina og ser nesten helt identisk ut på sveiser og flenser. men er mye tyngre.. :roll:

sprekker det så blir det 42.4x2mm 316l...

Alle mine XS power og kina rør fra nissan har før eller siden sprukket. Men en når de først har sprekt og spenningen i stålet har gitt seg litt og jeg har sveiset det på nytt så har det fungert veldig bra.

Jeg har bygd i 316 syrefast 42.2x2mm så jeg er spent på om jobben holder :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...