Mexos Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 brokobler du 2 4ohm's basser vil jo impetansen være 2 ohm! Mulig forsterkeren kan drive ned i 2 ohm, men da skal det isåfall stå i brukermanualen. Hadde det vært snakk om en monoblokk så hadde det vært riktig. Er jo elementene som er motstanden så er jo de som bestemmer hva slags ohm du får, ikke forsterkeren. Men mulig du mente at du trengte en monoblokk for å klare å drive i 2 ohm? Jeg har en rockford fosgate 4-kanaler som fint klarer 2 ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 brokobler du 2 4ohm's basser vil jo impetansen være 2 ohm! Mulig forsterkeren kan drive ned i 2 ohm, men da skal det isåfall stå i brukermanualen. Hadde det vært snakk om en monoblokk så hadde det vært riktig. Er jo elementene som er motstanden så er jo de som bestemmer hva slags ohm du får, ikke forsterkeren. Men mulig du mente at du trengte en monoblokk for å klare å drive i 2 ohm? Jeg har en rockford fosgate 4-kanaler som fint klarer 2 ohm. for det første så brokobler man ikke bassene, de enten seriekobles og da dobles motstanden, eller paralellkobler og da halveres motstanden. Brokobling er noe man gjør på en forsterker altså en 2 kanals forsterker kan brokobles til 1 kanal. men jeg syns ikke det er noen bra løsning for denne karen her. håper det nøstet opp litt i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 brokobler du 2 4ohm's basser vil jo impetansen være 2 ohm! Mulig forsterkeren kan drive ned i 2 ohm, men da skal det isåfall stå i brukermanualen. Hadde det vært snakk om en monoblokk så hadde det vært riktig. Er jo elementene som er motstanden så er jo de som bestemmer hva slags ohm du får, ikke forsterkeren. Men mulig du mente at du trengte en monoblokk for å klare å drive i 2 ohm? Jeg har en rockford fosgate 4-kanaler som fint klarer 2 ohm. for det første så brokobler man ikke bassene, de enten seriekobles og da dobles motstanden, eller paralellkobler og da halveres motstanden. Brokobling er noe man gjør på en forsterker altså en 2 kanals forsterker kan brokobles til 1 kanal. men jeg syns ikke det er noen bra løsning for denne karen her. håper det nøstet opp litt i dette. Kan du vise på tegning hvordan du parallell kobler og hvordan du seriekobler? Parallellkobling er vel bare å koble pluss fra hver subwoofer sammen og minus sammen? Så hvis du seriekobler to subwoofere som er på 4ohm hver, så blir de da på 8ohm, mens hvis du parallellkobler de, så blir de på 2ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 stemmer det.. finnes tegninger på nettet om dette, det er jeg helt sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 http://mobile.jlaudio.com/support_pages.php?page_id=145 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå