Fredrik Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Hehe. Nu er ikke akkurat phpBB det beste forumet når det blir skrevet mye. -Jeg- syntes ihvertfall at det da skal litt mer profesjonelle/totale løsninger til. F.eks. Invision Power Board, etc. men men Jeg tenkte ikke så mye på om phpBB er direkte moderne eller ikke da jeg skrev innlegget... mer i retning av at BMWCCN´s forum virker håpløst umoderne. Jeg vet at det teknisk ikke er umoderne, men selve layouten og brukerfunksjonaliteten virker umoderne... tiltross for alle gode hensikter det siste året med flere oppgraderinger. Jeg tror folk lettere finner seg til rette med bimmers og slik dette forumet virker...
R Andersen Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Etter hva jeg vet, så holder de på med en oppgrradering av forumet, og phpBB var rimelig uaktuellt..
Christian Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 Hvis man sverger til smileys, avatarer og flatt forum så er jo bimmers.no grei. Jeg for min del er 99% av tiden på bmwccn og synes strukturen der er helt glimrende. Det er jo informasjon man søker og da spiller det en større rolle for min del at trådene er lette å navigere i samt at digresjoner/avsporinger kan ignoreres enn at forumet ser überfancy ut. Vil også hevde at de fleste som sutrer over bmwccn's forumstruktur er folk som egentlig liker seg best her inne på bimmers.no og da skjønner ikke jeg problemet så lenge man har funnet "sitt" bmw-nettsted. Er heller ingen på bmwccn-forumet som klager over alle flatforumene...Til syvende og sist er det også på bmwccn-forumet at mesteparten av kunnskapen befinner seg. Tipper et par flatforumsentusiaster ser rødt nå...
Gunnar Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Christian, Siden det kommer fra deg, så bryr det meg faktisk langt opp bak. Og det tror jeg gjelder de fleste andre også. Ser _du_ rødt nå? Hver sin smak i forumer, men å påstå at det ikke er kompetanse her inne taler bare om total uvitenhet. Det er helt klart større kompetanse rundt banekjøring med sugemotors-E30 på BMWCCN, men på andre områder er det nok relativt jevnt. Jeg vil faktisk også påstå at det er en del større kompetanse på turbo her.
Fredrik Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Hvis man sverger til smileys, avatarer og flatt forum så er jo bimmers.no grei. Jeg for min del er 99% av tiden på bmwccn og synes strukturen der er helt glimrende. Det er jo informasjon man søker og da spiller det en større rolle for min del at trådene er lette å navigere i samt at digresjoner/avsporinger kan ignoreres enn at forumet ser überfancy ut. Vil også hevde at de fleste som sutrer over bmwccn's forumstruktur er folk som egentlig liker seg best her inne på bimmers.no og da skjønner ikke jeg problemet så lenge man har funnet "sitt" bmw-nettsted. Er heller ingen på bmwccn-forumet som klager over alle flatforumene...Til syvende og sist er det også på bmwccn-forumet at mesteparten av kunnskapen befinner seg. Tipper et par flatforumsentusiaster ser rødt nå... Jeg tror stadig at jeg er en av de som har skrevet flest innlegg på bmwccn (etter den siste større oppgraderingen for et år siden var jeg stadig innenfor topp ti)... og det tiltross for at jeg har vært mindre aktiv der inne det siste året... Et forum kan brukes på mange måter... noen vil kun diskutere teknisk og andre vil snakke bil og motor generelt. Selv Ove Kvam innrømmer at et forum blir kjedelig hvis man aldri kan snakke litt OT. Eiere av BMW´er har mange interesser og de beste diskusjonene på bmwccn (og her inne) er etter min mening nettopp OT-diskusjonene... eller diskusjoner som ofte har sporet litt av. Jeg liker ikke forestillingen om bmwccn mot bimmers... eller visa versa. Jeg sier som Ole Brum når han blir spurt om han vil ha syltetøy eller honning... og svarer ja takk til begge deler...
Gunnar Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Når det gjelder Ove, så er jo også han på et eller heller dårlig og utdatert flatstrukturforum, så han klarer seg fint på flate forumer også. Han er greit oppe på meldingslista: http://trim-4-eldre.com/forumstats.asp Så jeg tror ikke noe på at det er så mange som forsvinner hvis det blir flat struktur på BMWCCN, men så må jeg også innrømme at jeg ikke tror det blir noen ren flat struktur på BMWCCN. I så fall tror jeg det er snakk om en miks eller to alternativer. Er det forøvrig noen som VET at det er nede fordi det skal gjøres endringer, og at det ikke bare er teknisk feil? Det er jo litt tåpelig å ikke gi beskjed om sånne ting på forhånd. Jeg hadde inntrykk av at endringene skulle gjøres til vinteren. Det meste kan også gjøres mens alt fortsatt er oppe.
Kjetil Sømme Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Ove er også fast inventar på forumet til www.bmwccn.no/rogaland som er et phpBB-forum Så den sutringa hans om at han forlater forumet hvis det blir flat struktur tror jeg ærlig talt ikke så veldig på lenger. Forøvrig er det ikke tatt noen avgjørelse på hva slags forum det kommer til å bli på bmwccn. Sist jeg snakket med Robert var det helt åpent for hva slags løsning som man skulle velge. Personlig synes jeg phpBB er en flott løsning, men det er jo ikke det eneste forumet på "markedet".
Christian Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 Christian, Siden det kommer fra deg, så bryr det meg faktisk langt opp bak. Og det tror jeg gjelder de fleste andre også. Ser _du_ rødt nå? Haha, skal mer til for at jeg ser rødt...og jeg har ikke bedt om at du skal bry deg med hva jeg skriver og ikke heller. Merkelig måte å skrive på for en som er admin må jeg si. Velvel... Hver sin smak i forumer, men å påstå at det ikke er kompetanse her inne taler bare om total uvitenhet. Det er helt klart større kompetanse rundt banekjøring med sugemotors-E30 på BMWCCN, men på andre områder er det nok relativt jevnt. Jeg vil faktisk også påstå at det er en del større kompetanse på turbo her. Gunnar, ikke vær så sår! Det kler deg ikke. Jeg skrev ikke at det ikke finnes kunnskap her inne, men at _mesteparten_ av kunnskapen finnes på bmwccn. Greit å lese et innlegg to ganger kanskje?
Frode H. Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Har lagt merke til at i de fleste diskusjonene om hvordan BMW CCN-forumet skal se ut så blir det nevnt at de som liker flate forum har jo bimmers-forumet som de kan bruke, noe som jeg synest blir helt feil. Selvfølgelig er dette forumet et glimrende alternativ til BMW-klubben sitt, men jeg mener nå det er litt småfrekt å be medlemmer i en klubb om å bruke andre forum når de ytrer sine ønsker om et mere brukervennlig og moderne forum. Det er jo litt rart at en klubb med flere tusen medlemmer knapt har 40-50? faste brukere på forumet.. Jeg er sikker på at rekrutteringen i klubben hadde vært helt noe annet med et forum som ungdommene hadde følt seg litt mer hjemme i. Opplegget rundt forumet på BMW CCN minner meg litt om en database vi fikk på jobb for noen år siden. I stedet for å kjøpe et ferdig produkt som sannsynligvis fungerte bra så var det noen ildsjeler som heller skulle lage denne databasen fra grunnen av. Såvidt jeg vet er det brukt MYE tid på denne databasen og den er enda ikke skikkelig oppe og går. Endringene som er blitt gjort på forumet, slik som f.eks flat visning er jo så halvveis som det kan bli og når det etterpå roet seg litt i diskusjonene tror man at alle er fornøyd.. Jeg tror de fleste har gitt opp..
Gunnar Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Haha, skal mer til for at jeg ser rødt...og jeg har ikke bedt om at du skal bry deg med hva jeg skriver og ikke heller. Merkelig måte å skrive på for en som er admin må jeg si. Velvel... Du kritiserer mine sider på mitt forum, og sier at du ikke har bedt meg om å bry meg? Edit: Forøvrig må jeg få lov å si mine meninger og sette ting på spissen selv om jeg er admin.
Christian Skrevet September 19, 2006 Forfatter Skrevet September 19, 2006 Haha, skal mer til for at jeg ser rødt...og jeg har ikke bedt om at du skal bry deg med hva jeg skriver og ikke heller. Merkelig måte å skrive på for en som er admin må jeg si. Velvel... Du kritiserer mine sider på mitt forum, og sier at du ikke har bedt meg om å bry meg? Edit: Forøvrig må jeg få lov å si mine meninger og sette ting på spissen selv om jeg er admin. Hallo, jeg skrev et motinnlegg til meningene om at bmwccn-forumet er så dårlig...har ikke nevnt med ett ord at sidene dine er dårlige, bare at jeg foretrekker bmwccns forumstruktur. Og da skrev du at det interesserte deg "midt bak"...hvorpå jeg repliserte at jeg ikke har bedt om at du skal bry deg.
gbraen Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Syns man er like usaklig på begge forum. Her inne skal alle ha turbo på sine Bmw'er, på Bmwccn er dem allergisk mot turbo. Men å si at kunnskapen er dårligere her enn på Bmwccn er bare piss. Men er ikke så glad i avatarer og slikt, se bare på enkelte andre forum, der er så mye avatarer at jeg greier knapt lese teksten som står innimellom som er selve innlegget...
Gunnar Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 Hallo, jeg skrev et motinnlegg til meningene om at bmwccn-forumet er så dårlig...har ikke nevnt med ett ord at sidene dine er dårlige, bare at jeg foretrekker bmwccns forumstruktur. Og da skrev du at det interesserte deg "midt bak"...hvorpå jeg repliserte at jeg ikke har bedt om at du skal bry deg. Det som interesserte meg midt bak var at du mente mesteparten av kunnskapene var på BMWCCN-forumet. Beklager hvis det kunne misforstås. At folk foretrekker forskjellige forumstrukturer har jeg allerede skrevet, og det har jeg full forståelse for. Det er heller ingen som har skrevet at BMWCCN-forumet har lavt kunnskapsnivå, det var du som begynte å dra slike ting inn i diskusjonen. EOD for min del.
cornelius Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 noen som vet hvor lenge det skal være nede? kommer meg enda ikke inn!
Øyvind L. Skrevet September 19, 2006 Skrevet September 19, 2006 De fikk vel hjerteinnfarkt da de fant ut at bimmers folket skulle ha banekjøring Jeg har totalt gitt opp om å overbevise folket der at forumet deres er som en gammal lada... Jeg kunne sagt så mye i debatten der så jeg kunne ha sittet til i morra.. Sier du som kjører rundt i en 19 år gammel BMW.. Du kan da umulig være opptatt av at alt må være nytt med ny teknologi..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå