Ellingsen B. Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 WRC kjører jo med ekstremt smale dekk.Til smalere dekka er, jo mer tyngde får du planta ned i bakken per centimeter dekk. Ergo, mer traction. Ser sikkert fett ut med breie dekk om vinteren også, men liker å ha godt grep... kjører ikke de på pigg? Kjører vel med ekstremt mange pigger i tillegg ja..men jo smalere dekk jo mer tyngde får man og dekket presses hardere ned mot isen enn et veldig bredt dekk som vil "flyte" mer oppå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Jeg har god erfaring med 225/45 - 17" både på E36 og E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 WRC kjører jo med ekstremt smale dekk.Til smalere dekka er, jo mer tyngde får du planta ned i bakken per centimeter dekk. Ergo, mer traction. Ser sikkert fett ut med breie dekk om vinteren også, men liker å ha godt grep... kjører ikke de på pigg? Kjører vel med ekstremt mange pigger i tillegg ja..men jo smalere dekk jo mer tyngde får man og dekket presses hardere ned mot isen enn et veldig bredt dekk som vil "flyte" mer oppå.. men uten pigger da? blir det ikke som en skøyte på is når det ikke er noen pigger å presse ned i isen? har foresten sendt mail til continental for å få svar på det... men iom at de ville selge meg 205/65 så tror jeg svaret er gitt. (5500 for 4 dekk satt på felg og ikke montert på bil er ikke det dyrt?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowler300 Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan få 235/45-70 dekkene for et par tusen. Nesten ikke brukt. Vanskelig å få tak i bra dekk i 205/65-15 til noe mindre enn 3000kr. Fulda ligger i priskategori 2 av 4 kategorier på dekkoline.com. Så det er ikke å regne som billigdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan få 235/45-70 dekkene for et par tusen. Nesten ikke brukt.Vanskelig å få tak i bra dekk i 205/65-15 til noe mindre enn 3000kr. Fulda ligger i priskategori 2 av 4 kategorier på dekkoline.com. Så det er ikke å regne som billigdekk. 4 stk. Goodyear Ultra Grip 7 195/65-15T (som er et meget bra vinterdekk) koster her i Danmark 2133,- danske kroner eller ca. 2390,- norske kroner. Et eller annet er helt galt med dekkprisene i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 1146,80kr på Dekkoline.com. Vet ikke om det er så billig? 1100kr for piggfrie vinterdekk en sånn dimensjon er billig! Jeg skulle kjøpe to stk Nokian Hakkapelitta i dimensjon 195/65-15 og de fant jeg ikke til under 1300 kr stykke. har kjøpt hakkapelita 5 i 15"... 3500,- for 4 hjul, omlakt og balansert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 hørtes bra ut. synd det er langt til tromsø........... ingen innen ca time halvannen fra oslo som selger continental eller nokian billig? gikk forøvrig forbi en laang rekke biler idag og registrerte at flere hadde blankslitte dekk. egentlig ikke så rart med de prisene på dekk som er her,men hvorfor snakkes det aldri om dårlige dekk/dyre dekk i alle trafikksikkerhets diskusjonene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 hei! brede vinterdekk ser kanskje tøft ut, men brede dekk og vinterveier hører ikke sammen!! gir mye dårligere fremkommelighet enn smalere dekk. bare se på rallygutta sats heller på gromme sommerdekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 Veldig fort å få skrammer på felgene også vinterstid. Isklumper, sporing, *ladding ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowler300 Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2006 Ser ut til at det blir 205 bredde på glatta da. Har greie felger å bruke til det også. Må bare ordne dekk til dem. Forslag om gode piggfrie til en hyggelig pris mottas med takk. Min første vinter med trekk på bakhjula på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå