tefinstad Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Hei. Lurer på om noen har erfaringer med å montere effektanlegg på diesel? tenker egentlig bare på å skifte ut bakpotta. Så jeg lurer på om det vil bli noe bedre lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 Ok, vet at dette ikke svarer på spørsmålet dett - men når det kommer til diesel så er fin lyd minst mulig lyd synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 En kan jo få rå lyd i dieselmotorer også... sjekk ut denne f.eks. http://www.eisenmann-technik.de/auspuff ... brk_33.php E46 330d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 13, 2006 Share Skrevet September 13, 2006 En på forumet her som hadde rå lyd i sin 325tdsa, husker ikke om det kun var effekt potte på den eller om det var mer som var byttet. Skal ligge lydklipp av den her hvis du søker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 En på forumet her som hadde rå lyd i sin 325tdsa, husker ikke om det kun var effekt potte på den eller om det var mer som var byttet. Skal ligge lydklipp av den her hvis du søker litt. Hmmm..tror ikke jeg tar feil dersom jeg sier at det er din gamle bil, 94 mod 325tdsa, som både Kjell Rune og jeg her på forumet har eid i ettertid! Av den bilen var det rett og slett RÅ lyd! Den mener jeg det var effektanlegg helt forfra. Midtre potte var også byttet ut med et rør. Link til filmklipp ligger under her! http://www.bimmers.no/modules.php?set_a ... _photo.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Fant foresten et bilde av enderørene på Remus potta også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Hmmm..tror ikke jeg tar feil dersom jeg sier at det er din gamle bil, 94 mod 325tdsa, som både Kjell Rune og jeg her på forumet har eid i ettertid! Av den bilen var det rett og slett RÅ lyd! Den mener jeg det var effektanlegg helt forfra. Midtre potte var også byttet ut med et rør. Ja det var den jeg tenkte på. Det var det filmklippet jeg mente også, men lyden kommer langtifra godt nok frem. Det var bedre lyd i virkeligheten Det var forresten en bil som så meget bra ut sett i betrakting av kilometerstand. Kongebil, manglet bare manuell girkasse. Den bilen er vel død nå, etter en kollisjon med en elg, eller blander jeg sammen nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Du har nok rett i at lyden kommer mye bedre frem i virkeligheten. Var ikke akkurat god kvalitet på filmen heller nei.. Bilen ser faktisk bedre ut i dag, enn når filmklippet ble tatt. Den ble rettet og hellakkert rundt juletider i fjor, etter møtet med elgen. Tror ikke den var så langt ifra å bli kondemnert, men den greide seg heldigvis. Var taket og frontruta som fikk verste smellen, så de bytta tak på den. Den ligger til salgs nå, av han som kjøpte den av meg. Men foreløpig uten bilder. (Har noen bilder av den på side 4 i galleriet mitt) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Godt å se at den lever enda Poenget er ihvertfall at det er fullt mulig å få gromlyd på diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Ulydene fra en firerdiesel kommer ikke ut bak... det er foran man får lyst til å holde seg for ørene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Er igrunnen ikke interessert i alt for mye lyd selv. Er blitt godt vant til god lydisolering i 7-eren. Hadde blitt voldsom overgang til feks en e36 325 med rakrør. Men må inrømme at jeg har planer om å få synliggjort eksosrørene bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Ulydene fra en firerdiesel kommer ikke ut bak... det er foran man får lyst til å holde seg for ørene... Det er faktisk et veldig godt poeng Da støtter jeg affektanlegg allikevel! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 14, 2006 Share Skrevet September 14, 2006 Godt å se at den lever enda Ja det er godt ja. Skikkelig go'bil. Sjekka opp min første 325tds for ei stund siden, men den kommer nok aldri på veien igjen. Fullstendig vrak. Var bare motor,gir og stoler igjen av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 15, 2006 Share Skrevet September 15, 2006 Ja det er godt ja. Skikkelig go'bil. Sjekka opp min første 325tds for ei stund siden, men den kommer nok aldri på veien igjen. Fullstendig vrak. Var bare motor,gir og stoler igjen av den. Min første 325 tds lever etter hva jeg vet i beste velgående i Bodø. 325 tds blir nok en av mine førstevalg hvis det blir aktuelt med bil nr 2. Var skikkelig fornøyd med de bilene. Det har blitt litt flere av dem nå også. Da jeg kjøpte min første var det flere verksteder som nektet på at denne bilen eksisterte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 hadde passet på litt med effekt anlegget, er på jakt etter ett til 120d, den har filter og derofr ikke bøyd utløp bak, da er det greit å bytte... men er jo en grunn til at røret er bøyd på de fleste diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå