shv Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 bmwccn.no er forøvrig oppe og går igjen... Synes bimmers.no har en grei oppbygning. Men dersom man ikke har vært inne på forumet på en stund så er det tidkrevende å bla seg igjennom side etter side med nye poster, mens man på bmwccn.no kan scrolle seg gjennom de nye postene. Det blir mindre tidkrevende for min del.
Fredrik Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Det var iht. Lars-Inge (bmwccn) et ruter/brannmur problem inkl. problemer med å finne en person med både tid og nøkler som kunne restarte serveren igjen. Et praktisk problem med andre ord... og ingen oppdatering av forumet denne gangen heller...
Gunnar Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 bmwccn.no er forøvrig oppe og går igjen...Synes bimmers.no har en grei oppbygning. Men dersom man ikke har vært inne på forumet på en stund så er det tidkrevende å bla seg igjennom side etter side med nye poster, mens man på bmwccn.no kan scrolle seg gjennom de nye postene. Det blir mindre tidkrevende for min del. Kjenner du til linken på forum-forsiden som heter "Vis nye innlegg"? http://www.bimmers.no/search.php?search_id=newposts Da får du opp alle tråder med nye innlegg i siden sist gang du har vært inne. Trykker du da i tillegg på foran trådnavnet når du skal inn for å lese nye innlegg, så hopper du direkte inn til det første uleste innlegget siden sist gang du var her. Bruker du f.eks. Firefox kan du holde inne ctrl når du klikker på ikonene, så får du opp alle trådene du vil lese i hver sin tab. Så er det bare å sette i gang og lese når du har gått over lista med nye innlegg/tråder. Eventuelt trykker du deg inn og tilbake til ny-lista når du har lest ferdig i en og en tråd, slik man normalt gjør på andre sider. Synes løsningen her fungerer utmerket, og har større problemer med å holde meg oppdatert på en del andre forum..
shv Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Kjenner til funksjonen, men når man ikke har tid til å være inne på forumet hver eneste dag så blir det fort 10 - 15 sider med nye poster. På bmwccn kan man scrolle seg igjennom alt på en side uavhengig av hvor mange nye tråder / poster som er kommet. Men bimmers.no har andre fordeler, man slipper f.eks. å huske hvor lenge det er siden sist man var inne på forumet, mens på bmwccn.no må man huske dette og skrive inn antall timer.
Gunnar Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Så du hadde foretrukket om lista over alle nye tråder kom opp på én side? Forsåvidt noe som kunne vært interessant.. ihvertfall kunne det vært interessant å økt antallet per side med en del. Det er litt få på hver side nå, det er jeg enig i.
shv Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Det hadde vært gunstig om man kunne velge hvor mange tråder (og også antall poster når man først er inne på en tråd) man vil vise pr. side. Kanskje med en øvre og nedre begrensing, f.eks. 20 - 50 stk. pr. side.
Gunnar Skrevet September 20, 2006 Skrevet September 20, 2006 Mhm.. det står på 25 nå. Problemer er at dette er en fellesfunksjon både for søkefunksjonen, vis nye innlegg (en del av søkefunksjonen), listingen av tråder i kategorier, osv. Jeg skal ihvertfall tenke på det. Setter pris på innspill. At noe er dårlig/ikke tilfredsstillende betyr ikke at det ikke kan forbedres..
Øyvind L. Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Mhm.. det står på 25 nå. Problemer er at dette er en fellesfunksjon både for søkefunksjonen, vis nye innlegg (en del av søkefunksjonen), listingen av tråder i kategorier, osv.Jeg skal ihvertfall tenke på det. Setter pris på innspill. At noe er dårlig/ikke tilfredsstillende betyr ikke at det ikke kan forbedres.. Jeg sendte en PM til deg for en stund tilbake angående de mailene som bimmers sender ut når noen har svart på et innlegg som man har skrevet. Spørsmålet var om det gikk ann å lage de slik som bilforumet.net har. Det står den teksten som vedkommene har svart med i den mailen, slik at man slipper logge seg på hver gang bare for og lese feks "takk". Hvis du skjønter hva jeg mener..
ChrZZ Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Men det er ikke helt slik den funksjonen nødvendigvis bare fungerer, Øyvind L. Den fungerer også slik at den bare sier ifra at det er skrevet *ett* nytt innlegg. Hvis noen skriver ett innlegg, så får du da mail om det, men hvis du ikke logger deg inn i mellomtiden og det da skrives flere innlegg, så får man da ikke noen mailer om dette. kun den ene man fikk først. Men ja, det du tenker på, blir da en halvveisløsning mellom dette, og at man får en mail PER innlegg (samt at det da står i innlegg hva som ble skrevet). Det er bare det at den er jo nytteløs den funksjonen hvis det i teorien kan være 10 andre innlegg som du da ikke gidder å lese, fordi du bare leser det som du får i mailen om at et nytt innlegg er skrevet.
Øyvind L. Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Men det er ikke helt slik den funksjonen nødvendigvis bare fungerer, Øyvind L.Den fungerer også slik at den bare sier ifra at det er skrevet *ett* nytt innlegg. Hvis noen skriver ett innlegg, så får du da mail om det, men hvis du ikke logger deg inn i mellomtiden og det da skrives flere innlegg, så får man da ikke noen mailer om dette. kun den ene man fikk først. Men ja, det du tenker på, blir da en halvveisløsning mellom dette, og at man får en mail PER innlegg (samt at det da står i innlegg hva som ble skrevet). Det er bare det at den er jo nytteløs den funksjonen hvis det i teorien kan være 10 andre innlegg som du da ikke gidder å lese, fordi du bare leser det som du får i mailen om at et nytt innlegg er skrevet. Stemmer nok det du sier det, men uansett så er det veldig greit at det som blir svart/skrevet i postene også kommer med i den mailen synes jeg. Spesielt når jeg sjekker mailen på mobilen, da kan jeg se i mailen hva personen har svart..
Gunnar Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Problemet er jo da som ChrZZ sier dersom det er svar nr. 2 eller 10 etter ditt siste besøk som faktisk inneholder svaret du leter etter. Da ligger det der uten at du har noen anelse om det..
Kjetil Sømme Skrevet September 21, 2006 Skrevet September 21, 2006 Hva med en option for å få en mail pr innlegg regardless av om man logger inn eller ikke? Også ha det som et valg under profil-innstillingene (1 eller flere mail ved nye innlegg). Jeg synest det virker veldig fint med flere mail (1 pr svar) på andre forum.
Fredrik Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 Noen andre som ikke kommer inn i dag? Ja... det er nok denne firewall´en igjen som må gjenstartes...
Ca///e Skrevet Oktober 24, 2006 Skrevet Oktober 24, 2006 bmwccn.no er forøvrig oppe og går igjen... Njaaa... skeptisk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå