Gå til innhold

En dag på Nürburgring..

ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, så har man fått oppleve Nordsløyfen!

*GUD SÅ GØY!*

Kostet €16 (om jeg husker korrekt) per runde. Kjøpte man flere runder, så fikk man deretter rabatt per runde.

Såh... Simen Malerbakken, hagenisse og jeg har var i forrige uke (14.-17. sept) i Tyskland.

Vi skulle hovedsakelig på bildelemessen Automechanika i Frankfurt (am Mein) (en bransjemesse), men heldigvis så fikk vi tid til å ta en tur til nordsløyfa (ca 270km unna).

Vi hadde egentlig booket en E90 via Avis, men dårlige som dem er, så (merk mine ord) gikk vi opp en klasse, fordi dem ikke hadde noen BMW igjen, og fikk da en Honda CRV 2,2diesel.... :lol:

(dette er den første bilen i bildegalleriet som følger efterpå)

Vel.. hva kan man si? Det er som å kjøre en BÅT (i høy sjø) når man er på Autobahn, det er 'FREI', og man cruiser med cruisekontrollen i 180km/t.

MEN: vi kom oss ihvertfall frem og tilbake der vi skulle, så den fungerte jo som en bil. :)

Før vi dro ut på selve ringen, så måtte man jo (obligatorisk!) se på alle bilene som stod på den knøttlille parkeringsplassen.

Såh ja, vi kjørte faktisk Ringen i en Honda CRV 2,2diesel. Hehe. Ikke akkurat den beste bilen til å kjøre der, men vi (hagenisse og jeg) fikk da tat en runde hver. Mr. Malerbakken hadde forøvrig kjørt banen før (bl.a. i en E60), så det var ikke så farlig med han ;)

Hollywood-skriking i dekk, og (nesten) utdeling av sjøsyketabletter fulgte i hver sving.

Doseringen (se bilder) var forøvrig meget morsomt! Det er ikke ofte man kjører i en sving, og man får beskjed på: GI BÅNN GASS I HELE SVINGEN!

På langstrekken, så nådde vi vel.. 170km/t eller noe slikt.

Porscher... R-sykler... BMWer... Mercedeser... og omtrent alt annet... kjørte radig forbi oss. hehe. Men gøy, DET VAR DET!

På noen (2-3) av bildene, så ser dere en sølvfarget E36 med "rent-racecar.de" elns på siden på.

Denne, som dere OGSÅ ser, dro radig av banen.. ca 10 svinger etter startstreken. Veldig smart. Spesielt siden dette firmaet opererer med en egenandel på over €5000 (edit: rettet ifra nettsidene deres). Der røk de pengene gitt. Er vel kanskje dem som heller skulle hatt en CRV, gitt.

Men over til hovedinnholdet:

-BILDENE-

Og ja, dere lurer kanskje på hvor bildene fra bildelemessen..? vel.. Siden det var forbudt å ha med kamera inn på messen, og at jeg hadde med meg mitt speilreflekskameraet mitt (siden det er så stort, så så de kameraet med én gang. hadde jeg hatt et compact, så hadde det gått ;) ), så ble det ingen bilder (bortsett fra inngangen) fra messen... :/

Men ja, messen var EKSTREMT stor. For de som har vært på Lillestrøm.. Denne er... 8-9 ganger større.. Det er t.o.m. små BUSSER imellom hver av hallene (med stoppesteder osv osv).

Vi brukt totalt.. 13-14timer fordelt over to dager.. og vi så ikke alt. Det var ekstremt mye. Alt i fra folk som viste frem felger, tannhjul, klips(!), filter.. til en bod som spesialiserte seg på radiatorlokk (haha!).

Men fikk også med diverse nyttige ting. F.eks. delekatalogen på CD-rom til Bilstein, og annet :)

Anywho.. enjoy the pictures!

PS: det er bare å poste linker/direkte bilder i fra galleriet her for å vise andre, men ikke post 1000 bilder av samme bil ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut og kjipt er det nok, men det er dessverre fort gjort.. Det positive for personen som gjorde det er at det ikke var dens bil, og den slipper unna med egenandelen.

Hvis det er korrekt det ChrZZ skriver om at egenandelen er minst €9000... eller 75000 norske kroner... svir det helt sikkert grusomt. Umiddelbart virker 75000 kroner i egenandel mye for en E36 i Tyskland, men det er sikkert en del av forretningen det også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er korrekt det ChrZZ skriver om at egenandelen er minst €9000... eller 75000 norske kroner... svir det helt sikkert grusomt. Umiddelbart virker 75000 kroner i egenandel mye for en E36 i Tyskland, men det er sikkert en del av forretningen det også... :roll:

Tror nok det er feil. Henrik Utne leide en compact fra samme firmaet under førerkurset, og husker ikke hva han sa egenandelen var, men den var langt fra det! En 325 coupe (hvis det er det?) koster jo en brøkdel av 9000 euro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som nissen er fornøyd med Honda`n.. :lol

Eneste positive jeg har å si om den bilen er at cruisecontrol er ganske så behagelig.. At disse selger så godt som de gjør er for min del totalt uforståelig.

Men men, gøy å ha sett ringen uansett, må nok tilbake engang og da i en litt mer egnet bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...