GĂ„ til innhold

Lekasje i E36 318i 96mod, HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, da jeg holdt pÄ og trekke ledninger til anlegget som skal i bilen market jeg at det var meget vÄtt under teppe bak med baksetene. Jeg fant ikke ut hvor det kom fra sÄ jeg fikk tÞrket det meste og forsatte trekkingen.

Ettervert da jeg hadde lagt lyddempningsplater i bagasjerommet merket jeg det kom en dam helt nederest der reservehjulet var, da tenkte jeg at det var bare Ä rense drenerings rÞrene til takluken, har ikke fodt tid til Ä gjÞre det ennÄ, men her er det noen bilder som kansje kan hjelpe dere til og hjelpe meg med problemene: Hvor kommer det fra? Hvordan fikser jeg det?

Venstre side:

DSC00523.JPG

HÞyre side(vannet du ser pÄ kanten ved dÞren er kommet fra da jeg tok bilde av venstre side fÞrst):

DSC00524.JPG

Bagasjerommet ved reservehjulet:

DSC00525.JPG

HÄper du vett svaret, takk pÄ forhond.

Mvh

Lenden

Skrevet

I dÞrene bak, er det sansynligvis "trekket" pÄ innsiden av dÞrtrekket, som er Þdelagt, og ang. bagasjerommet, sÄ er det ganske vanlig med lekkasje rundt baklyktene.

Skrevet

Som Tommy sier sÄ er det nok tetningstrekket i dÞrene som har lÞsna i nedre kant. Hadde det samme pÄ min E46.

Det greieste kan nok vÊre Ä kjÞpe deg nye slike trekk og fÄ med deg litt guffe til Ä klebe dem skikkelig pÄ.

Veldig viktig Ä vaske metallflaten reint for alt fÞr du sette trekket pÄ igjen. Ellers lÞsner det fort igjen.

Og enten sÄ kommer vannet i bagasjen inn fra en lykt eller pakningen rundt lukeÄpningen.

FĂ„ en liten tass til Ă„ legge seg inn i bagasjerommet og lukk igjen :)

SÄ kan du stÄ og spyle pÄ lykter og kanten pÄ bakluken mens tassen ligger inni med en lommelykt for Ä se om det kommer noe vann en plass.

Jeg gjorde dette med min gamle Mazda. Fatteren fikk vannspruten rett i trynet da jeg spylte pÄ baklukepakningen :)

Skrevet

Hadde noe av det samma problemet pÄ min e36. Men fant aldri ut hvor den tok inn vann. Begge sidene bak var det masse vann. Kunne ikke se noe vann nÄr jeg vaska den, men nÄr det regnet sÄ kom det masse vann inn.

Skrevet

Men, er det sikkert pÄ at det ikke kommer fra dreneringsrÞrene til takluka? Har nemlig fodt hÞrt at det kan vÊre problemet ogsÄ.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...