Gå til innhold

Dom avsagt i E36 328 tyveriet

JE Motorsport
 Share

Anbefalte innlegg

Som sikkert en del husker, var jeg utsatt for dette i fjor høst

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... +stj%E5let

Det har nå vært rettsak, hvor tyven har tilstått i retten at det var han som stjal bilen og fortalte hvorfor han stjal den :) Dette var ikke akkurat eneste punkt han måtte stå til rette for, for å være nøyaktig var det 45 punkter :!: Han er nå dømt til 2 års fengsel :applause: og er også dømt til å betale egenandelen jeg måtte ut med. Ikke for at jeg tror jeg noen gang vil se de pengene igjen, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskapet da? De vil vel ha igjen det de har brukt? :-k

Hadde en lignende sak jeg også, men der ville ikke forsikringsselskapet gjøre noe for meg. Fyren ble dømt for tyveriet av bilen min, i tillegg for å betale tilbake ca 50.000,- som skadene kostet. Forsikringen dekket ikke en *****. De pengene ser jeg nok aldri igjen.

Husker en litt morsom historie med dette, En som hadde innbrudd i opelen sin på 70-80 tallet. Det ble stjelt en skinnjakke og en kasettspiller. Tyven ble tatt og dømt, men som i mange tilfeller eier ikke disse folka nåla i veggen på papiret. Men sånn ca 20 år etter fikk opel eieren en utbetaling på 2500 kroner (verdien på det som hadde blitt stjelt). Tyven hadde vist vunnet i lotto eller noe sånt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun egenandelen? Ikke hele beløpet skadene kom på?

Forsikringselskapet betalte naturligvis skaden... ergo ble Joar´n i sin tid kun belastet for egenandelen. Flotte saker... håper forøvrig fyren råtner bak lås og slå... :twisted:

Det er korrekt som bmwE9 skriver :wink:

Med tanke på hvorfor han stjal bilen, så er det ikke sikkert han rekker å råtne... er nok andre ting som han må SE opp for. Han har ikke akkurat de "beste" kammeratene :gunfire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de som kjørte bilen fått den som betaling for narkotika de da eller? regner med de ble dømt for heleri elns?

De som ble pågrepet i bilen, er så vidt jeg vet ikke straffet for forholdet.

De hevdet jo bare at de hadde lånt bilen av en som hadde lånt den igjen... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sikkert en del husker, var jeg utsatt for dette i fjor høst

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=9 ... +stj%E5let

Det har nå vært rettsak, hvor tyven har tilstått i retten at det var han som stjal bilen og fortalte hvorfor han stjal den :) Dette var ikke akkurat eneste punkt han måtte stå til rette for, for å være nøyaktig var det 45 punkter :!: Han er nå dømt til 2 års fengsel :applause: og er også dømt til å betale egenandelen jeg måtte ut med. Ikke for at jeg tror jeg noen gang vil se de pengene igjen, men men...

Denne nyheten varmet godt i hjerte Joar`n... bra jæveln fikk noen år bak lås og slå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt han ble tatt! :)

Det at han ble dømt har garantert også med fortiden hans og gjøre. Tviler sterkt på at han hadde blitt dømt om han "bare" hadde stjålet en bil.. Men nå er han bak murene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...