Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
for i bunn å grunn er det vel egentli bare TORQUE som gjelder!!! :twisted:

Ikke hvis det er toppfart det er snakk om. Da er det masse hestekrefter som gjelder! :wink:

• Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
For å legge den SUV greia litt død, så vil jeg poengtere at Tony Hawk(sk8board legende) gjorde en bra figur under årets Gumball med sin Grand Jeep Cherokee SRT-8(m/ VIPER MOTOR :twisted: ) ...Og at en X5 med 745d(med powerboks) motor hadde vært ganske ok...for i bunn å grunn er det vel egentli bare TORQUE som gjelder!!! :twisted:

Den heter vel SRT-10 den motoren,aldri vært noen V8 i Viper så vidt jeg vet...Rett meg hvis jeg tar feil...

Forøvrig ville jeg nok kjørt en grisetrimma E-39 M5 bygget av VS.Eller en E-30 M3 jægermeister-edition

Skrevet
For å legge den SUV greia litt død, så vil jeg poengtere at Tony Hawk(sk8board legende) gjorde en bra figur under årets Gumball med sin Grand Jeep Cherokee SRT-8(m/ VIPER MOTOR :twisted: ) ...Og at en X5 med 745d(med powerboks) motor hadde vært ganske ok...for i bunn å grunn er det vel egentli bare TORQUE som gjelder!!! :twisted:

Hvorfor ikke bruke et latterlig bilkonsept i et latterlig billøp ?... :lol: ... Den eneste fine SUV´en er etter min mening Range Rover (... allefall hvis Ford hadde fått skikk på kvaliteten), men kongen av SUV´ene er uten tvil Porsche Cayenne Turbo S. Med flere hestekrefter enn E60 M5 og med nesten like mye moment som VW Touareg V10 TDI (mangler 29 Nm) slår den knock-out på det meste. Tenk at et monster med en egenvekt på 2355 Kg klarer 0-100 Km/t på 4,8 sekunder... :?

Skrevet

Fredrik, virker som du også er litt fan av Cayenne. Har alltid følt at jeg går imot strømmen når denne bilen diskuteres, slik som i denne tråden. På bilde ser den så som så ut - i real life er den rå!

Må poengtere at jeg synes det er litt menigsløst å peise opp en liste med alle raske og dyre biler, når det Håkon vel spør om, er hvilken bil du ville brukt i Gumball (som i seg selv er rimelig hypotetisk)

Skrevet

Jeg hadde kjørt Enzo Ferrari om jeg fikk velge. Evnt. 06 F1 bilen til Ferrari, med motorer ventende på meg ved hvert sted vi stopper :lol:

Hadde det ikke blitt Ferrari, hadde jeg valgt BMW E60 M5, E46 M3 eller en Lamborghini Murcièlago LP640.

Merce eller annen luksusbil ville vært for kjedelig når man får mulighet til å gjøre noe sånt som dette. Måtte hatt masse motorlyd og masse krefter så jeg ble skikkelig sliten både i kropp og ører etterpå 8)

Skrevet
Fredrik, virker som du også er litt fan av Cayenne. Har alltid følt at jeg går imot strømmen når denne bilen diskuteres, slik som i denne tråden. På bilde ser den så som så ut - i real life er den rå!

Jeg er ikke fan av Cayenne... SUV konseptet er meningsløst, men jeg er imidlertid temmelig imponert over Porsche når det gjelder de tekniske utfordringene de har løst ved utviklingen av Cayenne Turbo S. Det handler om mye mer enn 520 hestekrefter... og det er det som er virkelig imponerende... :wink:

*SUKK*... jeg, Porschen og tre søte playboy-sneller... [-o<

Skrevet
for i bunn å grunn er det vel egentli bare TORQUE som gjelder!!! :twisted:

Ikke hvis det er toppfart det er snakk om. Da er det masse hestekrefter som gjelder! :wink:

...Vel, "it's not a race...it's a rally" heter det...sist jeg sjekket :wink: ...og hvis du ser på WRC noen gang...så er jeg sikker på at du får med deg at det er NM og ikke HK som representerer de største tallene under panseret :roll:

Har forøvrig fått æren av å prøvekjøre 535d(powerbox(326hk/600nm) & SRT-10....og jeg fant ikke noe i veien med fartsressursene i noen av dem :shock:

Skrevet

Den heter vel SRT-10 den motoren,aldri vært noen V8 i Viper så vidt jeg vet...Rett meg hvis jeg tar feil...

Forøvrig ville jeg nok kjørt en grisetrimma E-39 M5 bygget av VS.Eller en E-30 M3 jægermeister-edition

...godeste Tony hadde en:

Jeep Grand Cherokee SRT8's snarling big-block 6.1-liter HEMI® V8 engine puts 420 horsepower to the pavement through an exclusive electronic full-time four-wheel-drive system. The result?

Grand Cherokee SRT8 is the fastest SUV (0-60mph) in its class.

Grand Cherokee SRT8 is the most powerful SUV built in America.

Grand Cherokee SRT8 accelerates from 0-60 mph in less time than Porsche Cayenne Turbo.S

...men dette var likevel ikke godt nok...så han satte in en motor fra:

Viper SRT10 Roadster

8.3-liter V10 engine

510 horsepower

535 lb-ft of torque 711 Nm

...angående blodtrimma biler....tror du de holder distansen? 3000 Miles = snaue 4827km????

Skrevet

Viper SRT10 Roadster

8.3-liter V10 engine

510 horsepower

...angående blodtrimma biler....tror du de holder distansen? 3000 Miles = snaue 4827km????

Porsche Cayenne Turbo S har en V8 motor på 4511 cm3, 521 HK ved 5500 rpm og 720 Nm mellom 2750 og 3750 rpm. En Porsche Cayenne Turbo S holder garantert 4827 Km... :lol:

Skrevet

Viper SRT10 Roadster

8.3-liter V10 engine

510 horsepower

Porsche Cayenne Turbo S har en V8 motor på 4511 cm3, 521 HK ved 5500 rpm og 720 Nm mellom 2750 og 3750 rpm. En Porsche Cayenne Turbo S holder garantert 4827 Km... :lol:

...var vel helst tiltenkt de som tror V.S motor sin M5 etc.... :roll:

ps. det heter jo som sagt: "No real power, just some turbo shit"

• 3 weeks later...
Skrevet

Tror nok en 4,8 X5is eller en 7,3 Mercedes ML Brabus(Og til Fredrik... Tror nok jeg mener dette må være kongen av suv'er! Over 600hk) hadde vært brukbart... Nødt te å være kjipern med en liten snerte bil i et så langt løp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...