Gå til innhold

hvordan er 2.5 tds motarane?bra eller dårli


Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på ein bmw 525 1993 2.5 tds og det eg lurer på er om dem motorane er bra eller dårli??har ikke vert borti dem motorane..event feil på dem??noe som kan gi meg noe tips??

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Min far har en 92` 525 tds som brukes som pendlebil. Han har hatt bilen i 5 år og bilen er kjørt 25000km i året. Dette er en bil med veldig få problemer, motoren bruker nesten ikke olje, og det eneste som er skiftet på motoren er dynamo, remmer, løpehjul og glødeplugger...ikke galt til å være en motor som har gått 300000km...Kan jo bare være min far som har vært heldig med akkurat det eksemplaret, men motorene sies generelt å være gode.

Skrevet

Jeg har hatt 2 Bmw 325 tds. Har ikke hatt noe problem med noen av dem. Det eneste jeg har gjort på disse to er å bytte hjelpepumpe i tank på den ene, og bytte 3 stk glødeplugger på den andre.

Skrevet

En kompis av meg har ein Omega 2.5td, som dei fleste vet er dette den samme motoren som står i 325tds/525tds.

Denne bilen var gått 300k når han kjøpte den, (drosje kjørt på stord),

var med fult service hefte, alle service var tatt og diverse slitedeler bytta, f.eks, filtre, diesel pumpa, glødeplugger, filtre, olje etc.

Denne er i dag rulla 490k og forsatt problemfritt.

Motoren har fungert hele tiden, uten feil.

Girkassen (Opel) har vert overhaldt 2 ganger, og diffen (Opel) 1 gang..

Dette er ein meget driftsikker motor, som tåler litt røff bruk og går meget langt og billig.. :wink:

Skrevet

Har hatt to 325 tds og hadde ingen problemer. Kjempe motorer. Vet at han som kjøpte den ene har byttet vannpumpe, og jeg byttet glødeplugger. Ellers så har det ikke vært noen problemer.

Skrevet
okey...thanks..den bmwen eg lurer på har gådt 250 på tellaren :wink: men den står eit stykke fra meg ca1900km i stavanger :wink:

Litt OT, men jeg blir alltid litt fascinert over de enorme avstandene i Norge når jeg leser slikt. Jeg befinner meg i et annet land på den andre siden av Skagerrak, men jeg er samtidig kun ca. 550 Km fra Stavanger eller ca. 420 Km i luftlinje... :D

Skrevet
okey...thanks..den bmwen eg lurer på har gådt 250 på tellaren :wink: men den står eit stykke fra meg ca1900km i stavanger :wink:

Litt OT, men jeg blir alltid litt fascinert over de enorme avstandene i Norge når jeg leser slikt. Jeg befinner meg i et annet land på den andre siden av Skagerrak, men jeg er samtidig kun ca. 550 Km fra Stavanger eller ca. 420 Km i luftlinje... :D

det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km

Skrevet

det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km

Iht. map24.com er det ca. 1300 Km i luftlinje mellom Tromsø og Stavanger... korteste vei å kjøre (altså ikke den hurtigste) er ca. 2050 Km.

Skrevet

Vær obs på dieselpumpen(den er dyr) samt at reg kjedet ikke er slakke i.

Etter at jeg skiftet min pumpe samt matepumpe i tank og glødeplugger har motor gått knirkefritt!

Værre er det med e36 karroseriplater, de smuldrer jo vekk nå ser jeg.

Skrevet

Pappa har en 525 tds. For en arbeidsmaskin! Vår bil er akkurat passert 320 000 km. Eneste som er bytta er Oljefilter, glødeplugger og vannpumpen som har et plastskovelhjul! Motoren bruker ikke olje (bittelitt) Men det skal en diesel gjøre.

I følge drosjeeiere skal dissemotorene gå 1 mill uten videre problemer. så lenge motoren er velholdt og alle serviser og oljeskift er tatt.

Pappa bruker bare castrol sin olje og skifter to ganger i året.

Skrevet

det blir vel litt mindre i luftlinje fra tromsø til stavanger men eg tok der i kjøre km

Iht. map24.com er det ca. 1300 Km i luftlinje mellom Tromsø og Stavanger... korteste vei å kjøre (altså ikke den hurtigste) er ca. 2050 Km.

det er eit stykke å kjøre,,men når det er bmw så gjør det ikke noe å kjøre langt :wink:

Skrevet
okey gutter ser ut som eg kan satse på bmw m/tds :D bruker dem mye i drivstoff???

Ikke så lenge du ikke tråkker på... :lol:

Min brukte ca 0,6 på pen langkjøring, og aldri over 1,4-1,5 på røffere bruk.

Min var riktignok en E39 525tdsa og ikke E34, men i bunn og grunn samme motor.

Motorhistorikk utover vanlig vedlikehold:

Revnet en turboslange

Byttet komplett drivstofflinje + alle dyser

Havarert girkasse ("vedlikeholdsfeil")

Tror det er veldig seige motorer så lenge de er blitt, -og blir, vedlikeholdt.

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...