Gå til innhold

Clutch problem på E34 535


CrZyWiz
 Share

Anbefalte innlegg

Det hele begynnte forleden dag, at jeg clutcha, å pedal ble sittende i botten, med clutchen var ikke fri. jeg dro clutchen ut for hånd, å det funker fint. Men igår kveld igjen når jeg sto i ett kryss med clutchen inne og 1 gir, så kjenner jeg at clutchen begynner "å ta" altså jeg begynnte å trille framover selv om jeg holdte pedalen i bunn, jeg fikk dratt den ut i fri, å trillet inn på en parkeringsplass. Nå hjalp det ikke å dra pedalen ut, pedalen kom ut men føltes som at "resten\innmaten" videre bak pedalen ikke kom tilbake. Jeg fyllte på litt bremseveske å dro hjem å la meg for å kjike mer på det idag. Idag når jeg kom til bilen var pedalen litt annerledes, den tok helt innerst, så jeg starta den å fikk den i gir, å tenkte jeg skulle kjøre til verksted med den. men når jeg fikk girt meg opp 2 gir så var clutchen plutselig helt fin. Det har den også vært i hele dag, helt til nå ikveld igjen, nå kjenner jeg de antydningene at clutchen bare "synker" mer og mer inn ved hyppig clutch bruk.

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen din begynte å koble til av seg selv når du hadde pedalen i bånn tyder på lekasje i clutchoverføringen..

Tipper dette er årsaken til problemene dine..

Sjekk under bilen etter lekasjer.. Ta gjerne ut sylinderen på clutchhuset og sjekk denne for lekasjer..

Hvis du ikke finner noen utvendige lekasjer, er lekasjen mest sansynlig i hovedsylinderen til clutchen. (Det lekker da tilbake i beholderen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter beskrivelsen kan nok det som Intrudah sier her stemme. Trykket lekker ut igjen til bremseveskebeholderen når du tråkker clutchpedalen i bunn. Hovedsylinderen sitter rett foran clutchpedalen ved torpedoveggen. Kikker du under rattstammen ser du den nok med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjikka opp under der igår kveld når jeg sto der med skjegget i postkassen. Lett å komme til der.

Det var litt fuktig der, å mansjetten var sprukket. Men er det noen måter å kunne gi en skikkelig diagnose? eller er det 100% sikkert etter beskrivelsen? for den virker heeeelt frisk bortsett fra dette.

Hvordan er det å bytte denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...