cmn Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 En kamerat skal ha seg vinterbil, og har sett på denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8392160 Er den et bra kjøp? Hvordan er holdbarheten på M10-motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Bilen ruster til jernspon før motoren tar kvelden. M10 motoren er uten tvil den mest solide motoren BMW har konstruert. Les evt. mer om E28 her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Oktober 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Hva bør han sjekke spesielt om han skal se på denne bilen? Typiske/standard feil osv på E28? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 http://www.autopower.se/begagnatguiden/e28/default.asp M10 er ihvertall en av de mest solide motorene du finner. (Dog ikke så enestående effekt). Adminedit (Fredrik): Hva i all verden er meningen med å gjenta noe som står i klartekst to innlegg over ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Sjekk det elektriske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Har kjørt en bil som dette tidligere, 1,8 literen. Ikke noe særlig å skryte av på effekt så om du har tenkt å ha det litt morro med bakhjulstrekken i vinter ville jeg nokk sett etter iafall 2 literen på denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Har kjørt en bil som dette tidligere, 1,8 literen. Ikke noe særlig å skryte av på effekt så om du har tenkt å ha det litt morro med bakhjulstrekken i vinter ville jeg nokk sett etter iafall 2 literen på denne bilen. Det er ikke så stor forskjell på E28 518i og E28 520i (begge fra 1985) utover motorlyden. 518i har en rekkefirer på 1766 cm3 som yter 105 HK ved 5800 rpm og 145 Nm ved 4500 rpm. 520i har en rekkesekser på 1991 cm3 som yter 125 HK ved 5800 rpm og 170 Nm ved 4000 rpm. 0-100 Km/t går løs på hhv. 12,6 og 11,4 sekunder. Topphastigheten er 175 Km/t og 188 Km/t. Bensinforbruket derimot... 518i har et gjennomsnitlig forbruk på 0,85 liter/mil, men med 520i klarer du ikke under 1 liter/mil. I dag ser man langt flere E28 518i varianter på veiene enn tilsvarende E28 520i... formodentlig fordi M10 motoren er betydelig mer holdbar enn M20 motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Disse bilen Ruster på siden av hengslene til panseret og underkanalen framme, kan også være rust i reservehjulsbrønnen. (rett meg hvis jeg har feil) sjekker du den for rust, og at det elektriske funker så har du en bra bil så lenge understellet ikke synger på siste værset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Oktober 10, 2006 Share Skrevet Oktober 10, 2006 Har en slik som vinterbil jeg, bare at det er forgasser istedet for injection. Disse er supre som vinterbil, og effekt til å leke deg med har du med denne motoren også, trengs ingen M20 motor. Bare å kaste den ut i sladd det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå