Gå til innhold

Kjøpstips E46 touring

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Helt ny her inne, men regner med å kunne bli litt aktiv hvis jeg finner meg en fin BMW.

Jeg er på utkikk etter en 2000/2001 BMW 320d touring. Målet er å finne en som er i veldig god stand med lav km-stand (og selvfølgelig til en hyggelig pris :wink: ). Jeg tenkte å bruke vinteren på å lete litt og se hva som dukker opp.

Hvilke ting bør jeg se ekstra nøye etter? Hva er typiske feil/mangler? Noen sterke sider med modellen?

Hvordan er dieselmotoren med tanke på litt ekstra morro i form av chip og typisk 30/40 hk ekstra?

Hvis jeg finner "min" bil vil felger og litt senk være stort sett enest form for styling da jeg synes dette er en meget flott bil slik den er. (Hvite blinkers må evt. kjøpes hvis det ikke allerede er)

Noen som har erfaringer/kjøpserfaringer med denne type bil? Hva kan man forvente å måtte betale for et fint eksemplar med litt utstyr ( "full pupp" av utstyr er ikke viktig)?

Som dere sikkert forstår så er jeg ganske uerfaren med tanke på BMW, så alle råd mottas med takk!

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh Lars E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bruke kanskje rundt 200.000,- Har god tid, så kan godt lete en stund.

Jeg kunne tenke meg -00/-01 for jeg synes ikke den nyere fronten er så veldig fin. Den frontfangeren du har P.I.B synes jeg er bare helt nydelig, men den vanlige fronten (som de fleste har) synes jeg er rett og slett kjedelig.

Den som er tipset om her måtte da være temmelig dyr iforhold til utstyr og kom?

-LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kikka litt på den og en rød i samme prisklasse på finn.no

Er det ingen som har erfaringer eller synspunkter de vil dele om denne bilen? Er det evt. noen som har link til sider med bruktbilomtale så jeg kan lese litt?

-LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feil skal du så være på vakt for i jakten på en brukt E46? Både NAFs statistikk og rapporter fra Tyskland viser at feil i hjuloppheng/bærearmer foran samt opphengskuler og ledd er 3-seriens store svakhet. Mindre feil med luftmengdemålere og innsprøytingssystem rapporteres for enkelte av diesel-utgavene, men ikke i et slikt omfang at det er grunn til noen generell advarsel. Motorene regnes generelt som solide. Rust er ikke et tema. NAF har også opplevd enkelte problemer med elektronikken, da først og fremst knyttet til startsperre og navigasjonsanlegg. Byggekvaliteten er ellers høy, og «kassaskap-følelsen» påtagelig.

http://www.adressa.no/forbruker/bil/bru ... 718879.ece

At rust ikke er et tema er det vel uenighet om, da det har vært en del reklamasjonssaker/garantisaker på rust på panser og bagasjeluke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kikka litt på den og en rød i samme prisklasse på finn.no

Er det ingen som har erfaringer eller synspunkter de vil dele om denne bilen? Er det evt. noen som har link til sider med bruktbilomtale så jeg kan lese litt?

-LE

jeg har noen synspukter om denne siden den er min :wink:

skal ordne noen bilder senere i dag! bilen er meget pen!

panseret blir byttet i nermeste fremtid så det er ingen ting å tenke på!(er ikke rust i det jeg har nå heller men det er litt steinsprang så jeg skulle få nytt) :)

har ikke sett noe rust i bagasjeromslokket eller andre steder!

nettopp fått byttet en bærebro forran(den andre er også byttet før)

med 4-hjuls kontroll .

nettopp eu ok.

byttet noen foringer,støtdempere(bilstein) og fjærer i vår(godkjent i vognkort)

ta kontakt på pm vist det er noe mere du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...