Gå til innhold

Min e36 325i


pocket
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja når har jeg snart vært medlem her på bimmer.no i ett år og tenkte derfor at det var min tur til å lage en tråd om bilen min :D

Bilen er en 92' e36 325i. Når jeg kjøpte den i oktober 05 hadde den rullet ca. 215 000 og så slik ut:

1686544459mv9.jpg

Altså ganske orginal bortsett fra hvite blinkers. Valgte denne bilen pga både AC og soltak.

Som så mange andre her inne er jeg student og bilen kan vel derfor kalles ett "lavbudskjetts prosjekt"

Dette har jeg gjort med bilen siden jeg kjøpte den:

- 18" Hartge Replica med 225/40-18 foran og 9,5" felg bak med 255/35-18 8)

- Simons bakpotte montert av Svendsen eksos.

- Brembo slissa og borra skiver med "støv frie" klosser

- Bilstein dempere og 40/15 H&R senkesett

- Lakkert nyrene sorte

- Liten oppgradering av stereo:

Alpine spiller, Macrom UNS 5.1 frontsett og Kicker 10" bass drevet av en Audison SRx2S. Spiller faktisk helt ok med dette oppsettet :D

Bilen har nå rullet ca 235 000 og ser nå slik ut:

dscn1166ho8.jpg

dscn1169rq7.jpg

dscn1161xo7.jpg

Planene fremover er mange men lommeboka er ikke helt med. M-tech frontfanger ligger i garagen å venter på ett strøk lakk.

Kommentarer, tips og kritikk ønskes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :D

Var litt i tvil med lyktelistene, men når den ene datt av/ ble revet av når jeg stod parkert var jo valget enkelt :wink:

Felgene fås kjøpt blandt annet hos GS bildeler. Kjøpte mine på Dekkcompaniet på Rud, betalte ca. 12,5k. Subber litt bak etter senking, så må vel få valset litt bak snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. du må få deg riegerleppa under framfangeren..

Skal som sagt hive på M-tech frontfanger snart, men hvis du tenker på den riger "GT" leppa til M fronten så kommer ikke den på bilen, ikke med det første i hvertfall :wink: For å ha den synes jeg man må få på noen sideskjørt og litt annet snacks først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo blitt en fin bil det her! Blir nok bra med M-fanger. De felgene passer veldig bra på bilen. Hadde orginale 19" classicfelger på min første E36 M3 coupe, og de kledde bilen godt, selv om 19" ble ett hakk for stort.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mener du virkelig at du har 40/15 senkesett..? 40 fremme og 15 bak?

Ser ikke slik ut på bildene heller, og hadde blitt elendige kjøreegenskaper med så ujevn senking regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at du har 40/15 senkesett..? 40 fremme og 15 bak?

Ser ikke slik ut på bildene heller, og hadde blitt elendige kjøreegenskaper med så ujevn senking regner jeg med.

Hjulbuene til e36 er store framm så må endel senking for å få den ned..60 pleier ligge greit..

Hva mener du med elendige kjøreegenskaper?? Det er vel ingenting som er så normalt som å senke ulikt framme og bak vel?

Har selv 40/30 og kjøreegenskapene er det vertfall ingenting i veien med!

På gamle bilen hadde eg ca 80/60 og den var heller inge slede kan man si :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at du har 40/15 senkesett..? 40 fremme og 15 bak?

Ser ikke slik ut på bildene heller, og hadde blitt elendige kjøreegenskaper med så ujevn senking regner jeg med.

Tuller ikke med deg nei :wink: Som John H sier så er hjulbuene "høyere" framme på e36, så etter min mening er det et must å senke mer foran enn bak for å få ett greit utseende.

Kjøreegenskapene er jeg veldig fornøyd med! Ligger godt på veien, og er ikke så stivt at man "spretter" av veien :lol: Hvis du søker litt her på forumet og leser litt på BMWCCN så vil du nok se at det er mange positive erfaringer med dette oppsettet :wink:

Forøvrig kan det nevnes at det i den siste tiden har blitt kjøpt inn 97" grill og to nye forskjemer. Så da blir det lakkering av M fronten, grillramme, skjermene og panseret. Har også blitt bestilt tåkelykter i klarglass, men de kommer nok ikke på før til våren. Sprakk tre tåkelykter i vinter :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...