Gå til innhold

Grense for når man bør ha forsterker?

Anbefalte innlegg

Uten å kunne spesifisere nærmere akkurat nå, så kom jeg til å tenke på at jeg har noen "fete" Alpine 5,25 høytalere liggende. Type S eller E som jeg aldri fikk montert i mine tidligere biler pga meget stor magnet. Nå øyner jeg sjansen til å montere de baki nybilen, men da er spm:

Vil jeg kunne drive et par slike, i mine øyne kraftige høytalere, godt nok direkte via en Pioneer 50w mosfet spiller? Eller vil lyden bli bedre/like god med noen langt simplere originalhøytalere?

Noen tanker rundt dette? (kommer sikkert til å prøve det til helgen uansett men artig å høre litt på forhånd)

Og ja, jeg har lite peiling på bilstereo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det delefilter på de høytalerne? i såfall tror jeg neppe at du får drive desse høytalerne fra cd spilleren, vertefall ikke "drifts sikkert".. å kjøre høytalere i denne klassen med for lite effekt, resulterer i at høytalerne kan spille urent å fælt når du en gang kobler de til forsterker. blir rett og slett "slitt ut"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min anbefaling er å aldri bruke forsterkeren som er innebygget i CD spilleren. en slik forsterker produserer mye varme, noe som går ut over lydkvaliteten. også CD spilleren i seg selv tar skade av det over tid.

Bruk alltid ekstra forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter oea_69 sitt syn her.

Det svakeste leddet i et originalt anlegg er som regel hvis ikke alltid spilleren og effekten i den.

Har montert forsterker i flere biler som ha beholdt både den originale spilleren og høyttalerene. Hver gang har lyden blitt ufattelig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...