Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vel, jeg har ikke lagt så veldig stor vekt på utseende når jeg vurderte bilen. Kjøpte denne fordi jeg rett og slett ble betatt av dieselkreftene. Og ja, det er seff 4motion. noe som også blir artig til vinteren. :) Men den blir neppe seende slik ut etter høstens og vinterens make-over.... :) Justerbart senkesett og felger vil gjøre susen, plus en liten rs4\rs6front. Har enda ikke bestemt meg.

Og dersom jeg fikk en VELDIG god pris på denne bilen, var det ikke tvil... Kan si det såppas at jeg fikk den for 30-40tusen under listepris.. :)

Skrevet

Med fare for å såre, så må jeg likevel si at den ikke var spesielt pen. Legger ved et par bilder

til samenligning på hvordan en Passat kan se ut.

Bilder003.jpg

9_-1216746157.jpg

9_98822568.jpg

Skrevet

Helt enig, chromeline er den peneste passaten. Dette er da faceliften som kom rundt 2000-2001. Nye lykter, bak og foran og chromelisten som er plassert rundt vinduene og fangerene.

Men når alt som er bestilt er på plass, så vil jeg seff legge ut nye bilder, og regner med det blir en del flere positive kommentarer. :) Eksos ble bestilt for 3-4min siden. "synelig" eksos, Duplex bak.

042-BAR.jpg

Skrevet

Gratulerer med en bra bil!

Fattern har en 2002 TDI 4-motion med 150HK. Den drar jo veldig bra og på vinterføre er den fenomenal. Tar seg frem overalt. Har kjørt den selv endel og må si at kjørekomforen er veldig bra. Lite motorstøy og ypperlig til langkjøring.

Det er ikke noen BMW, men likevel, en VELDIG OK bil :D VW har forbedret seg veldig de siste årene :wink:

Skrevet
Fin bil... Skjønne ikkje at det er så mange her inne som klager... Det er jo ein fin bil... Ville mykje heller hatt ein sånn bil enn ein E36...

Tuller du?? Gammel passelat jo :lol:

Sikkert en ok vinterbil, men jeg har fått den motoren der så alvorlig i vrangstrupen at jeg greier ikke å gratulere.... Passat forøvrig er nok ikke verre kvalitetsmessig enn andre tyske biler. Dvs at man må regne med noe småpjatt.

Skrevet

Gratulerer med ny vinterbil :) Diesel og greier :)

Har ingen erfaring med VW/Audi diesel bortsett fra en 84 Golf 1,6 diesel, og en 2,5tdi som stod i en 98 V70. (Det er vel Audi motor!?)

Så jeg skal ikke begi meg ut på hvor bra/dårlig denne er, men går ut ifra at den sparker bra ifra.

Skrevet

Grattis med en konge vinterbil, fattern hadde en Golf 4Motion engang, kult på vintern det.

Regner med passaten din får en polering så blir den nok penere i lakken :?:

Har du testa den 2,5L opp mot 1,9L? jeg hadde en 1,9L før som var chippa 140HK++, syns den faktisk gikk bedre en 2,5L med chipp. Nå veier den litt mer og den 2,5L jeg testa var en A6 vare, men uansett. Jeg ble ikke imponert over 2,5L sammenligna mot 1,9L. Min erfaring hvertfall.

hehe jaja AE på en passat... :wink:

Skrevet
Fin bil... Skjønne ikkje at det er så mange her inne som klager... Det er jo ein fin bil... Ville mykje heller hatt ein sånn bil enn ein E36...

Ikke kommet deg etter lørdagsfylla eller?

Skrevet
Vel, da er "drømmebilen" kommet i hus. Mange vil vel si det å ha en Passat som drømmebil er å ha store seriøse problemer og totalt mangel av vitenhet på bil. Å kalle det drømmebil er vel å tak i litt, men første gangen jeg prøvde denne VW med 150hk TDI ble jeg helt betatt. Lyden, draget, komforten. Det at bilen er over nesten 1800kg bærer den ikke preg av. Heller tvert imot. Og nå som jeg har kjøpt den argeste versjonen,180hk(+chip) må jeg baree bøye meg i støvet for VW.

Er det bare jeg som ikke liker diesel lyden? Minner meg om traktor.

Skrevet
Vel, da er "drømmebilen" kommet i hus. Mange vil vel si det å ha en Passat som drømmebil er å ha store seriøse problemer og totalt mangel av vitenhet på bil. Å kalle det drømmebil er vel å tak i litt, men første gangen jeg prøvde denne VW med 150hk TDI ble jeg helt betatt. Lyden, draget, komforten. Det at bilen er over nesten 1800kg bærer den ikke preg av. Heller tvert imot. Og nå som jeg har kjøpt den argeste versjonen,180hk(+chip) må jeg baree bøye meg i støvet for VW.

Er det bare jeg som ikke liker diesel lyden? Minner meg om traktor.

Jeg liker overhodet ikke lyden av disse bilene. Høres ut som steinknusere jo ;) Men jeg får gratulere deg likevel Sainsbury, med Passelaten ;)

Skrevet
Uff, "gratulerer"?

Kjører titt og ofte en Passat med 180diesel hester, samt en A4 1,8t med "+200hk". Det som slår meg straks man drar på med slike biler er hvor mye kontroll bilen stjeler fra sjåføren. Under normal aktiv kjøring har bilene en meget lei tendens til å dra ut fronten i svinger, rundkjøringer mm.

Ved pådrag rett fram, hold godt fast i rattet og korriger de feil bilen prøver å utøve. Det drar i hist og pist mens dekkene febrilsk prøver å finne grep ett sted,

Der har du jo hovedproblemene med VAG. FWD og ujevn vektfordeling...

Men uansett - gratulerer med ny bil til trådstarter!! Bare vær snill å sette på igjen VW merket i grillen - jeg synes det ser så fælt ut uten.

Og selv om det er en fortung gnager så er det jo en fet bil da :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...