///frank Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 lurer på ein bmw 525 1993 2.5 tds og det eg lurer på er om dem motorane er bra eller dårli??har ikke vert borti dem motorane..event feil på dem??noe som kan gi meg noe tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Min far har en 92` 525 tds som brukes som pendlebil. Han har hatt bilen i 5 år og bilen er kjørt 25000km i året. Dette er en bil med veldig få problemer, motoren bruker nesten ikke olje, og det eneste som er skiftet på motoren er dynamo, remmer, løpehjul og glødeplugger...ikke galt til å være en motor som har gått 300000km...Kan jo bare være min far som har vært heldig med akkurat det eksemplaret, men motorene sies generelt å være gode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Jeg har hatt 2 Bmw 325 tds. Har ikke hatt noe problem med noen av dem. Det eneste jeg har gjort på disse to er å bytte hjelpepumpe i tank på den ene, og bytte 3 stk glødeplugger på den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 En kompis av meg har ein Omega 2.5td, som dei fleste vet er dette den samme motoren som står i 325tds/525tds. Denne bilen var gått 300k når han kjøpte den, (drosje kjørt på stord), var med fult service hefte, alle service var tatt og diverse slitedeler bytta, f.eks, filtre, diesel pumpa, glødeplugger, filtre, olje etc. Denne er i dag rulla 490k og forsatt problemfritt. Motoren har fungert hele tiden, uten feil. Girkassen (Opel) har vert overhaldt 2 ganger, og diffen (Opel) 1 gang.. Dette er ein meget driftsikker motor, som tåler litt røff bruk og går meget langt og billig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Har hatt to 325 tds og hadde ingen problemer. Kjempe motorer. Vet at han som kjøpte den ene har byttet vannpumpe, og jeg byttet glødeplugger. Ellers så har det ikke vært noen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Lese stoff http://www.autopower.se/begagnatguiden/e34beg.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 okey...thanks..den bmwen eg lurer på har gådt 250 på tellaren men den står eit stykke fra meg ca1900km i stavanger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 okey...thanks..den bmwen eg lurer på har gådt 250 på tellaren men den står eit stykke fra meg ca1900km i stavanger Litt OT, men jeg blir alltid litt fascinert over de enorme avstandene i Norge når jeg leser slikt. Jeg befinner meg i et annet land på den andre siden av Skagerrak, men jeg er samtidig kun ca. 550 Km fra Stavanger eller ca. 420 Km i luftlinje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 okey...thanks..den bmwen eg lurer på har gådt 250 på tellaren men den står eit stykke fra meg ca1900km i stavanger Litt OT, men jeg blir alltid litt fascinert over de enorme avstandene i Norge når jeg leser slikt. Jeg befinner meg i et annet land på den andre siden av Skagerrak, men jeg er samtidig kun ca. 550 Km fra Stavanger eller ca. 420 Km i luftlinje... det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km Iht. map24.com er det ca. 1300 Km i luftlinje mellom Tromsø og Stavanger... korteste vei å kjøre (altså ikke den hurtigste) er ca. 2050 Km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Vær obs på dieselpumpen(den er dyr) samt at reg kjedet ikke er slakke i. Etter at jeg skiftet min pumpe samt matepumpe i tank og glødeplugger har motor gått knirkefritt! Værre er det med e36 karroseriplater, de smuldrer jo vekk nå ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Pappa har en 525 tds. For en arbeidsmaskin! Vår bil er akkurat passert 320 000 km. Eneste som er bytta er Oljefilter, glødeplugger og vannpumpen som har et plastskovelhjul! Motoren bruker ikke olje (bittelitt) Men det skal en diesel gjøre. I følge drosjeeiere skal dissemotorene gå 1 mill uten videre problemer. så lenge motoren er velholdt og alle serviser og oljeskift er tatt. Pappa bruker bare castrol sin olje og skifter to ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km Iht. map24.com er det ca. 1300 Km i luftlinje mellom Tromsø og Stavanger... korteste vei å kjøre (altså ikke den hurtigste) er ca. 2050 Km. det er eit stykke å kjøre,,men når det er bmw så gjør det ikke noe å kjøre langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 okey gutter ser ut som eg kan satse på bmw m/tds bruker dem mye i drivstoff??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 okey gutter ser ut som eg kan satse på bmw m/tds bruker dem mye i drivstoff??? Ikke så lenge du ikke tråkker på... Min brukte ca 0,6 på pen langkjøring, og aldri over 1,4-1,5 på røffere bruk. Min var riktignok en E39 525tdsa og ikke E34, men i bunn og grunn samme motor. Motorhistorikk utover vanlig vedlikehold: Revnet en turboslange Byttet komplett drivstofflinje + alle dyser Havarert girkasse ("vedlikeholdsfeil") Tror det er veldig seige motorer så lenge de er blitt, -og blir, vedlikeholdt. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå