Gå til innhold

Vi "pubertale" BMW eiere, hva syns vi om dette?

javewl
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle LETT hatt den mustangen;) Ikke den jeg mest vil ha, men fin er den!

Samme om en 30år nyere bil sitter bedre i svingene, er noe helt eget å kjøre gammel amerikaner:D Bare legge fjøla ned når du ligger på 900rpm i 4 gir og det drar som fan, det er noe annet enn 6000rpm og så vidt fremgang i 520'n det;)

Jeg vil si at det er litt forskjell på bruksområde på en gammel amerikaner og en ny bmw, audi, honda osv.. Tviler også på at når E60 M5 er 30 år, kommer den til å gå for FLERE ganger nypris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle LETT hatt den mustangen;) Ikke den jeg mest vil ha, men fin er den!

Samme om en 30år nyere bil sitter bedre i svingene, er noe helt eget å kjøre gammel amerikaner:D Bare legge fjøla ned når du ligger på 900rpm i 4 gir og det drar som fan, det er noe annet enn 6000rpm og så vidt fremgang i 520'n det;)

Jeg vil si at det er litt forskjell på bruksområde på en gammel amerikaner og en ny bmw, audi, honda osv.. Tviler også på at når E60 M5 er 30 år, kommer den til å gå for FLERE ganger nypris..

BMW 507 er i år minst 47 år gammel. Den kostet ca. 10500 dollar i 1959 og i dagens marked omsettes den for ca. 300000 dollar. Det er ikke mindre enn ca. 30 ganger nyprisen... :D ... Noe helt annet... naturligvis... er hva 10500 1959-dollar tilsvarer i dag ?... :?

0830_G.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har egentlig ikke 300 hk som nevnt her, det er SAE hk, og om jeg ikke er helt på villspor kan man da trekke fra ca 15%, da står man igjenn med ca 255 hk. Som jeg nevnte i tidligere innlegg er det ganske så ca. alt av hk målinger hos amcargutta/jentene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har egentlig ikke 300 hk som nevnt her, det er SAE hk, og om jeg ikke er helt på villspor kan man da trekke fra ca 15%, da står man igjenn med ca 255 hk. Som jeg nevnte i tidligere innlegg er det ganske så ca. alt av hk målinger hos amcargutta/jentene. :lol:

Da bilen i annonsen ble produsert var det SAE net som ble brukt i USA, altså på svinghjulet MED alt ekstrautstyr og eksos tilkoblet.. i motsetning til SAE gross som du sikkert snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan si hva de vil om amerikanere, men er selv helt frelst. 20 år, og er nå på femte BMW-en.

Ikke tvil om at BMW er tingen, men HVER GANG jeg setter meg inn bak rattet på onkel's '73 Mustang Convertible, med 429(7.3l) maskin, opplever jeg en nytelse få forunt. Dette er biler fra to helt forskjellige verdener, og kan ikke sammenlignes.

0-100km/t = glem det, men 80- 120km/t derimot!!! Yeeeeha! Det går noe så inni h....e!!!

Bilen er bygd for cruising, ikke for en gang å prøve å banke livsskiten ut av BMW i svingene.

Gammel amerikansk Ford er noe helt annet enn nyere tysk Ford.

Etter restaurering for 6-7 år siden, har bilen fungert problemfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt 5 stk. Amcar, kjøpte så en 1982 mod BMW 745iA, det var litt av en overgang. som å komme fra kassebil til F1 :lol: Jeg lurte da på hva jeg hadde holdt på med i alle disse årene, jeg var også negativ til BMW/Mercedes osv. av ren uvitenhet, så jeg vet hvordan de gutta tenker. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke hatt den bilen der om den hadde vært kasta etter meg.(nyere)corvette og viper synest jeg er de fineste. ser ikke sjarmen med gamle amerikanere. stort sett ubrukelige

Ser ikke sjarmen med gamle amerikanere??? Kom bort til meg en gang for en tur i en 72` customisert Corvette Stingray med en 454 LS6 motor. Bilen ble tidligere målt på gardermoen 0-228km/h på 11,2 sek. Har du ikke sett sjarmen før, ser du den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyske biler er bra/best på å bygge teknisk, men sjarm er vel ikke noe særlig mange forbinder med tyskere...

Det blir helt feil å skjære mer enn 82 millioner mennesker over en kam. Slik jeg ser det er det over 20 ganger større sjanse for å finne en sjarmerende tysker enn en sjarmerende nordmann. Tror du f.eks at nordmenn blir betraktet som spesielt sjarmerende i utlandet ? Her i Danmark blir nordmenn generelt betraktet som velmenende med en litt tørr humor, men også naive... og for bortskjemte.

At tyskere tradisjonelt har blitt betraktet som et usjarmerende folkeslag stammer fra britisk propaganda under den andre verdenskrigen. Etterkrigstidens vest-tyske Wirtschaftswunder... økonomiske mirakel... samt britenes økonomiske nedtur som et resultat av krigen og endelig avslutningen på det britiske imperiet... medførte at bildet av den usjarmerende, men effektive tyskeren har blitt hengende igjen.

Jeg tror flere ville ha funnet tyskere flest som et hyggelig og sjarmerende folk hvis de hadde kunnet forstå og snakke tysk... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...