Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette er jo helt klart kongen på haugen.

Spesielt interiøret på denne er utrolig rått, alt er trekt i skinn, dasj, konsoller og deksler.

Med litt god plass skulle jeg gjerne hatt denne i min garasje!

Skrevet

Kom egentlig 745 med shadowline? Det tror nemlig ikke jeg. Og hvis det gjorde det, så liker jeg det ikke :) Ellers en meget pen bil, problemet er de ca. 100 000 du må ut med til den norske stat for å få norske skilter på den.

Skrevet
Pen bil med unntak av felgene absolutt.

Hverken felgene, rattet eller bracebaren er samlergadget i forbindelse med denne bilen. Jeg blir forøvrig skeptisk når både svenske og tyske bilselgere aktivt forsøker å selge spesielle modeller til nordmenn. Tenk litt på at det f.eks bor over 82 millioner mennesker i Tyskland... og det må da være mye enklere og ikke minst hurtigere å selge en slik bil til en tysker enn til en nordmann. Bilen er heller ikke verdt mer i Norge enn i Tyskland.... så... jo jeg blir absolut litt skeptisk... :-k

Skrevet
Kom egentlig 745 med shadowline? Det tror nemlig ikke jeg. Og hvis det gjorde det, så liker jeg det ikke :) Ellers en meget pen bil, problemet er de ca. 100 000 du må ut med til den norske stat for å få norske skilter på den.

Jeg så en brosjyre av highline (på nett) og der var det bilde av en med shadowline - så regner med det var et alternativ orginalt... det visste jeg ikke før jeg så den. Men er helt enig! liker bedre kromm!

FY FY! til alle som lakker krommen på e23 svart :wink:

blir vel for spesielt interesserte å få denne på norske skilt ja... Går jo å ta den inn nå å vente til den blir veteran i 2016 :D

Skrevet
Pen bil med unntak av felgene absolutt.

Hverken felgene, rattet eller bracebaren er samlergadget i forbindelse med denne bilen. Jeg blir forøvrig skeptisk når både svenske og tyske bilselgere aktivt forsøker å selge spesielle modeller til nordmenn. Tenk litt på at det f.eks bor over 82 millioner mennesker i Tyskland... og det må da være mye enklere og ikke minst hurtigere å selge en slik bil til en tysker enn til en nordmann. Bilen er heller ikke verdt mer i Norge enn i Tyskland.... så... jo jeg blir absolut litt skeptisk... :-k

Er jeg som har annonsert bilen for selger her i Norge - som en tjeneste, og det var jeg som foreslo det... bare sann det er sagt Mener på han sa han har orginalrattet og fangeren så det er jo reversibelt det der...

Skrevet

Er jeg som har annonsert bilen for selger her i Norge - som en tjeneste, og det var jeg som foreslo det... bare sann det er sagt Mener på han sa han har orginalrattet og fangeren så det er jo reversibelt det der...

Er bilen letter å selge i Norge enn i Tyskland ?... Det virker litt akavet å selge en tysk bil på denne måten i Norge med mindre ikke de økonomiske perspektivene er spesielt gode.

Har bilen forøvrig EU-godkjenning (ECE-bekreftelse) ?

Skrevet

Hva vil du egentlig fram til? At det ikke er vits i å annonsere bilen?

Om du leser annonsen så står det telefonnummer og e-mail til selger der. Du får spørre han om den er EU-godkjent.

Skrevet
Hva vil du egentlig fram til? At det ikke er vits i å annonsere bilen?

Om du leser annonsen så står det telefonnummer og e-mail til selger der. Du får spørre han om den er EU-godkjent.

Tja... selvfølgelig kan det være et poeng å annonsere en tysk bil i Norge, men hvis den annonserte bilen er så unik som det antydes er det naturlig å tro at et marked med mer enn 82 millioner mennesker kan verdsette bilen på en bedre måte enn det lille norske markedet kan (les: etter prinsippet om marked og etterspørsel). Bilen er; hvis den er kurrant og hvis vi ser bort fra avgifter, ikke mer verdt i Norge enn i Tyskland... kanskje heller tvert imot med tanke på markedenes størrelser. Hvis bilen derimot av ulike årsaker ikke har et markedspotensiale i Tyskland... kan et relativt umodent marked som det norske være en gunstig mulighet for å få solgt bilen for en god pris (det gjør imidlertid ikke bilen mer verdt i Norge). Jeg sier ikke at bilen ikke er kurrant, men hvis den er det burde Tyskland absolut være det beste stedet å selge en slik bil. Det var grunnlaget for mitt første innlegg i denne tråden... no offence.

Et helt annet poeng er at det burde være mulig for interesserte lesere av salgsforumet å kunne spørre trådforfatteren elementære spørsmål vedr. den annonserte bilen. Spesielt når trådforfatteren har tilkjennegitt en relasjon til selgeren (les: tjeneste).

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...