Stavangerske Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Har en 99 mod 540i som jeg skal få installert gassanlegg i til uka. Lurer på om noen av dere vet om det er mulig å installere kompressor i denne uten at det byr på noe form for problemer? Ikke at jeg har noen planer om det i nærmeste fremtid, er bare en kompis som snakker om å kjøpe 02`mod S4, så for å ha et forsprang må en jo klargjøre mulighetene.. Noen som har inspill?? Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Dette ville jeg spurt ESS Tuning om - www.esstuning.com De har stor kompetanse på kompressormating, og har kanskje vært borti gasskonverteringer før. I utgangspunktet så har man jo så godt som lik funksjonalitet med gass som med bensin, så en skulle jo tro at det burde gå an å komprimere gassen også enda mer for bedre effektutnyttelse, men det kan jeg ikke gi deg noe kvalifisert svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Har en 99 mod 540i som jeg skal få installert gassanlegg i til uka. Lurer på om noen av dere vet om det er mulig å installere kompressor i denne uten at det byr på noe form for problemer? Ikke at jeg har noen planer om det i nærmeste fremtid, er bare en kompis som snakker om å kjøpe 02`mod S4, så for å ha et forsprang må en jo klargjøre mulighetene.. Noen som har inspill?? Erlend Eh,hvorfor vil du ha gassanlegg på bilen?Forsvinner jo en del effekt med det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Eh,hvorfor vil du ha gassanlegg på bilen?Forsvinner jo en del effekt med det... Det er ikke hva jeg har hørt og kjent. Satt på med en taxi (V70) som gikk tom for gass en gang, slo over på bensin i fart. Merka ikke noen forskjell på det, og han sa også at det ikke var noe særlig forskjell. Har også hørt fra andre at det er liten forskjell (litt, men lite). Grunnen er selvfølgelig at man kjører på 5,- kroner literen mot 10-12,- for bensin... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Antaglegvis fordi gass er billigere og meir miljøvenleg? EDIT: Du kom meg i forkjøpet Gunnar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Jeg skjønner godt hvorfor han vil ha gassanlegg i bilen med dagens bensinpriser.. Har selv en kamerat som kjører på gass (01 728iA) og den fungerer utmerket, kjører billig gjør den også.. Starter på bensin og går så over til gass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Jeg var tydelig ikke helt oppdatert på de nye gassanleggene,de gir visst bare ett effekttap på 2-3% som knapt nok er merkbart Men de eldre annleggene(før 2001) var det større effekttap på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 hvordan er det å fylle på gass? hvor lenge varer ei påfylling? pris på et slikt ombyggingssett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stavangerske Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Takk for svar! En av de grunnene til at jeg kjøpte bilen var at jeg skulle sette i gassanlegg. Fikk info om gassanlegg før jeg kjøpte bilen: - Prisen på gass ligger på ca. 5kr literen - Effektapet ligger på ca. 3-4% - Forbruket går opp ca. 5% - Motoren har visstnok godt av å kjøre på gass med tanke på slitasje - Motoren skal også gå roligere - Hvis en har utrolig bruk for de siste 3-4% effekt, så er det montert en bryter, som du kan skifte mellom gass og bensindrift uten at du merker det. Prisen jeg betaler er 18000,- eks moms. hos gassdrift.no De har introtilbud på ombyggningsett m/montering: 4 sylindere: 14000,- 5 sylindere: 15000,- 6 sylindere: 16000,- 8 sylindere: 18000,- En annen ting som var viktig for meg, er at anlegget ikke er synlig. Tingen er at gasstanken blir montert i hjulbrønnen, og gassledninger/slanger blir montert under bilen slik at det blir helt skjult.. Men nå snakket jeg meg helt bort.. Får prate med esstuning angående kompressoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stavangerske Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2006 oyvin: Jeg får installert en 60 liters tank i hjulbrønnen. Forbruket går opp ca 5%, så da er det bare å regne på hvor langt du kan kjøre ut i fra forbruket på bilen din og tankstørrelsen (du kan velge selv hvor stor tank du vil ha). Hvis du går inn på www.gassdrift.no, så har de en link som viser alle de bensinstasjonene som du pr. dags dato får tanket LNG (propan). Har lest i et blad at produksjonen/forbruket av LNG kommer til å bli fordoblet innen 2010, så da kan du ikke se bort i fra at det kommer flere påfyllingssteder.. Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 ok.. virker ikke så dumt det der, men er gassen avgiftsbelagt? eller er det der på en måte som å kjøre med avgiftsfri diesel? Tror det skal gå fint å bruke det ilag med en kompressor, står jo at det kan monteres på biler med turbo/kompressor for et tillegg på 2500, kan ikke skjønne at det skal være noen forskjell på orginalmontert presse og ettermontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stavangerske Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Grunnen til at propan er så billig, er at det ikke er avgift på den... For meg hvertfall så ser jeg bare positive ting med LNG drift. Blir jo billigere å kjøre enn dieselbiler, med mer effekt.. Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Og mer miljøvennlige utslipp også.. gassen heter forresten LPG, ikke LNG.. Skulle egentlig handle en Grand Cherokee V8 med gass, men den forsvant litt for fort. LPG-drift er veldig aktuelt her i huset ihvertfall. Gassdrift.no ser ut for å være ganske rimelige - trodde priser rundt 40-50 lapper var normalt. Veldig interessant å konvertere selv med disse prisene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stavangerske Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2006 ok.. LPG.. hehe Ja, stemmer med at det er miljøvennlig. Klart det er pengene du sparer som drar mest i retningen mot gass, men det er en bra side ved miljøutslippene og.. Hvis jeg var deg og har tenkt på dette en stund, så ville jeg slått til nå.. På hjemmesiden til gassdrift.no så er originalprisen på settet for en 8syl. 22400,- eks. moms.. Her er det penger å spare.. Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Hvor har du funnet det introtilbudet? Står jo at de har holdt på siden 2001.. og prisene på nettsidene er jo en god del høyere. Prisene du sier her er jo knallbra. Vet du forresten om det er noen fare forbundet med det å ha gasstank i bilen? Den Cherokeen jeg nevnte lenger oppe hadde svær tank bak baksetene.. likte ikke det helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå