Gå til innhold

Min e36 325i


pocket
 Share

Anbefalte innlegg

Takker for hyggelige kommentarer!

Vegard: HEHE! Er ikke SÅ ille, men skal ikke si at 15" lettisene er de fresheste i verden :wink: Vurder å kjøpe vinterdekk til 17 tommerene, men synes det er så forbanna dyrt! Kjøpe jo nye 15" vinterdekk i fjor, så må jo nesten bruke de opp først :wink: + at jeg må jo bruke opp dekka jeg kjøpte av deg først også ! Lakka forøvrig rammene på nyrene i bilens farge og behlodt "rillene" sorte. BTW: Fått deg nye felger? Synes jeg ser noen i avartaren din :D

Søreng: Ser noe rart ut kan man si :wink:

Noen som har noen forslag til blå parklys pærer? Blei litt rart med LED pærene, tror ikke onkel er så glad i at jeg lyser like blått som han :wink: Og de lyser lissom rett frem og lyser på en måte ikke "opp" lykta. (Synes ikke coolblue og den gjengen der lyser blått nok :twisted: )

Bilde til av pærene:

dscn1561editot3.jpg

Noen pics til (noen uten LED's):

dscn1532editku7.jpg

dscn1535edityx7.jpg

Ellers ligger M-tech bremsekanaler å venter på meg hos Furubakken, skjønnte jo seff ikke at jeg måtte ha det før jeg skulle montere de gamle på den nye fangeren :roll:

Har fått en sinnsyk lyd i clutchen nå, bråker som he*** når man trår inn pedalen. Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått en sinnsyk lyd i clutchen nå, bråker som he*** når man trår inn pedalen. Noen som vet hva det kan være?

utløser lageret ditt kalt trøsklageret er gåent ;)

Det er i funksjon bare når du bruker pedalen og trykkplata kobles løs fra clutchplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utløser lageret ditt kalt trøsklageret er gåent ;)

Det er i funksjon bare når du bruker pedalen og trykkplata kobles løs fra clutchplata.

Takker! Mye jobb å bytte? Hørt at man må ned med eksosen osv. Har faktsik blitt så ille at den lager litt lyd når den står i gir også nå, kan det tyde på at jeg må bytte selve clutchen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte alle modsene utenom de led'sene.. Det var ikke pent.. Og som du sier selv, tror ikke onkel liker de så meget :lol:

Har du forresten xenon i nærlysene, så så mye hvitere ut enn grøftelysene :?::!:

Men jeg prøver igjen, mye måtte du ut med for lakkering av panseret :D? Jeg vil vite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led'sene må det gjøres noe med ja, må finne noen andre pærer tror jeg, men måtte jo prøve å se hvordan det ble. Den som intet våger intet vinner :wink:

Er 6000K Xenon i nærlysene ja, ligger link til montering av de lenger bak i tråden her.

Når det gjelder pris på lakk av panseret vet jeg ikke helt, betalte 9,5K for alt. Da lakk av hele fronten og montering, opphenging av eksosen, festing av eksosvarmeskjold, litt sveising der hvor all dritten blir kasta opp bak forhjulene og fiksing av http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3 ... =tennplugg :wink: Litt av hvert med andre ord :wink: Så hva det koster å lakke panser vet jeg ikke, men som han lakkereren min sa så er det ikke billig å lakke panser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utløser lageret ditt kalt trøsklageret er gåent ;)

Det er i funksjon bare når du bruker pedalen og trykkplata kobles løs fra clutchplata.

Takker! Mye jobb å bytte? Hørt at man må ned med eksosen osv. Har faktsik blitt så ille at den lager litt lyd når den står i gir også nå, kan det tyde på at jeg må bytte selve clutchen også?

Du må av med girkassa for å skifte det siden det ligger på akslingen som går fra girkassa og inn i svinghjulet så litt jobb er det jo. Anbefaler deg å bytte clutch og svinghjulslager med det samme du er ned med kassa så slipper du at det går noen km så er dette utslitt så må du av med den igjen. De selger som regel komplett kit med clutch, utløserlager og svinghjulslager. Vet ikke eksakt pris på disse delene på Bmw, men bruker som regel å ligge på litt under 2000kr. Rett meg på dette noen som vet dette sikkert hvis jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Var det deg jeg og et par kammerater møtte på den båt butikken på Rud i vår. Du hadde problemer med at det skurra i bakstillinga, håndbrekket eller no i den duren?

Fin bil du har vertfall :D

Hilsen Trond

Ja det var meg! Jobber der :wink:

Problemet var at jeg nettopp hadde fått på sommerfelgene, og da løsnet brekkmekanismen inne i skivene bak, slik at boltene tok borti! Skrudde opp på begge sider og så at det stort sett bare var matjord igjen av brekk funksjonen på begge sider :cry: Så var ikke rart det rakla og smalt fælt når jeg kjørte! Fikk på nye deler, så ble den god igjen :wink: Takker for hjelpen!

Nu er det clutch bytte som står for tur :wink:

Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pen bil du har. Synes du har en gjennomført stil på bilen, ikke ødelegg den med blå pærer i frontlyktene. Xenon i seg selv, er mer enn nok for et oppfrisket utseende. Har forresten samme problem med clutchen min...irriterende kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige kommentarer!

Vegard: HEHE! Er ikke SÅ ille, men skal ikke si at 15" lettisene er de fresheste i verden :wink: Vurder å kjøpe vinterdekk til 17 tommerene, men synes det er så forbanna dyrt! Kjøpe jo nye 15" vinterdekk i fjor, så må jo nesten bruke de opp først :wink: + at jeg må jo bruke opp dekka jeg kjøpte av deg først også ! Lakka forøvrig rammene på nyrene i bilens farge og behlodt "rillene" sorte. BTW: Fått deg nye felger? Synes jeg ser noen i avartaren din :D

18"Hartge Classic

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, inget dumt valg Vegard :wink:

De blå pærene blir nok byttet ut etterhvert, må bare finne noen som fortsatt lyser litt blått :wink: Clutchen blir forhåpentligvis byttet i løpet av neste uke, så da får vi se om det ikke blir bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var endelig clutchen bytta og LED pærene bytta ut med vanlige parklys pærer igjen! Kjekt å faktisk kunne kjøre med tåke og park uten at det ser helt mongo ut :wink:

Neste som står på planen er å få montert M-tech bremsekanalene og få utetemp måleren til å funke igjen, står konstant på -37 grader nu :roll:

Har også kjøpt en leppe til å ha under "M3 leppa", men er skeptisk til hvordan den blir seende ut, så det er mulig jeg selger den igjen. Skal prøve å få lagt ut noen bilder av den en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...