Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du har to godkjenningsformer for ombygde biler til gatebruk.

1:

Du har en 520 og en M5-motor samt bremser etc. Monterer alt på 520'en å viser den på BT. Bilen blir godkjent som en 520 med M5-motor. Å du kan forsikre som 520.

(Det er også mulig å bygge om bilen din, å så dra til bt å godkjenne med en ny verditakst. Da kan du få en avtale med selskapet som forsikrer bilen at du får en spesiell forsikring so vil gi tilbake penga BT mener bilen din er verdt. Dette forutsetter at du kan dokumentere det og at forsikringa godtar det)

2:

Samme som over, men du registrerer den hos BT som en M5, du må da forsikre en M5 også, da får du også igjen hva en m5 er verdt i forsikringsselskapets register.

Du klarer ikke gjøre en 520 om til M5. Så lenge rammenr tilhører en 520 så vil den bli 520 i vognkortet uansett. Rammnr kommer ifra fabrikken og følger bilen til den er død.

Skrevet
Snakket med en kompis som mener at bilen må være importert før -95, ellers må en betale hk avgift, Stemmer det? Tror bilen min er importert noe senere.

Dette med når bilen ble importert finner du i vognkortet.

Hvor gammel selve BILEN er, kan du også finne i vognkortet.

Er det slik at bilen må være registrert i norge før -96, for at en skal slippe å betale hkavgift ved evt ombygging? Min er importert i 99, må vel da vente til 2009 da for å unngå avgift...?

Skrevet
Snakket med en kompis som mener at bilen må være importert før -95, ellers må en betale hk avgift, Stemmer det? Tror bilen min er importert noe senere.

Dette med når bilen ble importert finner du i vognkortet.

Hvor gammel selve BILEN er, kan du også finne i vognkortet.

Er det slik at bilen må være registrert i norge før -96, for at en skal slippe å betale hkavgift ved evt ombygging? Min er importert i 99, må vel da vente til 2009 da for å unngå avgift...?

Den må ha vært registrert i norge i minimum 10 år ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...