Gå til innhold

Skal kjøpe nye høyttalere inni bilen. Forslag?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe noen nye høyttalere inni bilen nå, så jeg trenger litt tips til hva jeg skal kjøpe. Sitter 5,25" i hattehylla og framme ved føttene der og to små diskanter. Jeg har funnet noen på nettet, så jeg lurer på om de er noe bra. Disse:

http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1497877465

http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1220492361

Skal ha noe som er litt bedre enn original høyttalerne (de skurrer på høy lyd). Spilleren jeg har er en Kenwood cd spiller på 4x50w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur på iceaudio's nettsider. Der selger blant annet focal som nok er av litt høyere kvalitet, men derav også en del dyrere

Vil ikke bruke så mye penger på det. Vil bare ha noe som er litt bedre enn original høyttalerne. De originale er greie nok når jeg ikke har på så veldig mye lyd, men skurrer endel når jeg slår på ganske høy lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å vurdere egenimport? Ebay er jo som regel det billigste alternativet når det kommer til slike varer. Forenklet tollbehandling og moms slipper man nesten alltid å betale uansett... Bare søk på anerkjente merkevarer der så kommer det nok opp noe billig skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo se litt rundt der også. Men tror ikke jeg orker å drive å få varer fra utlandet. Har kjøpt noen mobiler fra utlandet, og de har det alltid kommet toll og dritt på, så blir sikkert det på høyttalere og sånt også med min flaks, hehe. Men hvis dere ser på spesifikasjonene på de billig høyttalerne jeg fant på mobilsentrum, ser de ikke greie ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For høyttalere til 200,- må du ikke forvente en noe særlig forbedring fra originalhøyttalerene. Hvis du da får en forbedring i det hele tatt. Vent heller litt til og spar opp litt gryn. Så kjøper du deg heller noen høyttalere til en litt dyrere penge og helst da av et anerkjent merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For høyttalere til 200,- må du ikke forvente en noe særlig forbedring fra originalhøyttalerene. Hvis du da får en forbedring i det hele tatt. Vent heller litt til og spar opp litt gryn. Så kjøper du deg heller noen høyttalere til en litt dyrere penge og helst da av et anerkjent merke.

Jeg kjøpte først noen sånne UsCarvor 5.25" høyttalere på netthandelen.no. Betalte vel 100kr for de eller noe. Bytta ut de i hattehylla. Det ble mye klarere lyd og de skurra ikke sånn på høy lyd. Men etterhvert så begynte den ene høyttaleren å lage en sånn rar lyd, så da tok jeg de ut igjen. Så blir jo litt forbedring selv om det er billig høyttalere. Jeg vil bare ha en liten forbedring. Altså at det ikke skurrer så mye på høy lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...