Gå til innhold

E28 518i - bra kjøp?


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjørt en bil som dette tidligere, 1,8 literen. Ikke noe særlig å skryte av på effekt så om du har tenkt å ha det litt morro med bakhjulstrekken i vinter ville jeg nokk sett etter iafall 2 literen på denne bilen.

Det er ikke så stor forskjell på E28 518i og E28 520i (begge fra 1985) utover motorlyden. 518i har en rekkefirer på 1766 cm3 som yter 105 HK ved 5800 rpm og 145 Nm ved 4500 rpm. 520i har en rekkesekser på 1991 cm3 som yter 125 HK ved 5800 rpm og 170 Nm ved 4000 rpm. 0-100 Km/t går løs på hhv. 12,6 og 11,4 sekunder. Topphastigheten er 175 Km/t og 188 Km/t.

Bensinforbruket derimot... 518i har et gjennomsnitlig forbruk på 0,85 liter/mil, men med 520i klarer du ikke under 1 liter/mil. I dag ser man langt flere E28 518i varianter på veiene enn tilsvarende E28 520i... formodentlig fordi M10 motoren er betydelig mer holdbar enn M20 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilen Ruster på siden av hengslene til panseret og underkanalen framme, kan også være rust i reservehjulsbrønnen.

(rett meg hvis jeg har feil)

sjekker du den for rust, og at det elektriske funker så har du en bra bil så lenge understellet ikke synger på siste værset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik som vinterbil jeg, bare at det er forgasser istedet for injection.

Disse er supre som vinterbil, og effekt til å leke deg med har du med denne motoren også, trengs ingen M20 motor. Bare å kaste den ut i sladd det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...