Gå til innhold

Er det vanskelig å selge bruktbil for tiden ?

///frank
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også hatt bilen min for salg en stund, men får tilbud om alle slags rare innbytter. Senest ikveld fikk jeg tilbud om å bytte i en Opel Astra.. Jeg lo så jeg skreik :lol:

eg hadde ein Opel Astra... Den gjekk bedre enn din 520 gjere!

Vet du hva Hylland? Jeg DRITER fullstendig i om den ratehaugen går 10 ganger bedre enn bilen min. Kjøper ikke skrOpel jeg. Vi har ett utrykk her om Opel Motorstoppklubb; "Opel å røst, fattigmannes trøst"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde E36'en til salgs 1 uke før jeg fikk første telefon. Var denne personen som kjøpte bilen til slutt :? Tror det er for mye biler på markedet, jeg har brukt 2 uker på å finne ny bil uten hell. men tror nå det skal gå i orden.

Rett og slett for mye å velge i hvis man ikke er kresen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt min ute på autodb og motorbørsen i to måneder, men NULL respons, så blir vell bare til og ha den tenker jeg :cry: lyst på en sprek bmw i grunn :D

Med mindre bilen ikke er helt ukurant (spesielt teknisk) er det i prinsippet og generelt uttalt kun prisen som er for høy. Mange har urealistiske forventninger til hva deres biler er verdt i dagens marked og hvis ingen viser interesse for bilen er nok prisen ganske enkelt for høy. Et helt annet poeng er at alle har en smertegrense for hvor lavt man ønsker å gå med prisen når bilen skal selges... på et eller annet tidspunkt er det kun økonomisk forsvarlig å beholde bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt bilen min for salg en stund, men får tilbud om alle slags rare innbytter. Senest ikveld fikk jeg tilbud om å bytte i en Opel Astra.. Jeg lo så jeg skreik :lol:

eg hadde ein Opel Astra... Den gjekk bedre enn din 520 gjere!

Vet du hva Hylland? Jeg DRITER fullstendig i om den ratehaugen går 10 ganger bedre enn bilen min. Kjøper ikke skrOpel jeg. Vi har ett utrykk her om Opel Motorstoppklubb; "Opel å røst, fattigmannes trøst"

:clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle for selgeren at det er kjøperens marked for tiden? Når man skal handle inn en ny bruktbil kan man jo kjøpe like billig som man solgte..... :? Det var en som skrev at Opel Astra er en fornuftig bil, men fornuft og bil hører ikke sammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også erfaring av at det er lettere å selge om våren som Balleknalle skriver. Det er et aller annet som skjer med våren og bilkjøp.

I tillegg hjelper det lite at "halve norge" skal importere hver sin bil for å spare penger på bilkjøpet, noe som igjen resulterer i for mange bruktbiler her hjemme, metning av markedet og enda lavere bruktbilpriser... :roll:

Bra for de som kjøper, men kjedelig for de som selger.

Det interessante er når kjøperen av importbilen skal selge sin bil og finner ut at det han sparte på å importere bilen ikke blir tilgjengelig ved salg igjen allikevel på grunn av metning i markedet i mellomtiden (og altså lavere priser og tungt å selge)...

Ellers har Fredrik et godt poeng i at det er til syvende og sist må være prisen som er for høy hvis det er vanskelig å selge.

Kjell Z3 skrev

fornuft og bil hører ikke sammen

He-he. Stemmer det. Dårlig butikk å være bilinteressert :wink: .

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisnivået på enkelte biler har vel ligget litt kunstig høyt en stund.

Golf 3'ere sank jo plutselig fra rundt 50 ned til rundt 25 her for en tid tilbake siden.

Sikkert det samme med disse a4'erne, har vel kommet et påkrevet prisfall.

Skru prisen ned, så får du solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...