Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er redd for fuktighet fra gulvet kan du jo legge ut plastikk på gulvet ala fuktsperrer som brukes i hus..for så å sette bilen på treklosser oppå det igjen..

trur det funker fett..;)

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dersom den står i en garasje helt tett nesten uten lufting vil den ruste....

En kompis som jobber som karosserimekaniker sier det kommer kunder med biler som er kanskje to år gamle og skjønner ikke hvorfor det er så mye rust! Bilen har jo stått i helt tett garasje sier de:wink:

Skrevet
Sånn fra byggteknisk: der kald og varm luft møtes oppstår gjerne kondens noe som i mange tillfeller kan løses med god utlufting.

Så vil tro om noe skulle bli fuktighet er det bra med utlufting slik at det tørker.

Tror derfor god tetting med svart papp rundt vegger samt god utlufting gjør susen. Grus som gulv med bilen jekket opp på klosser skulle vel funke.

Polert/vokset bil, full tank og muse felle er vel et must på en låve vil jeg tro?

Vårt havehus har tregulv og svart papp rundt vegger (vindpapp) og en meget god utlufting i toppen, men verktøy og sykler ruster alt for godt allikevel. Jeg tror synderen er luftens relative fuktighet som trenger inn i huset, men at en god utlufting hjelper. Min E46 fra 11/2002 står forøvrig alltid utendørs og kjøres hele året, men den har ikke antydning til rust (ennå) selv etter snart fire år på veiene her i Danmark.

Skrevet

Jeg har hørt at carport er det beste da den er helt åpen og følger de naturlige temperatursvingningene om vinteren. Problemer oppstår når det blir kondens, noe som skjer når du får to forskjellige temperaturer som møtes.

I tillegg vil jeg anbefale å legge ut rottegift rundt hjulene så slipper du mus i ledningsnettet ditt..

PS! Hvor får man kjøpt vakuumpose til bil?

Skrevet

Husk på: oksygen + fukt = rust.

Så det optimale forholdet må vel være en helt tørr plass, hvor det ikke strømmer masse luft gjennom.

Men så har det seg også slik at lite luft =mugg.. Men dette forekommer kun hvis det er veldig fuktig/klam luft.

Konklusjon:

Bra å lagre på en vindtett, gjerne isolert plass hvor det er meget lav luftfuktighet.

Og ikke parker for nært havet heller.

(da salt + fukt + luft er den verste kombinasjonen!)

Alt i alt: Interiøret har godt av en plass med mye frisk men tørr luft, mens resten av bilen har godt av lite luft og null fuktighet..

Er forøvrig ikke bra å stenge en bil inne under en presenning, for der vil nemlig all kondensen samle seg, og det vil da ta laaang tid før den tørker opp hver gang det oppstår.

Så sålenge bilen får stå inne, så er presenning ikke så bra.

Min mening i allefall.. :wink:

Skrevet
Husk på: oksygen + fukt = rust.

Så det optimale forholdet må vel være en helt tørr plass, hvor det ikke strømmer masse luft gjennom.

Min mening i allefall.. :wink:

Og om vinteren er det for det meste ikke vått, så å ha god gjennomstrømning vil jeg tror er best. Da slipper du i tillegg kondensen.

Skrevet

Og samme hva bilen står på, om det er tregulv, betong. Sett den bare på bukker. Biltema/Torshov har billige.

Om ikke, så er tregulv det beste.

Skrevet
Kvaliteten på bensinen synker drastisk etter 3mnd.. Derfor anbefales det å tømme tanken før vinter lagring!

Med lite bensin på tanken risikerer du att det ruster innvendig i tanken,kvaliteten på bensinen forringes ikke så mye att det gjør noe.

Var jo snakk om og lagre en bil her i 3-4 mnd ikke flere år....

Skrevet

Viss du tettar skikkeleg igjen og set på ein luftavfuktar (viss du har straum der?) vil eg tru det skal bli optimalt.

Ellers: Nypolert bil, full bensintank så har du vel gjort det du kan med bilen...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...